طرح هادی در 15 هزار روستای کشور اجرا شد

به گزارش بالیو، به گزارش خبرنگاران، عیلرضا تابش صبح چهارشنبه در مراسم افتتاح بهسازی بافت فرسوده روستای دسته جین شهرستان ابهر ضمن اشاره به اینکه برای بهسازی این روستا یک میلیارد تومان هزینه شده است، اضافه نمود: هدف از اجرای این طرح تامین زیرساخت های لازم برای تقویت اقتصاد روستاها است.

طرح هادی در 15 هزار روستای کشور اجرا شد

وی ادامه داد: در کنار تولیدات کشاورزی باید اقتصاد روستاها از طریق جاذبه های گردشگری و جذب گردشگر نیز توسعه یابد.

تابش گفت: برنامه ریزی هایی در راستای بهسازی بافت فرسوده روستاها اجرا شده است و این بهسازی باید با معماری بومی و بافت روستا مطابقت داشته باشد.

رئیس بنیاد مسکن در ادامه گفت: با اختصاص تسهیلات 15 میلیون تومانی و پنج میلیون تومان وام بلاعوض با حمایت مشاوران برای اجرای بهسازی بافت فرسوده و دو میلیون تومان وام قرض الحسنه برای احداث سرویس بهداشتی و ایجاد محیط مناسب به منظور جذب گردشگر، شرایط مناسبی برای بهسازی بافت فرسوده مناطق مختلف کشور فراهم شده است.

تابش گفت: یکی از راه حل های مهم برای توسعه اقتصاد روستاها بازگشت مهاجران روستایی به روستاهاست.

وی ادامه داد: اگر اقتصاد روستاها شکوفا شود، محیط مناسب برای جذب گردشگر نیز فراهم خواهد شد و این در صورتی است که روستاییان در روستاها باقی بمانند و به شهرها مهاجرت نکنند.

رئیس بنیاد مسکن ضمن تاکید بر بهسازی بافت های فرسوده روستایی، اضافه نمود: در حال حاضر 85 روستا همانند روستای سرجین که دارای بافت تاریخی هستند بهسازی شده اند.

تابش ادامه داد: فعالیت های خوبی برای بهسازی محیط های روستایی اجرا شده و تمهیدات لازم برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 893

به "طرح هادی در 15 هزار روستای کشور اجرا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح هادی در 15 هزار روستای کشور اجرا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید