طرز تهیه سیب زمینی شکم پر

به گزارش بالیو، سیب زمینی شکم پر پیش غذایی بسیار خوشمزه و محبوب است. این غذا در طعم های متنوع قابل سرو است زیرا شما می توانید با انواع و اقسام مواد دل خواه درون سیب زمینی را پر کنید.

طرز تهیه سیب زمینی شکم پر

فواید سیب زمینی

از فواید سیب زمینی هر چه بگویم کم است سیب زمینی منبع ویتامین B6 و ویتامین C بوده و برای سلامتی بسیار مفید است.

خوردن بخشی از سیب زمینی دو بار در روز می تواند به کاهش فشار خون یاری کند. نکته مهم در روش سرو سیب زمینی، توانایی حفظ خواص آن است. این امر بستگی به روشی که آن را تهیه می کنید دارد. سالم ترین راه برای خوردن سیب زمینی این است که آن ها را در مایکروویو، بدون روغن، چربی طبخ کنید. ما نیز در روش پختی که امروز تقدیم حضورتان می کنیم این اصل مهم را در دستور کار قرار داده ایم.

مدت زمان تقریبی تهیه این غذا یک ساعت و غذای سریع است. میزان مواد اعلام شده به شما 6 عدد سیب زمینی شکم پر میانه می دهد.

در صورتی که از هر یک از مواد زیر تمایل به استفاده نداشتید می توانید آن را حذف و از هر سبزیجات دیگری که دوست دارید بهره ببرید.

مواد مورد احتیاج جهت تهیه سیب زمینی شکم پر:
سیب زمینی میانهشش عدد
پیاز میانهیک عدد
گوشت چرخ نموده200 گرم
قارچ100 گرم
فلفل دلمه رنگی و سبز100 گرم
فلفل قرمزبه میزان دل خواه
ادویه گوشت و نمکبه میزان دل خواه
روغنبه میزان لازم
پیازچه50 گرم
پنیر پیتزا رنده شده150گرم

روش پخت سیب زمینی شکم پر:

  • در اولین مرحله سیب زمینی ها را تمیز بشویید تا تمام خاک آن از بین برود. درون قابلمه مناسبی میزانی آب بریزید و سیب زمینی ها را درون قابلمه قرار دهید. توجه داشته باشید که آب روی سطح سیب زمینی ها را بگیرد و 20 تا 30 دقیقه زمان دهید تا سیب زمینی ها در آب جوش بپزند. توجه کنید در این مرحله اگر سیب زمینی ها زیاد آب پز شوند از هم وا می رود و اگر کم پخته شوند موقع خوردن به راحتی قابل خوردن نیستند. برای چک کردن درجه پختگی سیب زمینی ها با چاقوی تیز یا چنگال به درون سیب زمینی ها فرو کنید تا متوجه شوید که سیب زمینی ها کاملاً مغز پخت شده اند یا نه. زمانی که به میزان مناسب سیب زمینی های شما پخت آ ن ها را درون آب کش بریزید و کمی زمان دهید تا خنک گردد.
  • در دومین مرحله با چاقوی تیز حدود یک سوم سیب زمینی ها را برش بزنید و با یاری قاشق کوچکی آغاز به خالی کردن درون سیب زمینی ها کنید. توجه کنید در این مرحله اگر زیاد درون سیب زمینی را خالی کنید اصطلاحاً کاسه سیب زمینی شما نازک می گردد و زمان پر کردن با مواد گوشتی مواد از آن خارج می گردد و شکل ظاهری بدی به پیش غذای شما می دهد. پس برای این کار دقت لازم را به خرج دهید. بعلاوه اگر درون آن را کم خالی کنید سیب زمینی شکم پر شما بیشتر طعم سیب زمینی خواهد داشت و مواد گوشتی کمتری در آن جای می گیرد. این مرحله نیز بسیار سلیقه ای است.
  • در سومین مرحله به سراغ تهیه مواد درون شکم سیب زمینی ها می رویم. پیاز را نگینی خرد کنید و در کمی روغن تفت دهید تا طلایی گردد. گوشت چرخ نموده را به آن اضافه کنید و مجدد تفت دهید تا بوی خامی گوشت گرفته گردد. ادویه های دل خواه و نمک را به گوشت اضافه کنید و با تفت دادن منتظر بمانید تا بوی عطر ادویه ها بلند گردد. قارچ ها و فلفل دلمه را به ابعاد دل خواه خرد کنید؛ پیشنهاد می کنیم به ابعاد کوچکتری برش زده گردد تا در زمان سرو راحت تر خورده گردد. بعد از تفت دادن مواد گوشتی با قارچ و فلفل دلمه ها، پیازچه تازه را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن مواد را به هم بزنید. در آخرین مرحله تهیه مواد گوشتی پوست قسمت کلاهک سیب زمینی ها را که برش زده اید بگیرید و با یاری چاقو خرد کنید و به مواد گوشتی اضافه کنید و تمام مواد را با هم مخلوط کنید. در صورت تمایل شما در این مرحله می توانید با رب گوجه فرنگی یا لیموی تازه مواد را طعم دارتر کنید.
  • در چهارمین مرحله با یاری قاشق از مواد گوشتی لایه نازکی درون سیب زمینی ها بریزید و لایه نازک دیگری از پنیر پیتزا روی مواد گوشتی بریزید. با پشت قاشق کمی فشار دهید تا مواد منسجم تر شوند. این کار را تا پایان ادامه دهید و در آخر روی سطح مواد گوشتی را به صورت کامل با پنیر پیتزا بپوشانید. به همین راحتی سیب زمینی های شکم پر شما آماده طبخ است. به مدت 7 تا 10 دقیقه در فر با دمای 185 درجه با حرارت بالا قرار دهید تا پنیرها آب و طلایی رنگ گردد. با توجه به ابعاد و درجه حرارت فرهای مختلف و سایز سیب زمینی هایتان، خودتان روی مدت زمان پخت نظارت داشته باشید. تمام مواد این پیش غذا پخته شده است، پس فقط زمانی برای آب شدن و طلایی شدن پنیر احتیاج است. بعد از طلایی شدن پنیر می توانید روی آنها را با جعفری ساطوری شده تزیین کنید و با انواع سس هایی که مطابق ذائقه تان است میل کنید.

این پیش غذا بسیار خوشمزه و محبوب است که با انواع مواد دل خواه تهیه و سرو میگردد، که هواداران بسیاری دارد. پیشنهاد می کنیم حتماً این غذای نو را امتحان کنید.

امیدوارم از این طرز تهیه در مجله اینترنتی خبرنگاران خوشتان آمده باشد. برای تماشا غذاهای فست فود و فینگرفود دیگر بر روی لینک کلیک کنید.

منبع: https://skinnyms.com/twice-baked-veggie-stuffed-potato-recipe/

منبع: اُکالا
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2028

به "طرز تهیه سیب زمینی شکم پر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سیب زمینی شکم پر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید