عملیات کاوش باستان شناسی در روستای کنزق سرعین شروع شد

به گزارش بالیو، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرعین از شروع عملیات کاوش باستان شناسی در روستای کنزق این شهرستان اطلاع داد.

عملیات کاوش باستان شناسی در روستای کنزق سرعین شروع شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، جهانگیر شهبازی مسئول نمایندگی شهرستان سرعین امروز پنجشنبه 15 شهریور 97 با اعلام این خبر توضیح داد: فصل اول کاوش و تحقیقات باستان شناسی روستای کنزق با هدف آنالیز و لایه نگاری شروع گردیده است.

او اضافه نمود: با پیگیری های اجرا شده مجوز لازم برای کاوش، توسط پژوهشگاه باستان شناسی سازمان مرکزی صادر و عملیات آن به صورت رسمی شروع گردیده است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرعین تاکید نمود: این کاوش در فصل اول با هدف بازگشایی مدخل های ورودی و خروجی غارهای دست کند و همچنین به دست آوردن داده های باستانی لایه نگاری و نقشه برداری مسیرهای داخلی آن ها جهت شناساندن محوطه شروع گردیده است.

به گفته شهبازی به دنبال عملیات نقشه برداری و توپوگرافی منطقه و تهیه و تدوین طرح جامع مرمت و احیای این اثر تاریخی عملیات کاوش و تحقیقات باستان شناسی، سومین مرحله احیای این اثر بی نظیر است که با اتمام این مراحل روستای کنزق به یکی از سایت های تاریخی پربازدید منطقه تبدیل خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 آذر 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 38

به "عملیات کاوش باستان شناسی در روستای کنزق سرعین شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات کاوش باستان شناسی در روستای کنزق سرعین شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید