ماراتن دیپلماسی در بغداد

به گزارش بالیو، وزارت خارجه عراق روز شنبه در بغداد مسابقه دوی ماراتن نمادینی با هدف اشاعه صلح در این کشور که طعم جنگ را چشیده ترتیب داد که به منزله پیامی برای به چالش کشیدن تروریسم است.

ماراتن دیپلماسی در بغداد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، برخی سفیران وزارت خارجه، شماری از کارمندان عالی رتبه این وزارتخانه و نیز تعداد محدودی از نمایندگان هیئت های خارجی در این مسابقه شرکت کردند و در این راستا تدابیر امنیتی سختگیرانه ای در طول راستا مسابقه که به پنج کیلومتر می رسید، اتخاذ شد.

برهان الجاف، رئیس اداره آسیا و استرالیا در وزارت خارجه عراق در گفت وگو با این خبرگزاری گفت: هدف از برگزاری این مسابقه همبستگی با نیروهای امنیتی مان فعال در زمینه حفظ امنیت و راحتی شهروندان عراقی است.

وی در ادامه گفت: قصد داشتیم این ماراتن دارای رنگ و بوی ورزشی و غیرسیاسی داشته باشد و به جهان پیامی را که نشانگر تلاش عراق و مردمش برای اشاعه صلح و آشتی است، برسانیم.

مسابقه ماراتن از منطقه الجادریه آغاز و از خیابان معروف ابی النؤاس در قلب بغداد عبور و به هتل بابل می رسید.

در این راستا حیدر البراک، رئیس اداره برنامه ریزی سیاسی در وزارت خارجه عراق گفت: این اقدام پیامی است برای هر کسی که به خشونت و تروریسم تشویق می کند مبنی بر اینکه ملت عراق دوستدار صلح و مبارزه با تروریسم و خشونت است.

سفیر اندونزی از مشارکت در این ماراتن نمادین ابراز خوشحالی کرد و گفت: ما به دنبال این هستیم که طی این مشارکت مان حمایت مان را از عراق و ملتش در راستای مبارزه علیه تروریسم نشان دهیم.

وی در ادامه افزود: همکاری ما فرصتی برای شناختن ملت عراق از نزدیک و ایجاد روابط قوی تر و مستحکم تر با آن است.

نیروهای عراقی با حمایت ائتلاف بین المللی وارد جنگ علیه داعش در موصل شده اند که بزرگترین عملیات نظامی برای بازپس گیری دومین شهر بزرگ عراق از دست تروریست هاست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 771

به "ماراتن دیپلماسی در بغداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماراتن دیپلماسی در بغداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید