مالزی سفیرش را از کره شمالی فراخواند

به گزارش بالیو، دولت مالزی به دنبال تشدید تنش با کره شمالی پس از کشته شدن برادر ناتنی رهبر این کشور سفیر خود در پیونگ یانگ را فراخواند.

مالزی سفیرش را از کره شمالی فراخواند

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بی بی سی، مالزی سفیر خود در کره شمالی را به کشور فراخوانده است. این اقدام مالزی به دنبال کشته شدن کیم جونگ نام، برادر ناتنی رهبر کره شمالی در کوالالامپور، و بالا دریافت تنش بین این کشور و کره شمالی، اجرا شده است.

همچنین پیشتر مقامات مالزیایی، سفیر کره شمالی را برای ادای توضیحاتی احضار کردند.

کره جنوبی به طور رسمی گفته است که کره شمالی در مرگ کیم جونگ نام، برادر ناتنی رهبر این کشور دخالت داشته است.

کیم جونگ نام، هفته گذشته در جریان پروازی به کوالالامپور، پایتخت مالزی ظاهرا با مواد سمی هدف سوءقصد نهاده شد و در راه بیمارستان درگذشت.

در عین حال و علیرغم حدس های زیاد شواهد آشکاری در خصوص دخالت کره شمالی در این پرونده وجود ندارد و کره شمالی نیز تاکنون در این باره واکنشی از خود نشان نداده است.

اما پیشتر یکی از سخنگویان وزارت اتحاد کره جنوبی در این رابطه گفت که با توجه به این که پنج مظنون مرتبط با مرگ کیم جونگ نام، شهروند کره شمالی هستند، ما معتقدیم که رژیم کره شمالی در پشت این حادثه واقع شده است.

پلیس مالزی تاکنون یک شهروند کره شمالی را بازداشت نموده و گفته که به دنبال چهار مظنون دیگر است.

پلیس مالزی این 4 مظنون را که همگی شهروند کره شمالی هستند، در ارتباط با این سوءقصد شناسایی نموده است. گفته شده که تمامی این 4 نفر مرد و بین 30 تا 50 ساله هستند.

به گفته پلیس این افراد قبلا مالزی را ترک نموده اند. مقامات پلیس پیش از این از دستگیری 4 نفر دیگر در این ارتباط خبر داده بودند.

کیم جونگ نام، بزرگترین پسر کیم جونگ ایل، رهبر سابق کره شمالی بود. کیم جونگ ایل از سال 1994 تا سال 2011 رهبر این کشور بود.

بعد از آن که کیم جونگ اون، پسر کوچکتر رهبر سابق کره شمالی به رهبری این کشور رسید، کیم جونگ نام زندگی بی سر و صدایی داشت و عمده وقتش را خارج از کره شمالی و در ماکائو می گذراند.

در سال های گذشته اظهاراتی از قول او در نقد نظام سیاسی کره شمالی و رهبری برادرش نقل شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 538

به "مالزی سفیرش را از کره شمالی فراخواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالزی سفیرش را از کره شمالی فراخواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید