مصاحبه های شغلی در حال تحولند ، نگاهی به عجیب ترین آزمون استخدامی سال 2019 ، انجام بازی کامپیوتری برای محک توانایی های فردی

به گزارش بالیو، فاینشنال تایمز نوشت: متقاضیان شغلی که اخیرا به موسسه مک کینزی مراجعه نموده اند، با یک آزمون جالب رو به رو شده اند. در این آزمون از متقاضیان خواسته شده که یک صخره مرجانی سالم خلق نمایند.

مصاحبه های شغلی در حال تحولند ، نگاهی به عجیب ترین آزمون استخدامی سال 2019 ، انجام بازی کامپیوتری برای محک توانایی های فردی

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، در طول چهار ماه گذشته، 2 هزار نفر در کوشش بودند تا یک شغل نو را در موسسه مدیریتی مک کینزی به نام خود نمایند. اما آزمون سال جاری مک کینزی برای استخدام با تمامی آزمون های سال های پیش تفاوت داشت.

در آزمون سال جاری خبری از کاغذ و مداد یا آزمون های تستی و تشریحی نبود، بلکه به متقاضیان استخدام گفته می شد که در مقابل یک صفحه کامپیوتر نشسته و به یک آزمون دیجیتال پاسخ دهند. آزمون دیجیتال مک کینزی شامل عکسی از یک جزیره و این کلمات بود: شما سرپرست یک جزیره هستید که گیاهان و حیوانات مختلفی در آن زندگی می نمایند و زیست بوم های متنوعی دارد

این آغاز یک بازی کامپیوتری است که شرایط توانایی های فرد، قوه شکار موقعیت ها، زمان سنجی و ... را آنالیز می نماید. شاید شنیدن این که باید در آمون استخدامی شرکت کنید که شامل بازی می گردد، خنده دار یا مضحک به نظر برسد، اما این حقیقت دارد و افرادی که قصد استخدام در مک کینزی را داشتند، وارد اتاقی می شدند که چند لپ تاپ و مانیتور را شامل می شد.

یکی از مشکلاتی که در مصاحبه های سنتی شغلی وجود دارد، چگونگی سنجش توانایی های فردی است. بنابراین شرکت مک کینزی در اقدامی جالب تصمیم گرفت که روند آنالیز ها را متحول کند و به وسیله مدیریت یک جزیره مرجانی تشخیص دهد که آیا کاندیداها آماده احراز شغل هستند یا خیر.

اما این نوع آزمون برای بسیاری از آزمودنی ها غریب و ناشناخته است و حتی باعث بروز حس اضطراب در آنان می گردد. بعضی از آزمودنی ها گفتند با تماشا صفحه پر آب و صخره های مرجانی مضطرب شده اند و حتی از شدت اضطراب فراموش نموده اند چگونه باید با کیبورد و مانیتور کار نمایند.

این بازی به هیچ عنوان ساده نبود و کاربران ابتدا باید یک جزیره مرجانی می ساختند، سپس باید از گونه های ماهی و پرندگان حفاظت می کردند و در نهایت باید یک گله پرندگان را از یک ویروس مضر نجات می دادند. شاید همه این موارد بسیار ساده و بی خطر به نظر برسد، اما وقتی صحبت از یک مصاحبه شغلی در میان است، ماجرا سخت تر می گردد.

حدود 2 سال پیش، 2 نفر از مدرسان دانشگاه لندن؛ لیندا گارتون و اندرو اسکات، در خصوص آینده کاری در کتاب خود؛ زندگی 100 ساله، مطالبی نوشتند. آنها پیشبینی کردند که زندگی مردم دیگر به وسیله سه مرحله آموزش، کار و بازنشستگی کنترل نخواهد شد. در مواجهه با احتیاج به ادامه کار، آنها ماجرای باز آموزی و یادگیری مجدد مهارت ها را مطرح کردند.

منبع: انتخاب
انتشار: 7 دی 1401 بروزرسانی: 7 دی 1401 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2309

به "مصاحبه های شغلی در حال تحولند ، نگاهی به عجیب ترین آزمون استخدامی سال 2019 ، انجام بازی کامپیوتری برای محک توانایی های فردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصاحبه های شغلی در حال تحولند ، نگاهی به عجیب ترین آزمون استخدامی سال 2019 ، انجام بازی کامپیوتری برای محک توانایی های فردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید