مصوبات سران قوا برای بورس، جبران زیان خریداران ETF های دولتی

به گزارش بالیو، خبرنگاران: در جلسه سران قوا پیشنهادهای وزارت اقتصاد برای حمایت از بورس مصوب شد از جمله مصوبات جبران زیان خریداران صندوق های پالایشی بود.

مصوبات سران قوا برای بورس، جبران زیان خریداران ETF های دولتی

پنجاه و نهمین جلسه شورای عالی هماهنگی مالی بعد از ظهر دوشنبه به ریاست رئیس جمهور و با حضور سران قوای مقننه و قضائیه و دیگر اعضای این شورا برگزار گشت و در این جلسه شرایط بازار سرمایه و راهکارهای بهبود این بازار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، در جلسه امروز با توجه به تاکید سران قوا بر ارائه راهکارها و اتخاذ سیاست های لازم برای رفع مسائل در بازار سرمایه و رونق و توسعه آن، پیشنهادهای وزارت امور مالی و دارایی که از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار تهیه و در ستاد هماهنگی مالی دولت مورد بررسی قرار گرفته است، مطرح و به تصویب رسید.

تقویت مالی صندوق تثبیت بازار سرمایه برای حمایت از سرمایه های خرد و رونق بازار سرمایه و رفع ممنوعیت اعطای تسهیلات بانکی برای خرید سهام توسط شرکت های سرمایه گذاری و کارگزاری ها از جمله پیشنهادهایی بود که در راستای تقویت بازار سرمایه و بهبود آن مورد تصویب شورایعالی هماهنگی مالی قرار گرفت.

تقویت حضور بانک ها در بازار بورس با هدف حمایت از سرمایه گذاران خرد از دیگر پیشنهادهایی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاد مربوط به منظور جبران زیان خریداران واحد های سرمایه گذاری عرضه شده توسط دولت مورد بررسی و تصویت قرار گرفت.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1770

به "مصوبات سران قوا برای بورس، جبران زیان خریداران ETF های دولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوبات سران قوا برای بورس، جبران زیان خریداران ETF های دولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید