کوشش دولت فرانسه برای حفظ رشد مالی

به گزارش بالیو، وزیر دارایی فرانسه وعده داد دولت در سال 2020 سطح رشد را در سطح رشد فعلی حفظ کند.

کوشش دولت فرانسه برای حفظ رشد مالی

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی بروشور ارزان از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه در مصاحبه با روزنامه ژورنال دیمانش گفت که اقتصاد این کشور درسال 2019 رشد 1.3 درصدی را تجربه نموده است و دولت کوشش می نماید تا این نرخ در سال 2020 نیز حفظ گردد. وی با اشاره به چشم انداز خوب و مستحکم اقتصاد فرانسه گفت: در شرایطی که تنش های تجاری در سطح دنیا شدت گرفته و ما با اعتراضات داخلی روبرو هستیم، این نرخ رشد خیلی بدی نیست.

دولت فرانسه برای جلوگیری از کاهش بیشتر نرخ رشد مالی این کشور در ماه های اخیر اقدام به تزریق ده ها میلیارد یورو پول به بازار نموده است. در نتیجه اقدامات دولت، فرانسه پیروز شده است تا به امروز از مهلکه رکود بگریزد و جای آلمان را به عنوان موتور محرک رشد مالی در منطقه یورو بگیرد.

فرانسه در یک ماه اخیر با اعتصابات کارکنان بخش های مختلف از جمله بخش حمل و نقل و خرده فروشی در اعتراض به لایحه دولت برای اصلاح نظام بازنشستگی روبرو بوده که در طول تاریخ این کشور بی سابقه بوده است. مدیران اتحادیه های کارگری به دولت هشدار داده اند که در صورت عدم تمکین به خواسته معترضان، به اعتصاب خود از روز نهم ژانویه شدت خواهد بخشید.

اعتصابات جدید، مشکل دیگری برای دولت امانوئل ماکرون تلقی می گردد که پیش از این به مدت یکسال با جنبش اعراضی موسوم به جلیقه زرد ها دست به گریبان بوده است. به گفته اتحادیه های فرانسوی، سیستم بازنشستگی پیشنهادی دولت باعث نابودی برنامه های بازنشستگی خصوصی و دولتی زیادی می گردد که امکان بازنشستگی زودتر از 62 سال را می دهند.

ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه گفته است که دولت از برنامه خود برای اصلاح نظام بازنشستگی که شامل افزایش سن بازنشستگی و بعضی حذف مزایای آن است عقب نشینی نخواهد کرد. امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز گفته است دولت از آنجایی که این اصلاحات به نفع اقتصاد در بلندمدت خواهد بود از اجرای آن منصرف نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 777

به "کوشش دولت فرانسه برای حفظ رشد مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش دولت فرانسه برای حفظ رشد مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید