نگرانی عمیق آمریکا نسبت به منطقه دفاعی هوایی چین

به گزارش بالیو، خبرنگاران: معاون رئیس جمهور آمریکا ضمن ابراز نگرانی عمیق واشنگتن نسبت به ایجاد منطقه دفاعی هوایی توسط چین بر فراز دریای شرق چین از مقام های توکیو و پکن خواست تا تنش های دو جانبه را کاهش دهند.

نگرانی عمیق آمریکا نسبت به منطقه دفاعی هوایی چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الجزیره؛ جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا که با هدف کاهش تنش در شرق آسیا به چین، کره جنوبی و ژاپن سفر می نماید میخواهد امروز سه شنبه با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن دیدار و مصاحبه کند.بر اساس این گزارش آمریکا بارها پایبندی خود به پیمان دفاعی با ژاپن را اعلام نموده ولی تمایلی برای مشارکت در تقابل نظامی بین چین و ژاپن ندارد.

اقدام وزارت دفاع چین در ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرق چین با واکنش منفی کره جنوبی، ژاپن و آمریکا روبرو شده است. هواپیماهای این سه کشور بدون توجه به قوانین جدید وضع شده توسط چین بر فراز دریای شرق چین و جزایر مورد اختلاف چین و ژاپن پرواز می نمایند.

جو بایدن میخواهد پس از دیدار و مصاحبه با مقام های ارشد ژاپن فردا چهارشنبه نیز به چین سفر کند. بایدن در پاسخ به سئوال روزنامه آساهی ژاپن تاکید نمود، ما به شدت نگران ایجاد منطقه دفاعی هوایی از سوی چین هستیم. تحولات اخیر لزوم دستیابی به توافق بین چین و ژاپن برای مدیریت بحران و انجام تدابیر اعتمادساز برای کاهش تنش ها را بیش از پیش ضروری نموده است.

ژاپن بار دیگر تاکید نموده است که توکیو و واشنگتن ایجاد منطقه دفاعی هوایی از سوی چین را به رسمیت نمی شناسند. یوشیهیده سوگا رئیس وزرای کابینه ژاپن تاکید نمود، ما و آمریکا موضعی هماهنگ در قبال منطقه دفاعی هوایی چین داریم و آن را به رسمیت نمی شناسیم.

در حالی که وزارت دفاع چین هفته گذشته از ایجاد منطقه دفاعی هوایی ویژه ای بر فراز دریای شرق چین خبر داده و کلیه هواپیماهای عبوری از این منطقه را ملزم به رعایت قوانین جدید نموده ولی هواپیماهای نظامی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن بدون توجه به این درخواست چین بر فراز این منطقه پرواز می نمایند.

دو فروند بمب افکن بی-52 آمریکا نیز به تازگی بر فراز این منطقه پرواز نموده اند. یک تحلیلگر ارشد بنیاد هریتیج نیز تاکید نمود، شرایط به گونه ای است که پتانسیل واقعی برای وقوع یک بحران وجود دارد.دولت آمریکا به شرکت های هواپیمایی خود توصیه نموده است که در زمان پرواز بر فراز دریای شرق چین تدابیر امنیتی ویژه ای را اتخاذ نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 430

به "نگرانی عمیق آمریکا نسبت به منطقه دفاعی هوایی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی عمیق آمریکا نسبت به منطقه دفاعی هوایی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید