هلاکت 200 تروریست در حمله هوایی روسیه به تدمر، ربودن 20 جوان از یک روستا در رقه، ثبت نام نامزدهای انتخابات

به گزارش بالیو، خبرگزاری خبرنگاران- وزارت دفاع روسیه از کشته شدن نزدیک به 200 تروریست در حمله هوایی روسیه در سوریه خبر داد.

هلاکت 200 تروریست در حمله هوایی روسیه به تدمر، ربودن 20 جوان از یک روستا در رقه، ثبت نام نامزدهای انتخابات

به گزارش سرویس بن الملل خبرگزاری خبرنگاران، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهایش پایگاه آموزش تروریست ها را در نزدیکی شهر تدمر در مرکز سوریه منهدم کردند.

پایگاه خبری روسیا الیوم به نقل از وزارت دفاع روسیه گفت که این عملیات به کشته شدن نزدیک به 200 تروریست منجر شده است.

الکساندر کاربوف نائب رئیس مرکز آشتی روسیه وابسته به وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد: پس از اینکه از طریق کانال های متعددی مطمئن شدیم که تروریست ها پایگاه هایی جدید احداث کرده اند، هواپیماهای نیروی هوایی روسیه مخفیگاه های این تروریست ها را هدف گرفتند که به کشته شدن قریب به 200 فرد مسلح و انهدام 24 خودروی حامل تیربار آنها و همچنین نزدیک به 500 کیلو مهمات مخصوص تولید بمب دستی منجر شد.

وی افزود: گروه های مسلح تروریستی در سوریه برای حملاتی تروریستی و حمله به نهادهای دولتی در شهرهای بزرگ تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری این کشور (26 ماه مه) برنامه ریزی کرده اند.

کاربوف گفت: تروریست ها پایگاهی را در شمال شرق تدمر ایجاد کردند که در آنجا گروه هایی برای انجام حملات تروریستی و ساخت بمب های دستی تشکیل شده است.

این مقام نظامی روسیه گفت: آموزش تروریست ها در پادگان هایی متعلق به تروریست ها در مناطق خارج از کنترل دولت سوریه انجام می شود که از جمله آن منطقه التنف است که تحت کنترل نیروهای مسلح آمریکایی واقع شده است.

ربودن 20 جوان از یک روستا در رقه توسط عناصر وابسته به آمریکا

شبه نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه -وابسته به آمریکا- به روستای جدیده کحیط واقع در شرق رقه حمله کرده و 20 جوان از این روستا را ربودند.

منابع محلی حاضر در استان رقه واقع در شمال سوریه از حمله عناصر وابسته به آمریکا به یک روستا اطلاع دادند.

این منابع به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند که یک گروه از شبه نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه -وابسته به آمریکا- به روستای جدیده کحیط واقع در شرق رقه حمله کردند.

به گفته منابع مذکور، این حمله در واکنش به بیرون راندن عناصر کُرد از جدیده کحیط بود که دو نفر از جوانان این روستا را کشته بودند.

این منابع تصریح کردند، عناصر کُرد پس از حمله، شمار زیادی از جوانان این روستا را بازداشت کردند و بیش از 20 نفر از آنان را به محل نامعلومی منتقل کردند.

به گفته منابع محلی، عناصر وابسته به آمریکا در جریان حمله به این روستا، سه منزل را به آتش کشیدند که یکی از این منازل، متعلق به پدر یکی از دو جوانی بود که قبلا به دست این عناصر کشته شده بود.

این منابع همچنین اطلاع دادند که عناصر کُرد، این روستا را محاصره کرده اند و اجازه ورود و خروج را نمی دهند.

این در حالی است که دهها نفر از ساکنان این روستا در واکنش به قتل این دو جوان، جمعه گذشته تظاهرات کردند و خواستار انتقام از عاملان قتل شدند.

عناصر کُرد و تروریستهای آمریکایی، مناطق گسترده ای از شرق و شمال شرق سوریه را در اشغال خود دارند و ساکنان این مناطق نیز بارها با تظاهرات، اعتراض خود را نسبت به این حضور اشغالگرانه ابراز کرده اند.

ثبت نام دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوریه

حموده صباغ رئیس مجلس سوریه اعلام کرد که دادگاه عالی قانون اساسی این کشور به مجلس سوریه اطلاع داد که عبد الله سلوم عبد الله ومحمد فراس یاسین رجوح درخواست های نامزدی خود را برای مقام رئیس جمهوری ارائه کردند.

حموده صباغ رئیس مجلس سوریه اعلام کرد که دادگاه عالی قانون اساسی این کشور به مجلس سوریه اطلاع داد که عبد الله سلوم عبد الله ومحمد فراس یاسین رجوح درخواست های نامزدی خود را برای مقام رئیس جمهوری ارائه کردند.

یاد آور می شود که روز یکشنبه حموده صباغ رئیس مجلس اعلام کرد که بر اساس قانون اساسی نام نویسی نامزدهای ریاست جمهوری از دوشنبه 19 آوریل آغاز می شود.

رئیس مجلس از افرادی که مایل به شرکت در انتخابات هستند، خواست درخواست نامزدی خود را ظرف مدت 10 روز و تا سرانجام ساعت کاری چهارشنبه 28 آوریل 2021 به دادگاه عالی قانون اساسی ارسال کنند. قرار است که انتخابات ریاست جمهوری سوریه در 26 ماه مه برگزار شود.

روزنامه الثوره سوریه گزارش داد: سفارتخانه های سوریه در چندین کشور درهای ثبت نام را برای سوری هایی که مایل به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری هستند، گشودند.

سفارت سوریه در ابوظبی در اطلاعیه ای اعلام کرد: برای آمادگی ویژه انتخابات ریاست جمهوری آینده، سفارت سوریه در ابوظبی و سرکنسولگری در دبی در حال آماده سازی لیست های انتخاباتی برای شهفرایندان سوری مقیم در امارات هستند.

این سفارتخانه از شهفرایندان سوری که مایل به شرکت در انتخابات هستند، خواست که نام خود را قبل از تاریخ 25 آوریل 2021 ثبت کنند.

به همین دلیل، سفارتخانه های سوریه در لبنان و مسکو نیز فرم ثبت نام را در لیست های انتخاباتی منتشر کردند و از شهفرایندان سوری خواستار استفاده از حق انتخاباتی خود و ثبت نام از طریق ایمیل یا مراجعه حضوری به سفارت شدند.

سفارت سوریه در بلاروس همچنین با اشاره به اینکه لیست های انتخاباتی را برای شهفرایندان سوری تحت پوشش سفارت در کشورهای اوکراین، لیتوانی ، لتونی و استونی تهیه کرده است، از سوری هایی که مایل به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری بر اساس حق قانون اساسی خود هستند، خواستار نام نویسی در این سفارت شد.

سفارتخانه های سوریه در تعدادی از کشورهای جهان نیز از شهفرایندان سوریه خواسته اند نام خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ثبت کنند.

واکنش دمشق به مخالفت معارضان با انتخابات ریاست جمهوری

مشاور دولت سوریه با بیان اینکه سوری های مقیم خارج این کشور هم می توانند نامزد انتخابات ریاست جمهوری شوند، گفت که کشورها باید به تصمیم حاکمیتی کشور مستقل سوریه احترام گذارند.

مشاور دولت سوریه امروز دوشنبه گفت که نام نویسی از کاندیداتورهای انتخابات ریاست جمهوری گامی است که در چارچوب حاکمیت دولت سوریه و اصرار آن برای تحقق یکی از ساز و کارهای تحقق دموکراسی و اجازه ندادن به ایجاد خلا قانون اساسی به ویژه در جایگاه ریاست جمهوری است.

عبدالقادر عزوز در گفت وگو با رادیو اسپوتنیک گفت: که اعلام نام نویسی برای انتخابات بیانگر حق مردم سوریه در استفاده از دموکراسی و مهمترین حقوق مدنی و سیاسی و همچنین تجسم مفهوم حاکمیت ملت است.

او درباره مخالفت معارضان با انتخابات ریاست جمهوری گفت: نباید از پیش موضع گیری سیاسی داشت، زیرا انتخابات یک فرآیند تصمیم گیری و یک حق ملی است که در آن باید همه کنار هم باشند، به خصوص که قانون انتخابات ضوابط و معیارهای کلی را برای نامزدها مشخص کرده است و فصل شانزدهم آن به مشارکت سوری های غیر مقسیم در سوریه اختصاص دارد؛ بنابراین هیچ استثنایی (برای علاقه مندان به نامزدی) مگر در چارچوب قوانین وجود ندارد.

مشاور دولت سوریه وجود ارتباط مستقیم بین انتخابات و کار کمیته قانون اساسی را رد و تأکید کرد: ما قانون اساسی داریم و قانون انتخابات را داریم که نظامی است که سازوکار برگزاری انتخابات و سازوکار اعتراض به آنها را تعریف می کند.

عزوز درباره دعوت برخی کشورها به تحریم انتخابات سوریه گفت: باید یک دیدگاه مثبت و موثر در چارچوب انجام فرایند انتخابات وجود داشته باشد و این کشورها به تصمیم داخلی یک کشور مستقل مطابق با اصول ملل متحد احترام گذارند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1733

به "هلاکت 200 تروریست در حمله هوایی روسیه به تدمر، ربودن 20 جوان از یک روستا در رقه، ثبت نام نامزدهای انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هلاکت 200 تروریست در حمله هوایی روسیه به تدمر، ربودن 20 جوان از یک روستا در رقه، ثبت نام نامزدهای انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید