همه چیز درباره منطقه سیسلی استانبول

به گزارش بالیو، منطقه سیسلی استانبول

شهر استانبول به طور کلی از 32 منطقه تشکیل شده که سیسلی یکی از آنهاست. منطقه سیسلی استانبول در بخش اروپایی این شهر قرار گرفته است و یکی از مشهورترین منطقه ها استانبول محسوب می گردد. می خواهیم این منطقه را بیشتر به شما معرفی کنیم، در ادامه با خبرنگاران همراه باشید:

همه چیز درباره منطقه سیسلی استانبول

سیسلی در قسمت اروپایی استانبول قرار گرفته است و اگر چه در ساحل نیست اما درست در خروجی پل بسفر که بخش اروپایی شهر را به بخش آسیایی آن وصل می نماید، قرار گرفته است. منطقه سیسلی استانبول حدود 30 کیلومتر مربع وسعت دارد و از اواسط قرن نوزدهم به بعد، به عنوان یک منطقه مسکونی مجذوب کننده شناخته می گردد.

تا قرن هفدهم میلادی، در منطقه سیسلی استانبول تا جایی که چشم کار می کرد، قبرستان بود و نشانی از سکونت در آن وجود نداشت و در قرن هجدهم، قبرستان ها جای خود را به تاکستان دادند و باغ های متعددی در آن ساخته شد. در قرن نوزدهم ساخت و سازها در منطقه آغاز شد و در سال 1898 بود که بیمارستان بچه ها در آن تاسیس شد. در طی آن سال ها، مردم و مهاجران زیادی به سیسلی رفتند و فرهنگ غنی و متنوعی در آنجا بوجود آوردند.

اولین نشانه های توسعه سیسلی بعد از افتتاح اولین تراموای آن در سال 1913 رخ داد و در دهه 1920، بلوک های آپارتمانی فراوانی در منطقه ساخته شد. برای مثال یکی از قدیمی ترین نمونه های خانه های این منطقه، خانه آتاتورک است که امروزه به موزه تبدیل شده است.

بعد از تشکیل شدن جمهوری، منطقه سیسلی به یکی از منطقه ها خوب و مرفه نشین استانبول برای قشر بالا دست تبدیل شد. منطقه سیسلی استانبول امروزه به علت داشتن مساجد زیبا و فراوان و کلیساهای مختلف و دیگر بناهای مذهبی، به یکی از نقاط توریستی و گردشگری شهر تبدیل شده است. بعلاوه در سال های اخیر، مراکز خرید مدرن و خیلی خوبی مثل مرکز خرید جواهر که یکی از بزرگترین مراکز خرید اروپاست، در این منطقه زده شده است و به همین علت سیسلی یکی از مهم ترین قطب های بیزینسی و اقتصادی استانبول هم محسوب می گردد.

از بقیه مکان های مهم سیسلی می توان به موزه ارتش، دانشکده های مختلف، ورزشگاه فوتبال علی یامی ین گالاتاسرای، فروشگاه های چشمگیر در خیابان روملی، رستوران های عالی در منطقه ماکا، سینماها و سالن های تئاتر و… اشاره نمود. جدا از تمام این ها تعدادی از هتل های خوب استانبول هم دراین منطقه قرار دارند.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 شهریور 1401 بروزرسانی: 14 شهریور 1401 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2258

به "همه چیز درباره منطقه سیسلی استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره منطقه سیسلی استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید