جاهای دیدنی ترکیه ؛ معرفی 9 جای محبوب جهانگرد ها

به گزارش بالیو، بین مسافرهای ایرانی، ترکیه همیشه مشتری های خودش را دارد. چندان فرقی ندارد ارز چقدر بالا و پائین برود و سفر کردن چقدر راحت تر یا سخت تر بشود، همیشه افراد بسیاری هستند که بازدید از جاهای دیدنی ترکیه و گشت و گذار در مراکز خریدش از زمین و هوا خودشان را به آن جا می رسانند، اما معمولا مسافران ایرانی به مقصد شهرهای ساحلی ترکیه یا مرکز فرهنگی آن استانبول راهی آن کشور می شوند. جالب است بدانید، ترکیه به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد توریستی دنیا 10ها شهر دیدنی و مجذوب کننده دیگر هم دارد و جاهای دیدنی ترکیه فقط به یکی دو شهر محدود نیستند.

جاهای دیدنی ترکیه ؛ معرفی 9 جای محبوب جهانگرد ها

به دلیل خاص بودن جاهای تماشای ترکیه ، این بار می خواهیم در خبرنگاران 9 شهر مجذوب نماینده این کشور تماشای را معرفی کنیم. پس اول در سفر مجازی به ترکیه همراه ما باشید و بعد برنامه سفرتان به ترکیه را برنامه ریزی کنید.

9- آنکارا: شهر فرهنگ در میان جاهای تماشای ترکیه

ankara ، مرکز زیبای ترکیه

مرکز ترکیه آنکارا شهری بسیار مدرن است. این شهر مرکز اجتماع ساختمان های دولتی، دانشگاه ها و ساختمان های تجاری است، اما این مقدمه نباید شما را از رفتن به این شهر منصرف کند، زیرا آنکارا یکی از برترین جاهای تماشای ترکیه است. این شهر دقیقا در مرکز منطقه تاریخی آناتولی قرار گرفته است و یکی از مهم ترین قطب های مالی و فرهنگی کشور تاریخی ترکیه به شمار میرود. این شهر معماری بسیار مجذوب نمایندهی دارد. روزها، زندگی در آن پر جنب و جوش است و شب ها ریتم زندگی در آن هیجان انگیز و دلرباست.

بیش ترین تمرکز موزه ها در این شهر است و با سفر به آنکارا می توانید با گشت و گذار در موزه های مجذوب نماینده آن در تاریخ سفر کنید. پس اگر گذرتان به آنکارا افتاد به هیچ عنوان موزه تمدن آناتولی را از دست ندهید.

8- ماردین: آبشاری از تمدن و خانه های سنگی

mardin یکی از جاهای تماشای ترکیه که حتما باید از نزدیک ببینید

منطقه ماردین یکی از قدیمی ترین زیستگاه ها در ترکیه است. شهر ماردین که مرکز منطقه ماردین است، بیش تر به جهت تنوع زیستی بی مثال و همزیستی فرهنگ های متفاوت مشهور است. علاوه بر این ها دلیل دیگر معروفیت این شهر خانه های سنگی اش است که مانند آبشار از تپه ها سرازیر شده اند و شکل ویژه ای به شهر بخشیده اند. این راستا سرازیر و پر و پیچ را به راحتی می توانید قدم زنان طی کنید و همان طور که از کنار خانه های مجذوب نماینده عبور می کنید، سری هم به آثار تاریخی بی نظیری مانند دیر زعفران بزنید، این دیر یکی از قدیمی ترین دیرهای به جای مانده در جهان است.

در حین این پیاده روی گذرتان به مدرسه سلطان عیسی هم خواهد افتاد، این مدرسه در گذشته مدرسه نجوم و محلی برای رصد ستارگان بود.

7- قونیه: تلفیقی از عرفان و تاریخ و زیبایی

اگر اهل آرامش و تفکر هستید به konya سفر کنید

قونیه یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان و یکی از مجذوب نماینده ترین جاهای تماشای ترکیه است. هرساله، خیل بزرگ زائران و علاقه مندان به حضرت مولانا به این شهر سفر و در مراسم مختلف شرکت می نمایند. هروقتِ سال که به قونیه سربزنید مقبره مولانا را مملو از جمعیت مشتاق خواهید یافت. شاید ندانید، دلیل دیگر معروفیت این شهر معماری چشم نواز بازمانده از دوران سلجوقی است، زیرا این شهر در زمانه ای که اوج قدرت سلجوقیان بود، مرکز این حکومت بود.

امروزه، برخی از ساختمان های بازمانده از آن دوران، مانند مسجد علا ءالدین و خرابه های کاخ سلجوقی، جزو میراث فرهنگی جهان محسوب می شوند. پس از سفر به این شهر نه تنها تمامی محاسن سفر به ترکیه را برای تان به ارمغان می آورد، بلکه از نظر معنوی نیز شما را غنی خواهد نمود و جاذبه های تاریخی و فرهنگی بسیاری را پیش روی تان می گستراند.

6- آنتالیا: قابی تاریخی از دریا و کوه

ساحلی آبی و زیبا در ترکیه antalya

اگر تا به حال لم دادن در ساحل دریا را تجربه نموده اید؟ اگر در پی یک تجربه نو و استثنایی هستید، به شما ساحل مجذوب نماینده آنتالیا را پیشنهاد می دهیم. آنتالیا شهر بزرگ و پرشوری است که در کرانه دریای مدیترانه لمیده است. هتل ها، ساحل های هیجان انگیز و رستوران های فوق العاده این شهر از نظر تعداد، تنوع و کیفیت زبانزد هستند. ساحل این شهر هم یکی از تمیز ترین و خواستنی ترین ساحل های ترکیه است. بخش خیلی مجذوب نماینده ساحل آنتالیا این است که می توانید در ساحل دریا لم دهید و دل به آرامش موج های دریا بسپارید، در عین حال، از منظره سبز کوه های پیش روی تان که با آثار باستانی مزین شده اند، لذت ببرید.

در سفر به آنتالیا نه تنها گزینه آب تنی و ساحل در دسترس تان است، بلکه کوه نوردی، موزه گردی، تماشای آثار باستانی، ورزش های آبی، شکم گردی و خرید هم در فهرست سرگرمی های تان قرار گرفته است.

5- مارماریس: تابلوی نقاشی در دل کوه

marmaris تابلویی زیبا در آبی و لاجوردی

یکی از پرطرفدارترین و پرترافیک ترین تفرجگاه های ساحلیی، مارماریس است. مارماریس با سواحل ماسه ای سفیدش، معماری تاریخی اش، آب سبز آبی و کوهستان فراخ اش یک تابلوی نقاشی کامل از تمامی زیبایی های طبیعی است. این جزیره بهشت جهانگرد ها و مسافرانی است که به جست وجوی آرامش و فرار از روزمرگی چمدان می بندند و راهی سفر می شوند.

زندگی شبانه پر سر و صدا و هیجان انگیز، ورزش های آبی متنوع، منوی وسیع و وسوسه برانگیز رستوران ها و امکان ماجراجویی های نایاب؛ این ها همه گستره وسیعی اند که مارماریس سخاوتمندانه در برابر شما می گستراند. راهی مارماریس که شوید، می توانید از تورهای قایق رانی روی دریا برای کشف منظره ها طبیعی اطراف و روستاهای سنتی که در همسایگی آن قرار دارند لذت ببرید. بعلاوه، سفرهای یک روزه به شهرهای اطراف، مانند دالیان، پاموکاله، افِسِس و جزیره کلئوپاترا، خاطره ای دل انگیز و فراموش نشدنی از شادی و گشت و گذار برای شما به ارمغان خواهد آورد.

4- سیده: گره گاه عصر باستان و دوران مدرن

side شهر ساحلی در دل تاریخ باستان

در دوران پامفیلیا این اسکله به عنوان یکی از مهم ترین اسکله های دوران باستان شناخته می گردد. چهار قرن قبل از میلاد مسیح، الکساندر کبیر به عنوان یک نقطه سوق الجیشی توجه ویژه ای به این شهر نشان می داد.

امروزه سیده یکی از تماشای ترین جاهای ترکیه است که در آن تلفیق بسیار مجذوب نمایندهی از شهری کلاسیک و سرگرمیگاه های مدرن کنار هم چیده شده اند. منظره بی نظیری از دریا، میزهای شام اشتهابرانگیز و زندگی شبانه پرشور و پر جست و خیز پیشنهاداتی هستند که در سیده با آن ها روبه رو می شوید. شهری بازمانده از دوران هلنسیتی و روم باستان، که شامل آمفی تئاتر و معبد می گردد، جزو قسمت های فراموش نشدنی سفر شما خواهند بود. اما کلمات به هیچ عنوان قادر نیستند حتی بخش کوچکی از آن را توصیف نمایند.

3- بدروم: زادگاه یکی از عجایب هفتگانه

bodrum از جاهای تماشای ترکیه که باید حتما ببینید

جالب است بدانید، اولین مردمی که به فکر ساخت مقبره افتادند، ساکنین بدروم بودند. بعد از آن ها مقبره های بسیاری در سراسر جهان بنا شد و بعدها یک مقبره به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان نام گذاری شد. امروزه، ساحل های سنگی بدروم گردشگران بسیاری را از سراسر جهان جلب می نمایند و یکی از برترین جاهای تماشای ترکیه است.

بدروم گردی بدون سرزدن به قلعه پتر مقدس کامل نمی گردد. این قلعه در سال 1402 میلادی ساخته شد و امروز به عنوان یک موزه از آن استفاده می گردد. آب دریا در بدروم به طرز حیرت آوری آبی است و ترکیب این رنگ آبی و کافه های خوش ترکیب که ساحل لمیده اند منظره ای فراموش نشدنی ساخته اند.

2 - اِفِسوس: بزرگ ترین شهر روم باستان

ephesus شهر تاریخی از زمان روم باستان در ترکیه

گفتیم که فرهنگ مقبره سازی از بدروم آغاز شد و تمامی جهان توسعه پیدا کرد، اما ساکنین اولیه ترکیه کنونی هرگز اجازه ندادند در این زمینه کسی از آن ها پیشی بگیرد. در قرن اول میلادی، مقبره آرتمیس به وسیله آن ها در شهر افسس بنا شد که بعدها به عنوان یکی از عجایب هفتگانه نامگذاری شد.

افسوس بزرگ ترین و مهم ترین شهر امپراتوری روم بوده و از برترین جاهای تماشای ترکیه است. مردم ترکیه بسیار به این میراث باستانی خود می نازند و امروز از بازمانده های شهر قدیم بسیار خوب نگهداری می نمایند و هرساله جهانگرد های بسیاری برای تماشا آن می شتابند. در میان آن بازمانده ها تئاتر بزرگی قرار گرفته است، این تئاتر ماجراهای بسیاری را به خود دیده است و قطعا شنیدن آن ها خالی از لطف نیست.

کتابخانه سلسوس هم ساختمان مجذوب نماینده و عجیب دیگری ست. این ساختمان دوطبقه بیش از 2 هزار طومار باستانی را در خود جای داده است. پس افسوس را حتما در فهرست جاهای تماشای که در زمان حیات باید به آن جا بروید، قرار دهید.

1- کاپادوکیا: خاستگاه افسانه های آناتولی

cappadocia

وجود دهانه های آتش فشان ها، قله های مخروطی شکل و دود کش های کوهستانی افسانه ای کاپادوکیا را تبدیل به یک شهر اعجاب برانگیز نموده است و در میان برترین جاهای تماشای ترکیه است. آن چنان که از دیرباز این سرزمین خاستگاه داستان های بسیاری بوده است. این ها دست به دست عجایب طبیعی دیگر، مانند فرسایش کوه ها و گدازه های آتش فشانی سرد شده، اشکال بی مثالی را در میان کوه ها خلق نموده اند.

انسان هم در این میان بی کار ننشست. هزاران سال قبل، بشر در میان این کوه های عجیب خانه ها، کلیساها و شهرهای زیرزمینی را از خود به جا گذاشت. به تمامی این ها، تونل های فراری که هتتی ها ساخته اند تا از شر ایرانی ها و یونانی ها در امان بمانند را اضافه کنید. مجموع تمامی این ها، کاپادوکیا را تبدیل به یکی از محبوب ترین و تماشای ترین جاهای ترکیه نموده است. شاید عطش شما برای سفر به این شهر بیش تر گردد وقتی بدانید که امروزه بسیاری از این تونل ها و خانه های سنگی به عنوان هتل استفاده می گردد.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2237

به "جاهای دیدنی ترکیه ؛ معرفی 9 جای محبوب جهانگرد ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی ترکیه ؛ معرفی 9 جای محبوب جهانگرد ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید