واکنش ستاد ملی مبارزه با دوپینگ به دوپینگ رزمی کاران

به گزارش بالیو، به گزارش خبرنگاران، در آستانه اعزام کاروان ورزش ایران به بازی های المپیک توکیو، نتیجه دوپینگ دو ورزشکار کشورمان مثبت اعلام شده و همین مسئله شوک بزرگی به این کاروان وارد کرده است.

واکنش ستاد ملی مبارزه با دوپینگ به دوپینگ رزمی کاران

یکی از نتایج مثبت اعلام شده مربوط به ملی پوش کاراته است که در ترکیب کاروان ایران جای دارد.

دیگر ورزشکار کشورمان که تستش مثبت اعلام شده، از میان بانوان هوگوپوش است که قرار بود در جریان بازی های المپیک اجرای نمایشی (بدون مدال) داشته باشد.

تست مثبت نمونه گیری به عمل آمده از این دو ورزشکار در حالی کاروان ورزش ایران را با حواشی تازه روبرو کرده که دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ تأکید دارد هیچ حکمی در رابطه با این موضوع در اختیار این ستاد قرار نگرفته است.

غلامرضا نوروزی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: در رابطه با تست مثبت عضو کاروان ورزش ایران اطلاع دقیق و مستندی نداریم چرا که هیچ حکمی از طرف آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ یا فدراسیون جهانی رشته مربوطه به ما اعلام نشده است.

وی به فرایند اعلام نتایج نمونه گیری ها اشاره کرد و گفت: فدراسیون جهانی بعد از نتیجه نمونه اول دوپینگ، فدراسیون مربوطه را در جریان قرار می دهد که اقدامات و پیگیری های لازم در رابطه با آن انجام شود؛ در صورت نهایی شدن، مراتب به ستاد ملی مبارزه با دوپینگ اعلام خواهد شد تا مطابق با قوانین جهانی برای رسیدگی به پرونده عمل شود.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی تأکید کرد: بر این اساس هنوز هیچ حکمی مبنی بر تایید دوپینگ ورزشکار مورد نظر در اختیار ستاد ملی مبارزه با دوپینگ قرار داده نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1880

به "واکنش ستاد ملی مبارزه با دوپینگ به دوپینگ رزمی کاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ستاد ملی مبارزه با دوپینگ به دوپینگ رزمی کاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید