پدیده عجیب باران هشت پا در چین!

به گزارش بالیو، باران ماهی در چین

همه ما در زندگی انواع مختلف بارش ها را دیده ایم؛ رگبار، تگرگ، باران هایی با دانه های ریز و درشت، بارش برف و …! همه این بارش ها بسیار طبیعی هستند اما زمانی که اسم باران ماهی در چین به میان می آید، همه ما متعجب می شویم، زیرا این بارش چیزی نیست که اصلا برای ما عادی و معمولی باشد. باران ماهی در چین بعد از یک طوفان سهمگین همین چند روز پیش رخ داد که همه را متعجب کرد. در ادامه همراه با خبرنگاران باشید تا با هم اتفاقات این طوفان را مرور کنیم.

پدیده عجیب باران هشت پا در چین!

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

هشت پا می بارد!

تمام شهر هشت پا و دیگر موجودات دریایی می بارد! آبزیان در تمام شهر از آسمان به پایین می ریزند و آن هم به دلیل طوفانی است که باعث شد آب اقیانوس و تمام موجودات داخل آن با قدرت شدیدی رو به شهر روانه شوند. این عکس هایی که در متن مشاهده می کنید همه در شهر کینگدائو (Qingdao) در استانی در شرق چین به نام شاندونگ (Shandong) گرفته شده است.

در طی این اتفاق عجیب و غریب، موجودات دریایی مانند هشت پا، ستاره دریایی و نرم تنان دیگری در آسمان شهر مشاهده می شدند و به پایین می ریختند. طوفانی که در چین رخ داد یک رکورد جدید را در دنیا به خاطر سرعت اش به ثبت رساند.

(عکس ها به دلیل اینکه بیشتر با موبایل انداخته شده اند، کیفیت بالایی نداشته و پیشاپیش بابت آن از شما عذرخواهی می کنیم)

مردم و عکس ها

در پی این اتفاق، عکس هایی باورنکردنی در این شهر از چین توسط مردم گرفته شد که در آن هشت پا و دیگر موجودات دریایی دیده می شدند و آسمان با یک طوفان سهمگین و خشن دگرگون شده بود. عکس ها در شهر ساحلی کینگدائو توسط مردم عادی گرفته شده است، آن هایی که تا به حال چنین پدیده ای را ندیده بودند.

اگر چه تصاویر ممکن است بعید به نظر برسند، اما این ماهی ها توسط طوفان عظیمی به آسمان مکیده شده اند و سپس توسط بادهای سهمگین به سمت شهر آمده و در آنجا فرود آمده اند. حیوانات مکیده شده با آب می توانند پس از آزاد شدن توسط باد، صدها متر یا حتی کیلومتر دور انداخته شوند.

باران ماهی در چین و دیگر نقاط

علاوه بر باران ماهی در چین بارش مشابهی در سال 2017 در مکزیک رخ داد. طی این حادثه در شهر تامپیکو، باران عجیبی اتفاق اتفاد که در آن ماهی های زیادی به شهر پرتاب می شدند. همچنین در سال 2008، در شهر کرالا در هند یک همچنین حادثه ای به عنوان باران ماهی رخ داد که مردم را تا حدودی وحشت زده کرد.

اداره هواشناسی چینی تایید نموده است که تعدادی از موجودات دریایی که توسط یک طوفان به سمت زمین روانه شده و مثل باران فرود آمده اند وجود داشته اند. پس از اینکه تصاویر به طور گسترده در اینترنت به اشتراک گذاشته شد، باران ماهی در چین تبدیل به یک موضوع پرطرفدار در رسانه های اجتماعی شد و عکس های گوناگونی از آن منتشر گشت. طبق گفته سرویس هواشناسی شهر، نیروی طوفان به قدری زیاد بوده است که یک رکورد جدید را در ماه ژوئن به جای گذاشته است.

این بادهای جهنمی که با تگرگ همراه بود، موجب تخریب گسترده در سراسر شهر شد که مردم را چند ساعتی مستأصل کرد. البته با اینکه عکس های زیادی از این پدیده منتشر شد، اما بعضی از آن ها واقعی نبوده اند و این پدیده را بیش از حد اغراق آمیز جلوه داده اند. طبق گفته هواشناسی، این پدیده چندان هم نادر نیست. طوفان ها گاهی باعث آمدن موجودات آبی به زمین می شوند؛ اما چیزی که این طوفان را متفاوت نموده این است که باران ماهی در چین تا چند صد متر به داخل شهر آمده است.

در سال 2010، صدها ماهی لوتی بر سر مردمان شهر Lajamanu در استرالیا فرود آمدند که آن هم به خاطر طوفانی بود که این ماهی ها را به درون کشیده و در شهر پرتاب کرد. هواشناسان این پدیده را هم به خاطر وجود طوفان های مکنده تفسیر نموده اند.

موارد دیگر

این پدیده عجیب از سالیان سال قبل نیز رخ داده و حتی موجوداتی نظیر قورباغه ها را تبدیل به باران نموده است.

  • قرن 1: پلینی بزرگ، نویسنده رومی از بارش های قورباغه و ماهی نوشته است.
  • سال 1794: سربازهای فرانسوی که در لالین (Lalain) در نزدیکی لیل قرار داشتند، گزارش کردند که از آسمان همراه با باران، وزغ هایی فرود می آیند.
  • سال 1876: خانمی در کنتاکی (Kentucky) گزارش کرد که ورقه های پوستی از آسمان می بارند. تست هایی که روی این گوشت ها صورت گرفت، در نهایت معین کرد که آن ها گوشت گوزن و آهو هستند.
  • سال 1974: باران عنکبوت در شهر گولبرن استرالیا صورت گرفت.
  • سال 1976: در سان لوئیس اوپیسبو کالیفرنیا، توکای سیاه و کبوتر به مدت دو روز از آسمان می باریدند.
  • سال 2008: یک باران اسرارآمیز از ماهی در روستای کرالا، هند رخ داد.

شهر کینگدائو | Qingdao

کینگدائو از نظر بسیاری از چینی ها زیباترین و تمیزترین شهر کشور است. این شهر جمعیتی حدودا 3.5 میلیون نفر دارد و بزرگترین شهر استان شاندونگ (Shandong) محسوب می شود. نام کینگدائو به معنی جزیره سبز آبی است و در سال 2012 به عنوان زنده ترین شهر چین شناخته شد. این شهر به تاریخ قرن 20 چین بر می شود و در میان مناطق نیمه استوایی مرطوب و آب و هوای قاره ای مربوط واقع شده که از بادهای موسمی آسیای شرقی تاثیر می گیرد.

دیدنی های زیادی در این شهر وجود دارند. اسکله معروف ژان کیائو (Zhan Qiao) یک نماد معروف شهر است که توسط آلمانی ها گسترش یافت. کلیساهای شهر نیز بسیار جالب هستند و علاوه بر آن، بناهای مذهبی گوناگونی از سال 1945 موجود است. با اینکه شهر کینگدائو با این طوفان در چین بیشتر شناخته شد، اما قبل از آن هم به دلیل وجود جاذبه های گوناگون تاریخی و طبیعی معروف بود. پارک لوکسون، باغ های بایهوایوان، پارک کینگدائوشان و … از جمله دیدنی های طبیعی این شهر هستند. البته شما می توانید به موزه های گوناگونی مانند موزه شهرداری، موزه هنر و همچنین موزه تکنولوژی و علم در این شهر بروید.

منبع: metro.co.uk

منبع: الی گشت
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 413

به "پدیده عجیب باران هشت پا در چین!" امتیاز دهید

2 کاربر به "پدیده عجیب باران هشت پا در چین!" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پدیده عجیب باران هشت پا در چین!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید