چانگان لومین هاچ بک جمع و جور برقی مناسب شهر معرفی گردید

به گزارش بالیو، چانگان لومین کورن یک خودروی تمام الکتریکی شهری از چانگان است که به گفته بعضی از منابع به صورت یک برند مستقل فراوری خواهد شد، اما این که حتماً به صورت مستقل خواهد بود یا یک زیر مجموعه هنوز کاملاً تعیین نیست. بخش خودروهای کوچک شهری در چند وقت گذشته رشد قابل توجهی نموده است و چانگان هم میخواهد، به وسیله لومین کورن این بخش خودروی خود را تقویت کند. این خودرو یک وسیله کوچک برقی است که هدفش رقابت با خودروهایی چون چری کیو کیو آیس کریم است.

چانگان لومین هاچ بک جمع و جور برقی مناسب شهر معرفی گردید

لومین کورن بر مبنای پلتفرم EPA0 چانگان شکل گرفته است. این پلتفرم به طور مخصوص برای خودروهای هاچ بک و به طور کل شهری طراحی و ایجاد شده است. این خودروی کوچک نیز مانند وولینگ مینی ابعاد بسیار کوچکی دارد؛ طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب برابر 3.27، 1.545 و 1.7 متر است و فاصله محوری برابر با 1.98 متر دارد. سازنده با توجه به مقدار کوچک لومین آن را با دو نوع باتری 12.92 و 17.65 کیلووات ساعتی روانه بازار می نماید.

جدیدترین آگهی های چانگان

نکته جالب توجه این در مشخصات این خودرو، گستره مسافت قابل پیمایش آن است؛ لومین با باتری 12.92 و 17.65 کیلووات ساعتی راننده اش را به ترتیب تا 155 و 210 کیلومتر همراهی می نماید که برای یک خودروی کوچک درون شهری رقمی بسیار مناسب است.

سبک طراحی کابین چانگان لومین به نسبت ساده است، اما طراحان این خودرو با افزودن بعضی المان ها همانند نوارهای قرمزرنگ تا حد زیادی از کسل کنندگی کابین یک هاچ بک الکتریکی کاسته اند. این طرح روبان شکل در بخش های مختلف کابین از جمله فرمان و داشبورد مشاهده می گردد و در ترکیب با رنگ های آبی روشن و مشکی ظاهر جذابی را شکل داده است.

چانگان لومین به دو صفحه نمایش مجهز است که یکی از آنها برای نمایش اطلاعات خودرو و دیگری برای نمایش اطلاعات سیستم تفریح به کار می رود. قسمت میانی داشبورد نیز به ابزارهایی نظیر سوکت شارژر و اهرم تغییر حالت دنده اختصاص دارد. چانگان لومین به درگاه شارژ 12.5 ولتی، درگاه USB، قابلیت اتصال به تلفن هوشمند و دوربین عقب مجهز خواهد شد.

پنل ابزار در پشت فرمان قرار گرفته است که کمی کوچک به نظر می رسد، که باید مواردی چون سرعت، شارژ باتری، طی مسافت، مقدار مصرف انرژی و مواردی از این دست را نمایش دهد. در قسمت مرکزی هم یک دنده چرخشی در نظر گرفته شده است و آنچه که در عکس قابل مشاهده است، اینکه این دنده دارای دو حالت Eco(E) و Sport(S) است.

جایگاه های این خودرو از پارچه هایی ظریف است که ظاهراً از جنس مناسبی تهیه شده و فقط قابلیت تنظیم دستی را دارد. در ردیف عقب هم امکان نشستن دو نفر وجود دارد.

برای این خودرو تنها یک پورت AC شارژ در نظر گرفته شده است که با توجه به ابعاد کوچک باتری قابل درک است. گلگیرهای بالای لاستیک های 14 لومین کورن حالت آیرو دینامیک دارد که نمای جانبی آن را جذابت تر می نماید.

دسترسی به فضای بار زیاد یکی از فاکتورهای مهم هاچ بک ها محسوب می گردد. طراحان چانگان به این منظور امکان تاکردن 50:50 جایگاه های عقب را فراهم نموده اند تا فضای بار 104 لیتری خودرو به 580 لیتر افزایش یابد.

چانگان هنوز چیزی درباره شیوه قیمت گذاری ذرت کوچک خود منتشر ننموده است ، به گفته چانگان لومین کورن دارای گارانتی 3 ساله یا 120000 کیلومتر است. در مورد سیستم برقی، این خودرو دارای 8 سال یا 120000 کیلومتر گارانتی است. لومین کورن در نیمه دوم سال 2022 به بازار چین عرضه خواهد شد. باید منتظر بود و دید که این وسیله نقلیه جالب و البته عجیب چه واکنش هایی را به همراه خواهد داشت.

آگهی های خرید و فروش خودرو چانگان

***

شما می توانید اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید

جدیدترین آگهی های چانگان
منبع: دیوار
انتشار: 28 خرداد 1401 بروزرسانی: 28 خرداد 1401 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2195

به "چانگان لومین هاچ بک جمع و جور برقی مناسب شهر معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چانگان لومین هاچ بک جمع و جور برقی مناسب شهر معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید