تور ارزان سریلانکا: چرا به سریلانکا سفر کنیم؟

به گزارش بالیو، سفر به سریلانکا

سریلانکا کشوری در جنوب هند، چشم اندازهای متنوعی دارد و جنگل های بارانی، دشت های خشک و سواحل ماسه ای از آن کشوری تماشایی ساخته است. سریلانکا مقصدی مجذوب کننده است و تقریبا 10 سال از کشکمکش های داخلی آن می گذرد، در این سال ها این کشور صلح و آرامشی را تجربه نموده که آن را تبدیل به یکی از سرزنده ترین و متنوع ترین مقاصد آسیا نموده است. کشورهای کمی در جهان هستند که تا این حد حیات وحش متنوع، تپه های تماشایی، زمین های چای سرسبز، شهرهای استعماری دوست داشتنی و البته سواحلی زیبا دارند. سریلانکا امروز هر روز در حال پیشرفت است و مسیرهای ریلی، رسیدن به نقاط دور دست آن را آسان نموده است برای همین هم سفر به سریلانکا در هچ زمانی تا این حد آسان و مجذوب کننده نبوده است. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا از دلایل سفر به سریلانکا بگوییم.

تور ارزان سریلانکا: چرا به سریلانکا سفر کنیم؟

از سفر با تور ارزان سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

تماشای کاخ باستانی سلطنتی در بالای تپه ای غول پیکر

سریلانکا به داشتن مکان های باستانی قدیمی، ویرانه های به جای مانده از قصرها و نقاشی های دیواری باشکوه معروف است. سریلانکا بناهای باستانی ای دارد که قدمت آن ها به زمان قبل از میلاد مسیح برمی گردد اما مطمئنا هیچ کدام آن ها به پای سیگیرایا نمی رسد؛ قصر سلطنتی و تاریخی که بر روی تپه ای بلند در میان دشت های مرکزی واقع شده است و از جاذبه های مجذوب کننده و در عین منحصربفرد سریلانکاست. برای رسیدن به این قصر، یک تپه نوردی نشاط آور و هیجان انگیز در انتظارتان است. در راستا، از میان جنگل های پرپیچ و خم می گذرید و نقاشی های صخره ای هیجان انگیز می بینید. یکی از تماشای ترین جاذبه های این راستا یکی از بزرگ ترین شیرهایی است که تا به حال حکاکی شده ولی متاسفانه فقط پاهای آن سالم مانده و بقیه قسمت هایش از بین رفته است.

مرکز سریلانکا، شهری متحول شده

کلومبو از مرکز هایی است که با وجود مجذوب کنندهیت کمتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. از بازارهای شلوغ تا اسکله های آرام همه و همه از مرکز سریلانکا شهری مجذوب کننده ساخته است. این شهر در سال های اخیر از این رو به آن رو شده و به شکل شهری مورد پسند گردشگران در آمده است. امروز آسمان خراش ها و جاذبه هایی را در این شهر می بینید که تا چند سال پیش اثری از آن ها نبوده است، حتی منطقه تاریخی fort هم نونوار شده و امروز پر از خیابان های مجذوب کنندهی است که ساختمان های سفید رنگ بریتانیایی مجذوب کنندهیت آن را دوچندان نموده است. از آنجایی که اینجا یک منطقه توریستی است کافه ها و رستوران های زیادی دارد که می توانید چند ساعتی را در آنجا بگذرانید و با خوردن غذاهای خوشمزه محلی تاریخ گردی تان را کامل کنید. شاید در این شهر هیچ جایی به زیبایی منطقه فورت نباشد هر چه در این منطقه قدم بزنید و تماشا کنید باز هم مجذوب کنندهیت های تازه ای در مقابل چشمانتان ظاهر می گردد.

رفتن به نواح شمالی سریلانکا بدون کوچک ترین سختی

نواحی دور دست شمالی سریلانکا انگار جای جدیدی ست و با دیگر نواحی کشور فرق دارد. سال ها قبل رسیدن به این قسمت از کشور ماجراجویی های زیادی را در پی داشت اما امروز خط راه آهن جدیدی ساخته شده که امکان سفر راحت از شهر جافنا به کلمبو و انورادهاپورا را فراهم نموده است. با اینکه منطقه ها شمالی مجذوب کننده است اما همچنان گردشگران کمی دارد؛ جافنا مرکز پرهیاهوی شمال از مجذوب کننده ترین شهرهاست و ترکیبی فریبنده از مکان های مقدس و معماری استعماری هلندی دارد.

پیدا کردن تکه ای از بهشت در سریلانکا

عاشقان ساحل سریلانکا را از دست نمی دهند؛ اگر تا به حال برای تماشا شهرهای ساحلی سفرهای زیادی داشته اید سریلانکا را هم در فهرست سفرهایتان قرار دهید. سریلانکا سواحل بی پایانی دارد؛ ریزورت های لوکس برووالا، سواحل شاد شهر ساحلی Unawatuna و سواحل زیبا و تماشای برای موج سواری. اگر در سریلانکا در پی برترین ساحل هستید مسقیم به سمت شهر تانگاله بروید در اینجا سواحل شنی در کنار درختان نخل همان سواحل بهشتی ای را به وجود آورده اند که هر کسی آرزویش را دارد.

تماشای حیات وحشی باورنکردنی

سریلانکا گنجینه ای ارزشمند از تنوع زیستی است پارک ملی های زیادی کشور را فرا گرفته اند که هر کدام مخصوص تماشای حیواناتی خاص است. پارک ملی یالا یکی از برترین مکان ها برای تماشای پلنگ ها است. برای تماشای نهنگ به شهر میریسا، بروید تماشا نهنگ ها از نزدیک در آب های این جزیره چیزی است که تا مدت ها از یادتان نمی رود. اگر تماشای دولفین ها و پرندگان نادر را دوست دارید به Kalpitiya بروید. بدون شک فیل پادشاه جنگل های سریلانکاست پس سریلانکا گردی بدون تماشا آن ها وقعا چیزی کم دارد. برای تماشا این فیل ها به پارک ملی مینریا بروید، معمولا برترین زمان برای بازدید از فیل های آسیایی مرداد و شهریور است در این زمان صدها فیل از دشت های شمالی خودشان را به کنار آب های مینریا می رسانند.

برترین زمان برای محلق شدن به شور بازی های کریکت

کریکت از دل مشغولی های ملی سریلانکاست. همه شور ورزشی کشور در یک توپ سفید یا قرمز رنگ و تکه ای چوب خلاصه شده است. با اینکه تعدادی از کریکت بازهای معروف این کشور امروز بازنشسته شده اند اما تیم ملی کریکت همچنان استعدادهایی دارد که تماشای بازی آن ها لذت بخش است.

منبع: roughguides.com

منبع: الی گشت
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2082

به "تور ارزان سریلانکا: چرا به سریلانکا سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان سریلانکا: چرا به سریلانکا سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید