چگونه با شلوار سندبادی یک استایل خنک و زیبا بسازید؟

به گزارش بالیو، به فصل زیبا و دوست داشتنی تابستان نزدیک می شویم و با شروع این روزهای دوست داشتنی اما گرم، باید آیتم های تابستانه تان را انتخاب و ست های مجذوب کننده خنک و تابستانه را برای خودتان محیا کنید. اما یکی از این آیتم های خنک و راحت در فصل تابستان شلوارهای سندبادی هستند. شلوارهایی که در بین علاقه مندان به استایل های بوهو و استایل هنری جایگاه خاصی دارند. اما این شلوارهای خنک و زیبا را در دیگر استایل ها هم می توان ست کرد و پوشید. با ما در مجله خبرنگاران همراه باشید تا به انواع استایل های مجذوب کننده و خنک تابستانه با شلوار سندبادی بپردازیم.

چگونه با شلوار سندبادی یک استایل خنک و زیبا بسازید؟

به چه نوع شلوارهایی شلوار سندبادی گفته می شود؟ پیشینه آن به کجا برمی شود؟

الگوی کلی شلوار سندبادی که به آن شلوار حرم یا شلوار هندی هم گفته می شود، یک ویژگی کلی دارد و آن این است که این شلوارها گشاد هستند و در قسمت کمر و مچ پا جمع می شوند. با این وجود، بسته به نوع پارچه و دوخت شلوارهای سندبادی مدل های مختلفی دارند. بعضی از انواع این شلوارها فاق بلند دارند و شبیه دامن هستند و در قسمت پاچه شلوار جمع می شوند. انواع دیگر این شلوارها هم به نسبت نوع اول فاق کوتاه تری دارند و از بالا پف دار و در قسمت مچ جمع می شوند.

برای دوخت این شلوارها در قسمت کمر و مچ پا معمولا از کش استفاده می شود اما در مدل های خلاقانه گاهی از کمرهای دکمه دار و یا بندی هم برای کمر شلوار استفاده می نمایند چراکه به نسبت استایل رسمی تری را به شلوار می دهد.

شلوارهای سندبادی معمولا از پارچه های خنک و سبک دوخته می شوند و یکی از برترین انتخاب ها برای استایل تابستانه به شمار می آیند. این شلوارها معمولا الگو و دوخت بسیار راحتی دارند و خودتان در منزل هم می توانید این شلوارها را بدوزید.

پیشینه این شلوارها را می توانید در لباس های سنتی هند، خاورمیانه، شمال آفریقا و ترکیه عثمانی پیدا کنید؛ به همین جهت در زبان انگلیسی به این شلوارها شلوار حرم هم می گویند چرا که این شلوارها در حرم سراها به وسیله زنان پوشیده می شده است. در ایران این نوع شلوارها را شلوار سندبادی می نامیم. سندباد هندی یکی از شخصیت های داستان های هزار و یک شب است که مجموعه های تلویزیونی و سینمایی بسیاری از زندگی او ساخته شده و به همین علت در ایران شلواری که سندباد به تن دارد را شلوار سندبادی می نامند.

در سال 1910 یک طراح فرانسوی به نام پل پوآره شلوار سندبادی یا شلوار حرم را در کالکشن های خود قرار داد و پس از آن به تدریج این نوع شلوار در صنعت دنیای مد هم مورد استفاده نهاده شد و منبع الهام طراحان مد شد. در دهه هفتاد با ترویج فرهنگ هیپی گری و ترند شدن استایل بوهو در دنیا این شلوارها که یکی از اصلی ترین المان های پوشاک سنتی هندوستان و خاورمیانه بودند بسیار مورد توجه و علاقه جوانان نهاده شدند. اما علاوه بر استایل بوهو این شلوارها جای خود را در میان دیگر استایل ها هم باز کردند. حتی می توانیم شلوار سندبادی را به نوعی منبع الهام شلوارهای اسلش و بگی هم بدانیم.

شلوار سندبادی در کالکشن های فشن و آوانگارد

شلوارهای هندی یا سندبادی در کالکشن های مختلف الهام بخش مدل های مدرن و آوانگارد فشن بسیاری بوده اند. الگوی این شلوارها که در قسمت کمر و مچ پا جمع می شود می تواند سیلووئت زیبایی را خلق کند. این سیلووئت زیبا در قسمت پایین تنه می تواند با آستین های پفی یا شانه های پهن در کت ها و بالاپوش ها ترکیب زیبا و مجذوب کنندهی را خلق کند؛ به ویژه اگر این شلوارها با صندل های پاشنه بلند و بندی استایل شوند، می توانند بسیار زیبا باشند.

یکی دیگر از ویژگی های مجذوب کننده مدل شلوار سندبادی گشاد بودن آن در قسمت پایین کمر، ران و بالای زانو است. اگر از پارچه های لمه و براق بهره ببرید، چین های این قسمت از شلوار با توجه به براق بودن پارچه می تواند جلوه بسیار مجذوب کنندهی را برای استایل های رسمی و خاص خلق کند. اگر به استایل آوانگارد علاقه مندید، الگوی شلوار حرم یا سندبادی می تواند برایتان الهام بخش مدل های زیبا و بسیار خاص و منحصربه فردی باشد.

  • همه چیز درباره استایل آوانگارد؛ خلاقیت، ساختارشکنی و پویایی

چطور شلوار سندبادی را استایل کنیم؟

و اما این شلوار مجذوب کننده را چطور باید استایل کنید؟ انواع و اقسام شلوار سندبادی را می توانید در بازار پیدا کنید و یا خودتان در منزل بدوزید. بسته به نوع پارچه و طرح می توانید این شلوارها را استایل کنید. شلوارهای سندبادی با طرح های سنتی یکی از اصلی ترین المان ها و آیتم ها در استایل بوهوی تابستانه هستند. اما شلوارهای سندبادی فقط به استایل بوهو متعلق نیستند بلکه در دیگر استایل ها هم می توانید با ترکیب المان های مناسب استایل مجذوب کنندهی با این نوع شلوارها داشته باشید.

شلوارهای سندبادی پارچه ای کش دار در ترکیب با یک تاپ یا تی شرت یکی از برترین و ساده ترین انتخاب ها برای یک استایل خنک و راحت در منزل است. حتی اگر می خواهید یوگا کار کنید با توجه به اصالت هندی این شلوارها و بعلاوه راحتی بسیار آن ها شلوار سندبادی برایتان عالی است.

اما برای استایل خیابانی و یا موقعیت های رسمی و غیر رسمی چطور می توان این شلوار را استایل کرد و چه ایده هایی برای آن وجود دارد؟ در ادامه به شما خواهیم گفت.

شلوار سندبادی در استایل بوهو

همان طور که پیش تر گفتیم، شلوار سندبادی یکی از المان های اصلی استایل بوهو است. بار دیگر ویژگی های اصلی استایل بوهو را مرور می کنیم؛ استفاده از آیتم هایی با طرح و الگوهای سنتی، لایه لایه پوشیدن، ترکیب رنگ های بسیار متنوع در کنار یکدیگر و استفاده از اکسسوری های بُلد و رنگارنگ.

پوشیدن شلوارهای سندبادی با طرح های شلوغ در ترکیب با اکسسوری های مناسب یکی از ایده های مجذوب کننده برای کسانی است که به استایل بوهو علاقه مندند. شلوارهای سندبادی که با پارچه های طرح دار شلوغ و رنگارنگ دوخته شده اند این امکان را به شما می دهند که از اکسسوری های رنگارنگ و شلوغ بهره ببرید و استایل مجذوب کنندهی برای خودتان بسازید.

این شلوارها را می توانید با دیگر آیتم ها مانند شومیزها و شال های پارچه ای خنک به همراه اکسسوری های مناسب به صورت لایه لایه استایل کنید و یک استایل مجذوب کننده و خاص بوهوی تابستانه داشته باشید.

شلوار سندبادی برای استایل کژوال

اما شلوار سندبادی فقط برای استایل بوهو مناسب نیست. در استایل کژوال هم می توانید این شلوارهای مجذوب کننده را ست کنید. اگر می خواهید استایل کژوال تری با شلوار سندبادی داشته باشید می توانید از آیتم های ساده تری بهره ببرید. به عنوان مثال پارچه های جین سبک و نازک برای دوخت شلوار سندبادی کژوال عالی اند و یا می توانید یک شلوار سندبادی ساده نخی را با یک شومیز یا مانتوی جلو بسته نخی ست کنید و استایل مجذوب کنندهی داشته باشید.

  • راهنمای کامل استایل کژوال؛ چطور استایل مجذوب کننده و در عین حال راحتی داشته باشید؟

در استایل مجلسی و نیمه رسمی هم می توانید این شلوار را انتخاب کنید

همان طور که گفتیم شلوارهای سندبادی می توانند الهام بخش مدل ها و الگوهای شیک و خاص هم باشند؛ به ویژه اگر به سراغ پارچه های مناسب و شیک بروید. می توانید یک بلوز شیک ساتن چسبان را با کمربند پهن، یک شلوار سندبادی ساتن براق یا مخملی و یک جفت صندل شیک بندی پاشنه بلند ست کنید و یک استایل رسمی بسیار شیک و خاص و منحصربه فرد برای مجالس و میهمانی ها داشته باشید.

همان طور که گفتیم شلوارهای سندبادی را شلوارهندی هم می نامند چراکه در استایل سنتی هندی این آیتم ها یکی از پر استفاده ترین آیتم ها سنتی هستند. اگر می خواهید استایل رسمی یا نیمه رسمی با این شلوارهای مجذوب کننده داشته باشید می توانید از استایل سنتی هندی هم الهام بگیرید. به عنوان مثال یک کت کمرکش را با شلوار سندبادی و یک جفت کفش پاشنه بلند پمپی ست کنید و استایل متفاوت و مجذوب کنندهی برای خودتان بسازید.

چه نوع کفشی را با شلوار سندبادی بپوشیم؟

این که چه نوع کفشی را با شلوار سندبادی ست کنید بستگی به نوع آیتم های ترکیبی و نوع استایل شما دارد. اگر به سبک بوهو لباس می پوشید و می خواهید شلوار سندبادی تان را در استایل بوهو ست کنید صندل های بندی، کفش های کالج رنگارنگ وحتی بوت های ارتشی برترین انتخاب ها برای شما هستند. در استایل های کژوال تر می توانید علاوه بر صندل کتانی هم بپوشید.

اگر هم خواستید با شلوارهای سندبادی شیک استایل رسمی و نیمه رسمی داشته باشید کفش های پمپی پاشنه بندی و صندل های بندی پاشنه بلند برترین انتخاب ها برایتان هستند.

و در آخر

شلوارهای سندبادی که پیشینه شان به لباس های سنتی هندی و خاورمیانه بازمی شود علاوه بر این که در استایل بوهو جایگاه خاصی دارند الهام بخش آیتم ها و طرح های مختلفی در دنیای مد و فشن بوده اند. شما می توانید شلوارهای سنتی و رنگارنگ سندبادی را در استایل بوهو و استایل هنری ست کنید و هم اینکه با شلوارهای ساده تر سندبادی استایل های کژوال و راحت خیابانی داشته باشید. علاوه بر این الگوی دوخت و برش این شلوارها می تواند برایتان الهام بخش طرح های مدرن و فشن مجذوب کنندهی باشد. امیدواریم راهنمای استایل با شلوار سندبادی برایتان کاربردی باشد و بتوانید استایل های مجذوب کننده و دوست داشتنی با این شلوار محبوب داشته باشید.

منابع: bombaytrooper, businessoffashion

منبع: دیجی استایل
انتشار: 24 تیر 1401 بروزرسانی: 24 تیر 1401 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2218

به "چگونه با شلوار سندبادی یک استایل خنک و زیبا بسازید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با شلوار سندبادی یک استایل خنک و زیبا بسازید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید