کتاب بازار ایرانی، تجلی معماری حواس تألیف و چاپ شد

به گزارش بالیو، کتاب بازار ایرانی؛ تجلی معماری حواس از سوی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز تألیف و به چاپ رسید.

کتاب بازار ایرانی، تجلی معماری حواس تألیف و چاپ شد

جهت دریافت خدمات مدلهای آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران از نطنز، زهرا عباسی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز در کتاب بازار ایرانی عوامل مؤثر بر ادراک فضایی در معماری بازار سنتی ایران را آنالیز و تألیف نموده که از سوی سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی چاپ شده است.

مطالعه معماری ایرانی و آشنایی با اصول و مفاهیم آن از عنوان های مهم برای علاقه مندان معماری به ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی معماری برای آشنایی با مبانی نظری معماری در این کتاب است.

کتاب حاضر در قالب مطالعه هدفمند بر بازار ایرانی با عنوان یک نمونه ارزشمند و کارا که توانسته بعد از گذشت سال ها همچنان قدرتمند به فعالیت خود ادامه دهد، سعی بر شناسایی تجلی های کالبدی، کاربردی و معنایی فضای بازار ایرانی دارد تا با شناخت ابزارهایی که در ابعاد حسی، عقلانی و روحانی، زمینه ساز شناخت کامل و ادراک مناسب از محیط می شوند، دست یابد.

این مطالعات در قالب 6 فصل ابتدا به آنالیز بازار ایرانی و مشخصه های آن می پردازند، سپس با تأکید بر مؤلفه های ادراک فضایی و مراحل ادراک، کوشش می گردد تا علاوه بر قانونمندکردن ادراک فضایی معماری سنتی ایرانی در مباحث نظری به وسیله آن راهکاری برای ارتقای سطح کیفی فضاهای مشابه امروزی استخراج گردد.

به گزارش خبرنگاران، زهرا عباسی استادیار گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز و از پژوهشگران برتر این واحد دانشگاهی است.

4117/4062/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1110

به "کتاب بازار ایرانی، تجلی معماری حواس تألیف و چاپ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب بازار ایرانی، تجلی معماری حواس تألیف و چاپ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید