گام بلند کمدی جنگی به سوی اسکار ، رای تماشاگران تورنتو

به گزارش بالیو، کمدی هجوآلود جوجو خرگوش با بردن جایزه فیلم برگزیده از جشنواره تورنتو یک گام بلند در فصل جوایز سینمایی برداشت و به اسکار نزدیک تر شد.

گام بلند کمدی جنگی به سوی اسکار ، رای تماشاگران تورنتو

از سفر با تور کانادا ارزان قیمت لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر، جوجو خرگوش به نویسندگی و کارگردانی تایکا وایتیتی یک روایت کمدی درباره جنگ جهانی دوم است و این فیلمساز نیوزیلندی در آن نقش آدولف هیتلر را ایفا می نماید. داستان درباره یک نوجوان آلمانی است که اسطوره خود هیتلر را به عنوان دوستی خیالی برمی گزیند. جوجو درمی یابد مادرش یک دختر جوان یهودی را در اتاق زیر شیروانی پناه داده است و... اسکارلت جوهانسن و سم راک ول دیگر بازیگران جوجو خرگوش هستند که بر اساس کتاب آسمان های در قفس نوشته کریستین لیوننس ساخته شده است.

جشنواره تورنتو در سال های اخیر سکوی پرتاب بسیاری از فیلم های مهم سال به فصل جوایز سینمایی به ویژه اسکار بوده است. هفت برنده پیشین جایزه فیلم برگزیده مردم در تورنتو نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم شده و میلیونر زاغه نشین، پرشس، 12 سال بردگی، سخنرانی پادشاه، اتاق و سال گذشته کتاب سبز مهم ترین جایزه مراسم اهدای جوایز اسکار را از آن خود نموده اند.

جوجو خرگوش در شرایطی جایزه اصلی جشنواره تورنتو را برد که دو رقیب بسیار قدر پیش رو داشت؛ داستان ازدواج به کارگردانی نوا بومباک که در رده دوم جایزه فیلم برگزیده مردم ایستاد و انگل به کارگردانی بونگ جون-هو از کره جنوبی که بهار سال جاری جایزه معتبر نخل طلا را از جشنواره کن برد و بسیاری معتقدند جایزه بهترین فیلم بین المللی را از هم نود و دومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار می گیرد.

از مهم ترین فیلم هایی که با وجود بردن جایزه اصلی جشنواره تورنتو نتوانستند اسکار بهترین فیلم را ببرند، می توان به سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزروی و لالالند اشاره نمود. فیلم اول نامزد شش اسکار شد و دو جایزه بازیگری را برای فرانسیس مک دورمند و سم راک ول به ارمغان آورد و لالالند هم از 14 نامزدی اسکار، شش جایزه برد اما اسکار بهترین فیلم را به مهتاب باخت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 355

به "گام بلند کمدی جنگی به سوی اسکار ، رای تماشاگران تورنتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گام بلند کمدی جنگی به سوی اسکار ، رای تماشاگران تورنتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید