گشتی در باغ های گیاه شناسی سنگاپور

به گزارش بالیو، باغ های گیاه شناسی سنگاپور از گذشته تا به حال

باغ های گیاه شناسی سنگاپور بیش از 150 ساله جاذبه ستاره ای برای مسافران و ساکنان محلی است. باغ ها دارای مجموعه ای از جاذبه های گیاهی و باغبانی با تاریخ غنی و مجموعه گیاهی شگفت انگیز از یک صندلی دنیای است. تکمیل این منابع منحصر به فرد تحولات حساس و حوادث سرگرمی است که بازدیدکنندگان آموزشی و تفریحی را در معرض شگفتی های طبیعت قرار می دهد. این باغ گیاهان شناخته شده ترین در دنیا است و نمونه ای منحصر به فرد از سبک غیر رسمی چشم انداز انگلیسی در آب و هوای استوایی است. در ماه ژوئن 2012، سنگاپور کنوانسیون میراث دنیای را تصویب کرد و در دسامبر 2012، لیست پیش بینی میراث دنیای خود را به یونسکو ارائه داد تا علاقه مند به ثبت گیاهان گیاه شناسی سنگاپور به عنوان میراث دنیای می باشد. در ژانویه سال 2014، پرونده نامزد رسمی برای باغ به یونسکو ارسال شد. در سپتامبر 2014، یک ارزیابی فنی از شورای بین المللی آثار تاریخی و سایت ها (ICOMOS) از باغ ها به عنوان بخشی از روند ارزیابی پیشنهادات بازدید کرد. در تاریخ 4 ژانویه 2015، این باغ ها در جلسه 39 هئیت کمیته میراث دنیای (WHC)، کتیبه ای به عنوان یک میراث دنیای یونسکو دریافت کرد. در ادامه با خبرنگاران همرا باشید.

گشتی در باغ های گیاه شناسی سنگاپور

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

این باغ در قلب شهر سنگاپور واقع شده است و نشان دهنده تکامل یک باغ گیاه شناسی استوایی است که به یک موسسه علمی مدرن در سطح جهانی برای حفاظت و آموزش و پرورش تبدیل شده است. چشم انداز بی نظیرشامل یک تنوع غنی از ویژگی های تاریخی، گیاهی و ساختمان هایی است که از زمان ایجاد آن در سال 1859 توسعه باغ را نشان می دهد. این مرکز مهم برای علوم، تحقیقات و حفاظت گیاهان بوده است، بخصوص در زمینه کشت گیاهان تزئینی ، در آسیای جنوب شرقی که از سال 1875 می باشد.

سیر تکاملی

این باغ به سبک انگلیسی، یک باغ مالی استعماری با امکانات برای تحقیقات باغبانی و گیاه شناسی است که شامل باغ گیاه شناسی مدرن و جهانی، موسسه علمی و محل نگهداری گیاهان، تفریح و آموزش و پرورش است. باغ گیاه شناسی سنگاپور یک چشم انداز فرهنگی تعریف شده است که شامل تنوع غنی از ویژگی های منظره تاریخی، گیاهان و ساختمان هایی است که از زمان تأسیس آن در سال 1859 تکامل یافته است. چشم انداز آن حفظ شده و تداوم هدف آن که یک نمونه برجسته از باغ گیاه شناسی بریتانیایی است، نقش کلیدی در پیشرفت دانش علمی، به خصوص در زمینه گیاه شناسی و باغبانی گرمسیری، از جمله توسعه گیاهان کاشته شده، دارد. گیاهان باغ گیاه شناسی سنگاپور از قرن نوزدهم، مرکز تحقیقات گیاهان در آسیای جنوب شرقی بوده است که به طور قابل توجهی به گسترش پرورش گیاهچه در قرن بیستم یاری نموده است و همچنان نقش اصلی در تبادل ایده ها، دانش و تخصص در گیاه شناسی گرمسیری و علوم باغبانی را دارد. در حالی که باغ گیاه شناسی کیو (انگلستان) نهال های اولیه را فراهم کرد، باغ گیاه شناسی سنگاپور شرایط کشت، توسعه و توزیع آن را در بسیاری ازمناطق آسیای جنوب شرقی و دیگر نقاط فراهم کرد. علاوه بر این باغ گیاه شناسی سنگاپور یک نمونه برجسته از یک باغ گیاه شناسی استوایی بریتانیایی است و از طراحی منظره حفاظت شده و تداوم هدف ان از زمان شروع به کار، برخوردار است.

ویژگی ها

باغ گیاه شناسی سنگاپور شامل تمام ویژگی های لازم برای بیان ارزش جهانی برجسته و به طور کامل حاوی طرح اصلی باغ گیاه شناسی است. تعدادی از ویژگی های خاص آن از قبیل درختان و کاشت های تاریخی، طراحی باغ و ساختمان ها / سازه های تاریخی برای نشان دادن اهداف مهم باغ گیاه شناسی سنگاپور در طول تاریخ خود بوده است. یکپارچگی اعضای آن، با توسعه خط مشی های ها جهت جایگزینی و حفظ گیاهان قابل توجه، تقویت شده است. اصالت باغ گیاه شناسی سنگاپور با استفاده مداوم به عنوان یک باغ گیاه شناسی و به عنوان یک محل تحقیق علمی نشان داده شده است. اعتبار قسمت های مختلف آن در این مجموعه توسط درختان تاریخی به خوبی محقق شده و سایر کاشت ها (از جمله نمونه های گیاه تاریخی)، عناصر تاریخی طرح بندی فضایی طراحی شده ، ساختمان های تاریخی که برای حفظ آنها استفاده می گردد و اهداف و یا سازگاری آنها با روش های جدید، نشان دهنده این واقعیت است.

بیشتر باغ های گیاه شناسی سنگاپور در پارک ملی قرار دارند و سایر موارد عبارتند از: منطقه حفاظت شده، حوزه حفاظت از درختان و منطقه طبیعت (در خصوص منطقه جنگل های بارانی). همچنین چهل و چهار درخت کهن و تعدادی از ساختمان ها / سازه های محافظت شده وجود دارد. باغ گیاه شناسی سنگاپور در درجه اول به وسیله قانون برنامه ریزی سنگاپور، که حفاظت و توسعه آن را بر عهده دارد، محافظت می نماید و احتیاج به مجوز برای توسعه یا کارهای جدید دارد. طرح مفهومی سنگاپور برنامه ریزی استراتژیک را برای 40-50 سال برنامه ریزی می نماید و برنامه ریزی استفاده از زمین در سنگاپور، برنامه ریزی ملی و حفاظت از منابع ملی توسط URAبه اجرا در می آید. برنامه های کاربردی استفاده از زمین، منطقه بندی و توسعه برای سنگاپور با یک برنامه جامع قانونی (2014) که تحت قانون برنامه ریزی تهیه شده است، ایجاد شده است. طرح جامع به طور منظم مورد بازبینی قرار گرفته و مقررات مربوط به برنامه های خاص کنترل توسعه، ارائه می گردد که در خصوص ارتفاع و مکان تحولات جدید و اصول حفاظت از ساختمان ها و تنظیم آنها را هدایت می نماید.

منبع: whc.unesco.org

منبع: الی گشت
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 388

به "گشتی در باغ های گیاه شناسی سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشتی در باغ های گیاه شناسی سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید