10 بازی موزیکال برتر برای اندروید و iOS؛ لذت انجام بازی با نواختن موسیقی

به گزارش بالیو، اگر از عاشقان بازی های موزیکال هستید در این مطلب قصد داریم 10 بازی بسیار مجذوب کننده و زیبا در این سبک را که برای اندروید و iOS هم در دسترس قرار دارند به شما معرفی کنیم.

10 بازی موزیکال برتر برای اندروید و iOS؛ لذت انجام بازی با نواختن موسیقی

مدت زمان زیادی است که بازی های موزیکال در جمع بازی های موبایل حضور دارند و بسیار پرطرفدار هم به حساب می آیند. این بازی ها از این جهت لذت بخش هستند که هنگام انجام کارهای مختلف، از لذت گوش دادن به موسیقی هم برخوردار خواهید شد و در برخی از آن ها حتی خودتان می توانید ریتم ها را کنترل کنید. از این جهت، بازی های موزیکال توانستند نظر مثبت بسکمک از کاربران را به خود جلب کنند. البته این بازی ها دیگر روی کنسول ها طرفدار زیادی ندارند اما به نظر می رسد محبوبیت آن ها توانسته کاربران گوشی های موبایل را مجذوب خود کند. بازی های موزیکال اکشن نیستند، المان خشونت در آن ها دیده نمی شود، خبری از تیراندازی و سبک های معروف امروزی در آن ها نیست؛ بلکه درست مانند نام خود، یک سبک آرام و دلنشین دارند. بنابراین کاربران خاصی هم مجذوب آن ها می شوند.

اگر شما هم جز آن دسته کاربرانی هستید که به بازی های موزیکال علاقه دارند، پیشنهاد می شود این مطلب را اصلا از دست ندهید چرا که قصد داریم در آن به معرفی 10 بازی موزیکال عالی و مجذوب کننده برای اندروید و iOS بپردازیم. این 10 بازی عبارت اند از:

  • A Dance of Fire and Ice
  • Arcaea
  • BeatX
  • Cytoid
  • Dynamix
  • Lanota
  • Lost in Harmony
  • OverRapid
  • Rayark rhythm بازی های
  • Rhythm Hive

1. A Dance of Fire and Ice

سازنده و ناشر: 7th Beat Games

سال انتشار: 2019 / قیمت: 2 دلار

بازی A Dance of Fire and Ice یکی از بهترین و مجذوب کننده ترین بازی های موزیکال است که هم برای اندروید و هم برای iOS در دسترس واقع شده است. این بازی آنقدر مجذوب کننده است که در همان لحظات اول، عاشقش می شوید.

این بازی که مهندسین استودیوی 7th Beat Games پشت ایده طراحی آن هستند، شما را به شش دنیا مختلف با اشکال متفاوت و ریتم های مجذوب کننده و دلنشین می برد. وظیفه شما این است که ستاره های رنگی را روی بلوک هایی که روبروی تان واقع شده است هدایت کنید. با هربار رفتن روی یک بلوک، قطعه ای نواخته می شود که اگر به این فرایند به درستی ادامه دهید، موسیقی ساخته شده شما را به شدت مجذوب خود می کند.

سبک بازی به گونه ای است که حتی اگر در برخی مواقع آن را نبینید هم می توانید با خوب گوش دادن، حرکات درست را انجام دهید. چون همه چیز به شدت به ریتم بستگی دارد. البته اگر تمرکز بالایی ندارید، باید قید این بازی را بزنید چون به نظر می رسد هدف از ساخت این بازی، در کنار لذت بردن از فرایند آن، محک خوردن میزان تمرکز و آرامش فکر شما بوده است.

هر دنیا از این بازی برای خود، چالش های متنوعی را به همراه موسیقی های مجذوب کننده و منحصربفرد دارد که باید آن ها را با موفقیت پشت سر بگذارید. کنترل بازی به گونه ای است که شاید با تجربه نخست، به فکر حذف آن باشید اما صبور باشید. به سرعت به کنترل آن مسلط می شوید و بعد از آن فقط خوب گوش دادن و تمرکز کردن است که می تواند به شما کمک کند. پیشنهاد می شود این بازی مجذوب کننده را اصلا از دست ندهید.

2. Arcaea

سازنده و ناشر: Lowiro Limited

سال انتشار: 2017 / قیمت: رایگان / تا 5 دلار

اگر در پی یک بازی محبوب هستید که هم از لحاظ امتیاز و هم از لحاظ تعداد دانلود، شرایط بسیار خوبی در هر دو فروشگاه بزرگ گوگل پلی و اپ استور دارد و سوا از این موارد، کیفیت و گیم پلی آن هم فوق العاده زیبا و مهیج است، Arcaea - New Dimension Rhythm Game همان چیزی است که در پیش هستید.

این بازی موزیکال که امکان تجربه آن به صورت رایگان در اندروید و iOS در دسترس شما واقع شده است، ابعاد تازهی از سبک بازی های موزیکال را برای شما به ارمغان می آورد. شما در این بازی هارمونی های نور را دنبال می کنید و همزمان با آن، موسیقی هم نواخته می شود. یعنی در واقع با کاری که شما انجام می دهید، موسیقی به صدا در می آید.

این بازی همانطور که از تصویر پیداست، آثار هنرمندان ژاپنی را در خود جا داده است. بنابراین شما در آن می توانید موسیقی چهره های برجسته ژاپنی را بنوازید و از گوش دادن به آن ها لذت ببرید. به صورت کلی در این بازی بیش از 90 قطعه موسیقی از 50 هنرمند برجسته وجود دارد که در واقع درجه سختی بازی هم بر اساس همین موسیقی ها تنظیم می شود.

توجه داشته باشید این بازی سطح توانایی های شما را طوری به چالش می کشد که اگر سرعت عمل نداشته باشید، قطعا از شنیدن یک قطعه موسیقی خوب محروم خواهید ماند. این یعنی احتمالا نیاز خواهید داشت چند باری مراحل مختلف آن را مجددا انجام دهید. بازی هم به گونه ای است که بعد از پشت سر گذاشتن هر مرحله سخت تر و سخت تر می شود.

بسکمک از محتوی بازی به صورت رایگان در دسترس شما واقع شده است اما اگر بخواهید به موسیقی های بیشتری دسترسی داشته باشید، خرید درون برنامه ای هم وجود دارد که می توانید با پرداخت نهایتا 5 دلار از آن استفاده کنید.

3. BeatX

سازنده: Mai Tuan Viet / ناشر: Maniacs s.r.o

سال انتشار: 2021 / قیمت: رایگان / 1-3 دلار

BeatX در مقایسه با دو بازی دیگر، کاربران بسیار بیشتری دارد و در عین حال قیمت آن هم کمتر است. تعداد کاربران این بازی از مرز 1 میلیون نفر هم گذر کرده در حالی که امتیاز آن همچنان بالاتر از 4 است و این یعنی با یکی از بهترین بازی های موزیکال طرف هستیم.

BeatX یک سبک DDR خاص برای نواختن موسیقی دارد که به شما اجازه می دهد با جهت های بالا، پایین، چپ و راست، به انجام آن بپردازید. در این بازی یک حالت تک نفره، دونفره و چندنفره رقابتی به صورت اسپلیت اسکرین هم وجود دارد که یعنی می توانید آن را با دوستان خود هم تجربه کنید و لذت ببرید. در واقع بیشتر به خاطر همین قابلیت است که این بازی توانسته تا این میزان در نزد کاربران محبوبیت پیدا کند.

BeatX سوا از اینکه به خاطر حالت های مختلفی که دارد، یک بازی محبوب به شمار می رود، از محتوی بسیار زیادی هم بهره می برد تا بدین ترتیب شما به هیچ عنوان حین تجربه آن کسل نشوید و موسیقی ها برایتان خسته کننده نشوند. خصوصا اینکه بازی شما را با چالش های سختی هم روبرو می کند تا لذت بردن از فرایند آن توام باشد با اندکی سختی کشیدن.

از جمله مواردی که باعث شده این بازی به یکی از بهترین ها و خاص ترین ها در سبک خود تبدیل شود این است که به کاربر اجازه می دهد فایل های خود را درون آن بارگذاری کند. البته اگر فرمت آن فایل با بازی همخوانی داشته باشد. (مثل (.sm, .smzip, .dwi). بنابراین اگر در پی یک بازی موزیکال فوق العاده مجذوب کننده برای اندروید و iOS هستید، BeatX را یک بار هم که شده تجربه کنید.

4. Cytoid: A Community Rhythm Game

سازنده و ناشر: Tiger Tang

سال انتشار: 2018 / قیمت: رایگان

چهارمین بازی موزیکال برتر در این لیست که آن هم برای اندروید و iOS در دسترس واقع شده است، Cytoid نام دارد. این بازی که متن باز هم هست، یک عنوان موزیکال وابسته با جامعه به شمار میرود. در واقع خود بازی را که دانلود می کنید، موسیقی های کمی درون آن وجود دارد اما شما باید به کمک سایر اعضای آن، که جامعه Cytoid نام دارند، موسیقی های مختلف را یافته و دانلود کنید.

از جمله قابلیت های خوب این بازی این است که می توانید فایل مورد نظر خود را هم بسازید. از لحاظ مکانیزم و عملکرد کلی، Cytoid شباهت بسیار زیادی به بازی معروف Cytus دارد. برخی ها حتی این دو را یکی می دانند.

اگر در پی تجربه یک بازی مجذوب کننده، سخت و چالش برانگیز هستید، پیشنهاد می شود Cytoid را که کاملا رایگان هم هست همین حالا دانلود و تجربه کنید. توجه داشته باشید این بازی در پلی استور بیش از 500 هزار بار دانلود شده و توانسته امتیاز عالی 4.5 را از میان بیش از 8 هزار نظر کسب کند. بنابراین اصلا با عنوان ضعیفی سر و کار نداریم.

5. Dynamix

سازنده و ناشر: C4Cat Entertainment Limited

سال انتشار: 2014 / قیمت: رایگان

می رسیم به پنجمین بازی این لیست یعنی Dynamix که یک بازی موزیکال فوق العاده مجذوب کننده برای اندروید و iOS است. این بازی با بیش از 1 میلیون دانلود و امتیاز عالی 4.3 از چیزی حدود 50 هزار نظر توانسته با توپی پر به این لیست وارد شود.

Dynamix به صورت کاملا رایگان در دسترس واقع شده است و این یعنی شانس این را دارید که یکی از مجذوب کننده ترین عناوین موزیکال را بدون پرداخت هیچ مبلغی تجربه کنید. اما چه چیزی باعث شده Dynamix تا این میزان لایق تعریف و تمجید باشد؟

این بازی تعریف تازهی از یک عنوان موزیکال خوب را برایتان به ارمغان می آورد. به این صورت که تلفیقی از دقت، قوه شنیداری، تمرکز و سرعت عمل را از شما می طلبد. در عین حال که شما برای پشت سر گذاشتن چالش های سنگین این بازی خود را به زحمت می اندازید، موسیقی فوق العاده گوش نوازی برایتان به صدا در می آید که به نوعی می توان گفت پاداش زحمات شما به شمار میرود.

از جمله قابلیت های خوب این بازی می توان صدها سطح مختلف با درجه سختی متفاوت، امکان باز کردن موسیقی ها و سطح های تازه، پخش موسیقی های متنوع و زیبا، گرافیک HD با صداگذاری بی نظیر و بسکمک موارد دیگر اشاره کرد که همگی دست به دست هم داده اند تا شما با یک بازی استثنائی در سبک موزیکال طرف باشید.

6. Lanota

سازنده و ناشر: Noxy Games Inc

سال انتشار: 2016 / قیمت: رایگان

بازی های موزیکال واقعا عجیب هستند. در حالی که تصور می کنید دیگر بهتر از این عنوان وجود ندارد، یک عنوان دیگر با امتیاز و محبوبیت مثال زدنی از راه می رسد و نظر شما را جلب می کند. برای مثال بازی Lanota که امتیاز آن در اپ استور تقریبا به 5 رسیده است.

این بازی یکی از معدود عناوین موریکالی است که داستان دارد. از همین حیث به یکی از منحصربفردترین بازی های لیست ما تبدیل می شود. سازنده خوش ذوق بازی داستان را به گونه ای در نظر گرفته که شما حین نواختن موسیقی و شنیدن به قطعه های بی نظیری که در آن وجود دارد، به نوعی یک هدف خاص را هم دنبال می کنید.

طبق گفته های سازنده بازی، داستان از این قرار است که رنگ ها حدودا 250 سال است که با دنیا هستی قهر کرده اند. حالا وظیفه شما این است که تنها راه نجات دنیا از این تاریکی را پیدا کنید و آن هم چیزی نیست جز Notaliumهایی که قرن ها پیش وجود داشتند و مردم هم نمی دانند چگونه باید آن ها را بسازند.

حالا دنیا از رنگ و لعاب و زیبایی خود افتاده و دیگر در آن موسیقی جریان ندارد. اما اندکی Notalium به جای مانده که دو کودک با نام های Fisica و Ritmo تصمیم می گیرند به کمک آن ها و نواختن موسیقی، این سنگ های جادویی را بدست بیاورند و زندگی مردم را دوباره سرشار از شور و نشاط کنند. وظیفه شما هم این است که موسیقی بنوازید و دنیای لانوتا را رنگ آمیزی کنید.

شاید با خود بگویید یک بازی موزیکال چگونه فرایند داستانی اش را به مخاطب القا می کند. در پاسخ باید بگوییم سازندگان بازی در جریان آن، تصاویری را به نمایش در آورده اند که به کمک آن، شما می توانید از جریان داستان هم آگاه شوید. با فکریتی که از روایت دارید و با تصاویری هم که برایتان به نمایش در می آید، می توانید ساعت ها بازی کنید و لذت ببرید، بدون اینکه حس خسته کننده بودن به شما دست بدهد.

اگر به بازی موزیکال با المان ماجراجویی و داستانی علاقه مند هستید، پیشنهاد می شود لانوتا را حتما در لیست دانلود خود قرار دهید. خصوصا اینکه برای تجربه آن نیازی به پرداخت پول هم ندارید.

7. Lost in Harmony

سازنده و ناشر: DigixArt

سال انتشار: 2016 / قیمت: رایگان

Lost in Harmony هم مانند لانوتا، یک بازی موزیکال از سال 2016 است که توانسته با بیش از 1 میلیون بار دانلود به یکی از محبوب ترین عناوین این سبک در هر دو پلتفرم اندروید و iOS تبدیل شد.

این بازی موزیکال هم به نوعی داستان محور است و باعث می شود شما هر لحظه به ادامه آن ترغیب شوید. در این بازی شما با دو شخصیت عاشق سر و کار دارید که باید برای رسیدن آن ها به یکدیگر تلاش کرده و آن ها را غرق در رویاها کنید.

برخلاف سایر بازی های این لیست، در این بازی دوربین شخصیت ها را از روبرو نشان می دهد و شما هم باید با دویدن و جاخالی دادن از موانعی که بر سر راهتان قرار می گیرند، همزمان با پشت سر گذاشتن مأموریت ها، موسیقی بنوازید و لذت ببرید.

جالب اینجاست که در این بازی ماشین و موتور هم وجود دارند اما نه برای استفاده شما بلکه به عنوان موانع و چیزهایی که قرار است به چالش بازی اضافه کنند. شما باید مراقب باشید به این موانع برخورد نکنید چون در غیر این صورت بازی را می بازید.

موسیقی های این بازی آثاری هستند از معروف ترین و بهترین نوازندگان دنیا که در کنار ماجراجویی مجذوب کننده و رمانتیک بازی، امکان شخصی سازی شخصیت ها، امکان انتخاب موسیقی دلخواه، گرافیک HD با صداگذاری بی نهایت شگفت انگیز، وجود 30 محیط مختلف با رنگ و لعاب زیبا و متنوع و بسکمک موارد دیگر، باعث شده اند Lost in Harmony به یکی از بهترین بازی های موزیکال اندروید و iOS تبدیل شود که تجربه آن را حتما به شما پیشنهاد می کنیم.

8. OverRapid

سازنده و ناشر: Team ArcStar

سال انتشار: 2016 / قیمت: رایگان / تا 3.5 دلار

OverRapid مکانیزم بسیار ساده ای دارد که فقط کافی است یکی دوبار بازی را تجربه کنید تا دستتان بیاید باید چگونه موسیقی را به بهترین شکل ممکن بنوازید و لذت ببرید. این بازی همانطور که از نامش پیداست، سرعت عمل بالایی را می طلبد چرا که از شش جهت، نت های موسیقی به سمت شما می آیند و باید روی آن ها ضربه بزنید تا قطعه نواخته شود. این کار باید آنقدر با سرعت صورت بگیرد که هیچ نتی از دست نرود چون در این صورت، موسیقی لطف خود را از دست می دهد.

این بازی امتیازی است و شما در انتها هر مرحله، هرچه که نت بیشتری را لمس کرده باشید، امتیاز بیشتری را هم دریافت می کنید. بنابراین تمام دقت و تمرکز خود را بگذارید تا بتوانید نت ها را هرچه زودتر لمس کنید.

از جمله قابلیت های مجذوب کننده این بازی می توان به وجود مراحل متعدد با سطوح سخت و چالش برانگیز، امکان باز کردن موسیقی های تازه، گوش نواز و فوق العاده مجذوب کننده، طراحی منحصربفرد هر سطح، گرافیک HD و صداگذاری مجذوب کننده اشاره کرد که باعث شده اند OverRapid به یک بازی بسیار مهیج و پرطرفدار در پلتفرم های اندروید و iOS تبدیل شود.

9. بازی های Rayark rhythm

Rayark یک توسعه دهنده بازی است که بازی های موزیکال فوق العاده مجذوب کنندهی برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS دارد. از جمله بازی هایی که از طریق این توسعه دهنده طراحی شده اند و کاربران زیادی هم دارند می توان به Cytus و Cytus II، به همراه VOEZ ،Deemo ،Sdorica و Mandora اشاره کرد که مورد آخر اندکی قدیمی است.

در بسکمک از بازی های ساخته شده از طریق این استودیو، داستان هم چاشنی کار قرار گرفته تا کاربر رغبت بیشتری به پشت سر گذاشتن مراحل مختلف بازی داشته باشد. همچنین هر بازی خرید درون برنامه ای را هم پشتیبانی می کند که کاربر می تواند با پرداخت هزینه به موسیقی های بیشتری دسترسی پیدا کند.

10. Rhythm Hive

سازنده و ناشر: Hybe Corporation و Superb Corp

سال انتشار: 2021 / قیمت: رایگان

Rhythm Hive یک بازی موزیکال تازه، رایگان و پرطرفدار است که هم برای اندروید و هم iOS در دسترس واقع شده است. Rhythm Hive از جمله محبوب ترین بازی های این لیست هم به شمار میرود که تا به امروز توانسته نظر مثبت بیش از 1 میلیون کاربر را هم از سراسر دنیا به خود جلب کند.

خوشبختانه نیازی نیست هزینه ای برای این بازی پردازید چون کاملا رایگان است. موسیقی های مختلفی هم درون آن وجود دارد که از جمله آن ها می توان به آثار گروه های محبوبی چون BTS Tomorrow x Together و Enhypen اشاره کرد که هر کدام از آن ها طرفدارانی میلیونی در سراسر دنیا دارد.

مکانیزم بازی ساده و مجذوب کننده است، امکانات شخصی سازی فراوانی برای کاربران در دسترس واقع شده است، گرافیک بازی عالی است، محیط آن ساده و به دور از هرگونه پیچیدگی است، صدای موسیقی به بهترین شکل ممکن به گوش شما می رسد، بازی مبتنی بر امتیاز است و در نهایت هر چقدر که حرفه ای بتوانید آن ها را بنوازید، امتیاز بیشتری را هم دریافت خواهید کرد.

بازی به مرور زمان سخت تر می شود و شما را بیشتر به چالش می کشد. در نتیجه اگر در ابتدا اندکی ساده به نظر رسید، تصور نکنید به همین شکل باقی خواهد ماند.

اگر شما هم یک بازی موزیکال مجذوب کننده برای اندروید و iOS می شناسید که در این لیست به آن اشاره نشده، می توانید در بخش نظرات نام آن را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 تیر 1401 بروزرسانی: 30 تیر 1401 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2224

به "10 بازی موزیکال برتر برای اندروید و iOS؛ لذت انجام بازی با نواختن موسیقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 بازی موزیکال برتر برای اندروید و iOS؛ لذت انجام بازی با نواختن موسیقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید