تور دهلی: 8 جاذبه مشهور در آگرا، هند که نباید از دست بدهید

به گزارش بالیو، آگرا، میزبان تاج محل، یکی از زیباترین آثار تاریخی جهان است. آگرا غیر از تاج محل، جاذبه های فراوانی دارد که فرصت بازدید از آن ها را نباید از دست بدهید.

تور دهلی: 8 جاذبه مشهور در آگرا، هند که نباید از دست بدهید

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

آگرا یکی از محبوب ترین مقصدهای جهانگردی در هند است. این شهر در تاریخ هند، اهمیت زیادی داشته است و به همین علت، جاذبه های تاریخی فراوانی از زمان حکومت مغول ها در آن به جای مانده است. هرکدام از این آثار تاریخی، داستان و ماجرایی دارد و راهنمایان تور، موقع بازدید از این جاذبه ها، این داستان های مجذوب نماینده و شنیدنی را برای جهانگردان بازگو می نماید. شما هم اگر برای سفر به آگرا برنامه ریزی می کنید، بد نیست که قبل از سفر، تعدادی از مهم ترین جاذبه های این منطقه دیدنی را بشناسید.

تاج محل

مردم سراسر دنیا شاید تابه حال در خصوص آگرا چیزی نشنیده باشند ولی بدون شک، بنای مجلل و باشکوه آرامگاه تاج محل، این بنای سفید و مرمرین را به عنوان نمادی از عشق می شناسند و آوازه آن را شنیده اند. تاج محل یکی از شگفتی های دنیا، برترین نمونه از معماری ایرانی و مغول است. این عمارت باشکوه به دستور شاه دنیا برای یادبود همسرش ممتاز محل ساخته شد. امروزه تاج محل، یکی از آثار ثبت شده در لیست میراث دنیای یونسکو و مهم ترین گزینه در بازدید از جاهای دیدنی آگرا است.

سالانه 8 میلیون جهانگرد از آن بازدید می نمایند. بازدید از تاج محل هر روز از صبح تا غروب آفتاب است غیر از آدینه ها. بازدید شبانه از تاج محل فقط پنج شب در ماه امکان پذیر است. شب هایی که ماه کامل است و دو شب قبل و دو شب بعد از آن.

قلعه آگرا

یکی از شگفت انگیزترین قلعه های مغولی در آگرا واقع شده است. این بنای سرخ رنگ و آثر معماری مرمرین، نمادی از بزرگی و عظمت این امپراتوری است. این قلعه در سال 1565 به عنوان یک مجموعه نظامی ساخته شد و بعدها به وسیله شاه دنیا به قصر تبدیل شد. تعدادی از مهم ترین آثار معماری آگرا از جمله کاخ آینه و دیوان خاص، بخشی از این قلعه است.

باغ مهتاب

باغ مهتاب درست در مقابل تاج محل واقع شده است و یک چهار باغ است. در این باغ می توانید منظره زیبایی از تاج محل را ببینید. این باغ از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب باز است و عکاسان زیادی برای ثبت عکس های بی نظیر از تاج محل به این باغ سر می زنند.

مقبره اعتماد الدوله

مقبره اعتماد الدوله را به عنوان تاج محل کوچک می شناسند. این مجموعه درست با همان ظرافت و تزیینات تاج محل ساخته شده است. اطراف این مقبره با باغ های زیبایی احاطه شده است. این باغ ها برای استراحت کردن، گشت وگذار و لذت بردن از منظره مقبره، مکان مناسبی است.

بازار کیناری

برای اینکه با سبک زندگی اهالی آگرا در سال های گذشته آشنا شوید، هیچ جایی بهتر از بازار کیناری نیست. این بازار در خیابان های باریک پشت مسجد جامع واقع شده است. پر از فروشگاه های کوچک و بزرگ و رنگارنگ است. برترین سوغات و صنایع دستی، لباس سنتی، پارچه، غذاهای محلی و کفش را می توانید از این بازار خریداری کنید.

روستای کورای

روستای کورای در بزرگراه آگرا به فاتح پور سیکری واقع شده است و محل زندگی قبیله ای به نام Kalandhar است. یک سفر کوتاه یک روزه به این روستا، فرصت خوبی برای آشنایی با سبک زندگی روستایی در آگرا است. در این روستا می توانید خانه های ساده، نحوه خت غذا و نوع زندگی اهالی روستایی را ببینید.

اهالی این منطقه امروزه درآمدی جز همین تورهای روزانه ندارند. از پول به دست آمده برای تهیه مایحتاج خود استفاده می نمایند. در زمان های گذشته اهالی این روستا خرس ها را نگهداری و تربیت می کردند و برای جهانگردان نمایش خرس ها را اجرا می کردند؛ ولی این کار به خاطر رعایت حقوق حیوانات، ممنوع شده است.

جهت پیاده روی Taj Nature Walk

اگر می خواهید جنبه دیکری از زندگی در آگرا را ببینید این جهت را انتخاب کنید. این منطقه در 500 متری از دروازه شرقی تاج محل واقع شده است. جایی است که در آن می توانید در آرامش و سکوت قدم بزنید به خصوص در فصل زمستان. این جهت به خاطر اینکه منظره زیبایی از تاج محل دارد، بسیار مشهور و محبوب است. هنگام گشت و گذار در پارک، می توانید پرنده های زیبایی مثل طوطی و هدهد را ببینید.

منطقه حفاظت شده حیات وحش Wildlife SOS

این مجموعه به وسیله یک گروه مدافع حیات وحش به منظور حفظ حیات وحش هند شروع به کار کرد. اگر دوست دارید با حیات وحش منطقه آشنا شوید و تعدادی از حیوانات بومی را از نزدیک ببینید، حتما زمانی را برای بازدید از این منطقه حفاظت شده در نظر بگیرید. این مجموعه تورهای شخصی دو ساعته دارد که باید آن ها را از قبل رزرو کنید. اگر ترجربه سفر به هند و بازدید از آگرا را دارید، آن را با ما و سایر کاربران خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2134

به "تور دهلی: 8 جاذبه مشهور در آگرا، هند که نباید از دست بدهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دهلی: 8 جاذبه مشهور در آگرا، هند که نباید از دست بدهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید