آبان کاشان، بارانی شد

به گزارش بالیو، رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: تحلیل نقشه های هواشناسی بیانگر جوی ناپایدار در روزهای آغاز آبان است و بر این اساس پدیده غـالب جوی، نیمه ابری، در ساعتهای بعدازظهر بارش رگباری، رعدو برق همراه با باد به خصوص در مناطق کوهستان پیش بینی می شود.

آبان کاشان، بارانی شد

عباس ارغوانی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بارشهای دو روز گذشته دشت کاشان به میانگین پنج میلیمتر رسید که برای رحق با 20میلیمتر بیشترین مقدار بارش و برای نیاسر با 7.5، نوش آباد با 7.1 میلی متر، تقی آباد، 6.6 میلیمتر، کامو و آران و بیدگل با 6 میلیمتر، برزک با 5 ، مشکات با 4.8 ، قمصر 3 میلیمتر و فخره با 2 میلیمتر ثبت شد .

وی افزود: بیشینه دمای هوای دشت کاشان به 20 و دمای کمینه نیز به 11 درجه بالای صفر خواهد رسید که در مناطق کوهستانی هفت درجه کمتر از مناطق دشت پیش بینی شده است.

رییس اداره هواشناسی کاشان تاکید کرد: با توجه به کاهش دما و پیش بینی بارندگی در چند روز آینده، صاحبان مزارع زعفران مناطق دشت نسبت به آبیاری مزارع خود اقدام کنند و پسته­ کاران نیز نسبت به برداشت محصول و نگهداری در شرایط مناسب اقدام کنند.

ارغوانی شرح داد: با توجه به شرایط جوی؛ گلخانه داران و مالکان مرغداریها نسبت به استحکام سازه ها و راه اندازی وسایل گرمایشی و تامین سوخت مورد نیاز برنامه ریزی داشته باشند و شرایط دمایی و بارشی این هفته، فرصت مناسب نسبت به کشت غله است.

وی گفت: با توجه به پدیده غالب جوی، از تردد و اسکان در مسیلها خودداری کرده و کوهنوردان در روزهای منتهی به یکشنبه آینده از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.همچنین شهروندان منطقه کاشان بزرگ نسبت به باز بودن ورودی چاهها و ناودانها اطمینان حاصل کنند.

ارغوانی افزود: بنا به توصیه کارشناسان کشاورزی، با توجه به پیش بینی وزش تندبادهای موقتی و آثار مخرب آن روی درختان بلند، در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده، زمان آبیاری درختان بلند به زمان مناسب موکول کرده و هنگام وزش باد و رعد و برق از تردد در زیر درختان کهنسال خودداری شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 584

به "آبان کاشان، بارانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبان کاشان، بارانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید