طراحی باغ و ویلا: هرساله 80 هکتار از باغ های انار کاشان از بین می رود

به گزارش بالیو، مدیر بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کاشان گفت: به علت نبود آب کافی و اجرای طرح تعدیل آب چاه های کشاورزی، هر ساله 80 هکتار از باغ های انار منطقه کاشان از بین می رود.

طراحی باغ و ویلا: هرساله 80 هکتار از باغ های انار کاشان از بین می رود

جهت دریافت خدمات طراحی باغ و ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از اصفهان، یکی از برترین و مرغوب ترین انار های کشور در کاشان و در منطقه ها فین و راوند است به نحوی که سالانه 10 هزار و 710 تن انار در منطقه کاشان برداشت و روانه بازار می گردد.

انار کاشان در بازار کشور مرغوب است و قابلیت صادرات بیشتری به کشور ها دارد، اما بعلت نبود صنایع تبدیلی زیرساخت های فرسوده، نبود سردخانه صنعتی برای نگهداری انار، نبود مرکز تحقیقات گیاه پزشکی و کنترل آفات باغداران را با مسائل زیادی روبرو ساخته است، اما نگاه ویژه مسئولان به این ظرفت می تواند اشتغالزایی سودآور برای منطقه کاشان داشته باشد.

عباس معینی مدیر بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کاشان با بیان اینکه، در سال 10 هزار و 710 تن انار از باغ های منطقه کاشان برداشت می گردد، گفت: انار باغ های فین کاشان و راوند از مرغوبیت خوبی در بازار ایران برخوردار است و استقبال خوبی از این محصول در کل کشور می گردد و نظیرشان در کمتر جایی دیده می گردد.

وی، با بیان اینکه، هزار و 190 هکتار از باغ های انار کاشان بارور هستند، اضافه نمود: با توجه به اقلیم منطقه کاشان کیفیت انار این منطقه خوب و مطلوب است، اما بخاطر تحریم ها صادرات انار منطقه کاشان به کشور های دیگر کاهش داشته است.

مدیر بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کاشان با اشاره به اینکه به علت نبود آب کافی و اجرای طرح تعدیل آب چاه های کشاورزی، در سال 80 هکتار از باغ های انار منطقه کاشان از بین می رود، توضیح داد: این اتفاق باعث خسارات زیادی به باغداران منطقه شده است و محصول کمتری در زمین های کشاوری کشت می گردد.

منبع:فارس

انتهای پیغام

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1971

به "طراحی باغ و ویلا: هرساله 80 هکتار از باغ های انار کاشان از بین می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی باغ و ویلا: هرساله 80 هکتار از باغ های انار کاشان از بین می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید