آیا می توان پروتئین را از آب گوشت تامین کنیم؟

به گزارش بالیو، نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره ویتامین های موجود در گوشت اظهار کرد: متاسفانه بعضی از افراد به غلط این باور را در میان افراد به وجود آورده اند که آب گوشت بیشترین پروتئین را دارد.

آیا می توان پروتئین را از آب گوشت تامین کنیم؟

او اضافه کرد: مایعی که در پخت گوشت از آن خارج می گردد به هیچ عنوان پروتئین ندارد و افراد نباید گول این گونه اخبار کذب را بخورند.

جوزدانی توضیح داد: پروتئین در بافت گوشت موجود است و افراد باید حتماً بافت گوشت را مصرف نمایند تا یک پروتئین کافی از مواد غذایی دریافت نمایند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: ریزمغذی هایی مانند آهن همانند آب گوشت در تامین پروتئین یا ویتامین بدن تاثیر زیادی ندارند و افراد باید همواره به مصرف خود مواد غذایی اقدام نمایند تا بدنشان با کمبود روبرو نگردد.

جوزدانی با بیان اینکه گوشت ها تنها ویتامین B5 دارند، تاکید نمود: امروزه به علت فریز کردن گوشت و خارج کردن آن بعد از پخت، شاهد ویتامین های B5 درون آب گوشت هستیم که افراد معمولاً قبل از پخت گوشت آب را دور می ریزند یا اینکه این ویتامین ها در اثر پختن زیاد گوشت کاهش پیدا می نمایند.

او گفت: ویتامین های B5 درون گوشت قابل چشم پوشی هستند و نباید روی آن ها از نظر دریافتی حساب کرد؛ بنابراین هیچ ویتامینی درون آب گوشت برای مصرف وجود نخواهد داشت که سیستم ایمنی بدن افراد را تامین کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: متاسفانه افراد در رژیم بچه ها خود عصاره گوشت را به آن ها می دهند و این موضوع را جایگزین مناسب آهن و گوشت می دانند که متاسفانه این یک باور کاملاً غلط و ضروری است که گوشت در وعده های غذایی حتماً باشد تا پروتئین و ویتامین های کافی دریافت گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1325

به "آیا می توان پروتئین را از آب گوشت تامین کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا می توان پروتئین را از آب گوشت تامین کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید