اظهارات بلینکن درباره یورش به کنگره اقدامات آمریکا

به گزارش بالیو، وزیر خارجه آمریکا تاکید نمود که یورش به کنگره اقدامات آمریکا در زمینه دموکراسی را زیر سوال برد.

اظهارات بلینکن درباره یورش به کنگره اقدامات آمریکا

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در گفتگویی با شبکه خبری سی.ان.ان با بیان اینکه همچنان درباره نهادهای آمریکایی خوشبین است، ادامه داد: هیچ شکی نیست که با حمله ششم ژانویه امسال میلادی به ساختمان کنگره آمریکا ظرفیت و قابلیت ما برای صحبت از دموکراسی و حقوق بشر آسیب دیده است.

در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا دیگر در کاخ سفید نیست؛ اما تأثیرش بر صندلی آمریکا در دنیا همچنان بازتاب دارد. بلینکن در این باره گفت که واکنش آمریکا به این مساله یکی از مواردی است که آن را منحصر به فرد می نماید.

وی اضافه نمود: ما لحظات فوق العاده چالش برانگیزی داشته ایم و گاهی قدم های خود را به عقب برداشته ایم. اما آنچه ما را متفاوت نموده تمایل ما برای مقابله با این چالش ها با شفافیت کامل در برابر سراسر دنیا است.

وزیر خارجه آمریکا گفت: گاهی اوقات فوق العاده سخت و گاهی زشت است، اما فکر می کنم ما یک داستان بسیار قوی داریم که در خصوص مقاومت در برابر دموکراسی، مقاومت نهادهای ما و تصمیم آمریکا برای کوشش به منظور ایجاد یک اتحادیه کامل تر، همواره بیان می گردد.

وی بار دیگر بر تعهدات بایدن در قبال متحدانش تاکید نمود و گفت: آمریکا بر متحدان نزدیکش به منظور تصمیم گیری درباره رویکرد در قبال روسیه تکیه می نماید و با کنگره برای انجام اقدامی مناسب درباره مسمومیت الکسی ناوالنی، منتقد کرملین همکاری دارد.

بلینکن اضافه نمود: به نظر می رسد که از یک سلاح شیمیایی برای مسموم کردن و کشتن ناوالنی استفاده شده است که این اقدام نقض کنوانسیون تسلیحات شیمیایی و سایر الزامات و تعهداتی است که روسیه دارد. این اقدامات نقض تحریم های آمریکایی است که کنگره علیه روسیه وضع نموده است. ما در حال آنالیز اوضاع هستیم و به دقت آن را زیر نظر داریم و وقتی به نتیجه برسیم، اقدام لازم را انجام می دهیم.

،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1604

به "اظهارات بلینکن درباره یورش به کنگره اقدامات آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات بلینکن درباره یورش به کنگره اقدامات آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید