اقدام جالب آموزشگاه ایرلند درباره فیلم ایرلندی که در اسکار نادیده گرفته شد

به گزارش بالیو، فیلم هایی که نامزدی اسکار را به دست آورده بودند اما در نهایت جایزه ای نصیب شان نشد، برنده بزرگ جوایز معادل اسکار ایرلند 2023 شدند.

اقدام جالب آموزشگاه ایرلند درباره فیلم ایرلندی که در اسکار نادیده گرفته شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر، اشباح اینیشرین ساخته مارتین مک دونا نامزد 9 جایزه اسکار که از کسب جایزه ای در اسکار بازماند، برنده بزرگ جوایز فیلم و تلویزیون ایرلند 2023 شد. این فیلم با کسب 3 جایزه شامل برترین فیلم، برترین بازیگر نقش مکمل برای برندان گلیسون و برترین بازیگر زن نقش مکمل برای کری کاندون با دست پر از مراسم اهدای جوایز آموزشگاه ایرلند بیرون آمد.

پل مسکال بازیگر افترسان دیگر نامزد نادیده گرفته شده اسکار هم اولین جایزه ایفتا خود را به عنوان برترین بازیگر نقش اصلی برای بازی در این فیلم که اولین ساخته شارلوت ولز بود دریافت کرد.

فرانک بری 2 جایزه ایفتا برای برترین کارگردانی و برترین فیلمنامه را برای درام عایشه در نقش یک پناهنده با بازی لتیشیا رایت دریافت کرد.

آستین باتلر در نقش اول فیلم الویس باز لورمن دیگر نامزد اسکار بود که در آموزشگاه آمریکا برنده نشد و با رای رای دهندگان ایفتا جایزه برترین بازیگر بین المللی را از آن خود کرد. کیت بلانشت هم جایزه برترین بازیگر زن را برای بازی در تار به عنوان برترین بازیگر زن بین المللی از آن خود کرد.

اما رای دهندگان ایفتا در بخش برترین فیلم بین المللی با اسکار آمریکا هم عقیده بودند و در جبهه غرب خبری نیست ساخته ادوارد برگر را در این بخش به عنوان برترین فیلم برگزیدند.

در بخش تلویزیونی خواهران بد برنده بزرگ شب بود و 4 جایزه به خانه برد که شامل برترین درام، برترین بازیگر زن برای شارون هورگان، برترین کارگردانی برای دربلا والش و برترین بازیگر زن نقش مکمل برای آن ماری داف بود.

جوآن برگین طراح لباس حرفه ای سریال هایی چون وایکنیگ ها و تودورها جایزه یک عمر دستاورد هنری را به علت یاری به صنعت سینمای ایرلند دریافت کرد. کاترین فرگوسون هم با غیرقابل مقایسه فیلمی درباره زندگی و حرفه سیناد اوکانر ستاره پاپ ایرلندی جایزه برترین مستند را به خانه برد.

در پی کسب جوایز اسکار و بفتا فیلم خداحافظی ایرلندی جایزه برترین فیلم کوتاه را از آموزشگاه ایرلند هم دریافت کرد. سال جاری بیستمین سال اهدای جوایز فیلم و تلویزیون ایرلند(ایفتا) برگزار گردید.

  • تصاویر | پرفروش ترین فیلم سال | 1/15 میلیارد دلار در 5 هفته
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1402 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2368

به "اقدام جالب آموزشگاه ایرلند درباره فیلم ایرلندی که در اسکار نادیده گرفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام جالب آموزشگاه ایرلند درباره فیلم ایرلندی که در اسکار نادیده گرفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید