اولین بنچمارک رسمی کارت گرافیک Radeon Pro 5600M

به گزارش بالیو، شرکت AMD به تازگی کارت گرافیک Radeon Pro 5600M را معرفی کرده است. یک کارت گرافیک خاص که برای سیستم های ایستگاه کاری، رندرینگ، طراحی، تولید محتوا، ادیت، برنامه های مهندسی، سه بعدی و... طراحی شده و برای اولین بار، در مک بوک پروهای اپل نصب خواهد شد. این کارت گرافیک عملکردی فراتر از انتظار را در این زمینه از خود نشان داده و حال شاهد اولین بنچمارک های رسمی آن هستیم.

اولین بنچمارک رسمی کارت گرافیک Radeon Pro 5600M

کارت گرافیک Radeon Pro 5600M نیرو پخش سیستم های ایستگاه کاری کلاً لپ تاپ است که با مشخصاتی عجیب و در عین حال کارآمد معرفی شد. اگر چه توان حرارتی آن از سوی AMD اعلام نشده است، اما دیگر مشخصات آن اعم از 8 گیگابایت حافظه HBM2 و دارای توان مصرفی 50 وات است.

مجموعه Max Tech به تازگی بنچمارک های این کارت گرافیک را منتشر کرده و در عین حال آن را با نمونه های فعلی و هم رده مقایسه کرده است. جالب است بدانید که قدرت آن 50.1 درصد بیشتر از کارت گرافیک Radeon Pro 5500M بوده و تفاوت عملکرد قابل توجهی را با Radeon Pro Vega 48 ارائه می دهد. در نتیجه مدل های فعلی را اساساً به چالش جدی خواهد کشید. از آنجایی که AMD در درایورهای اختصاصی سری Pro نیز بسیار خوب عمل کرده است، پرفورمنس کارت های گرافیک این کمپانی در ایستگاه کاری به نهایت پتانسیل کارت گرافیک می رسد.

بخشی از عملکرد بالای این کارت گرافیک، به دلیل استفاده از حافظه های HBM2 به دست آمده است که در دو پشته جاسازی شده و دارای یک رابط 2048 بیتی است. در بنچمارک Geekbench 5 Metal شاهد بالاترین حد اختلاف هستیم. در آزمون Unigine Heaven، کارت گرافیک Radeon Pro 5600M تا 48.1 درصد سریع تر از Pro 5500M است. اگر چه AMD فرکانس کاری Pro 5600M را با هدف کنترل توان حرارتی در مک بوک پروهای 16 اینچی به 1035 مگاهرتز کاهش داده است، اما با تکیه بر درایور مناسب، حافظه بسیار سریع و تغییراتی در ساختار اصلی، پیروز به افزایش پرفورمنس این کارت گرافیک 7 نانومتری شده است.

به عنوان مثال، بد نیست بدانید که کارت گرافیک Pro W5700 با توان حرارتی 205 وات که برای کلاس دسکتاپ طراحی شده است، دارای فرکانس کاری 1930 مگاهرتز است. شرکت اپل در سال گذشته MacBook Proهای 16 اینچی را برای جذب بیشتر مهندسان، کاربران برنامه های سه بعدی، طراحی، ساخت محتوا و ... معرفی کرد که در بسیاری از مدل ها، شاهد استفاده از کارت های گرافیک AMD در آنها هستیم.

منبع : شهر سخت افزار

منبع: آی تابناک
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1204

به "اولین بنچمارک رسمی کارت گرافیک Radeon Pro 5600M" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین بنچمارک رسمی کارت گرافیک Radeon Pro 5600M"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید