کاربران آیفون شاید مجبور به تغییر شارژرهای خود شوند

به گزارش بالیو، اتحادیه اروپا تلاش دارد ترتیبی دهد تا همه تلفن های همراه، خروجی ها و سیم های یکسان داشته باشند. این تصمیم، تولیدکنندگان تلفن را تحت تاثیر قرار می دهد.

کاربران آیفون شاید مجبور به تغییر شارژرهای خود شوند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندیپندنت، سیاستمداران اروپایی می گویند که وادار کردن کمپانی ها به استفاده از خروجی های یکسان می تواند از به هدر رفتن برق جلوگیری کند و زندگی را برای مصرف کنندگان آسوده تر سازد.

چنین اقدامی، شرکت اپل را مجبور خواهد کرد که سیم نورتاب خود را کنار بگذارد. این سیم که فقط برای آیفون استفاده می شود، یک پورت اختصاصی است و برای تلفن های ساخت شرکت های دیگر، کاربرد ندارد.

سیاستگذاران اروپایی 10 سال است که در تلاش برای افزایش سازگاری بین شارژرهای تلفن ها بوده اند. 10 سال پیش تفاهم نامه ای امضا شد که به موجب آن کمپانی ها توافق کردند که برای رسیدن به یک استاندارد مشترک، با یکدیگر همکاری کنند.

اما کنندگان مجلس اروپا گفتند که آن راه حل ها به نتیجه نرسیده است و خواستار اقدامات الزام آور شدند که شرکت های سازنده تلفن های همراه را وادار به استفاده از شارژرهای یکسان کنند.

کنندگان مجلس اروپا در بیانیه ای کوتاه اعلام کردند: رویکرد کمیسیون اروپا برای تشویق صنعت [تلفن] برای توسعه شارژرهای مشترک، اهداف کنندگان را تأمین نکرده است. توافق های داوطلبانه میان بازیگران مختلف در این صنعت به نتایج دلخواه ختم نشده است.

این کنندگان در مقابل به کمیسیون اروپا مأموریت دادند که شرکت ها را به استفاده از شارژر مشترکی ملزم سازند که برای تمام تلفن های همراه، تبلت ها، ابزار لازم برای خواندن کتاب های دیجیتال و سایر وسایل حمل شدنی قابل استفاده باشد.

بیشتر شرکت ها در عمل مشغول روی آوردن به استفاده از USB-Cهای استاندارد و نسبتاً جدید هستند که در حال حاضر در بسیاری از تلفن های اندروید به کار گرفته می شود. این محصولات، مشکلاتی را که در تلاش های گذشته برای ایجاد یک استاندارد مشترک وجود داشته است، حل می کنند و در صنعت موبایل مورد استفاده قرار گرفته اند.

حتی شرکت اپل نیز اکنون در آی پدها و مک بوک هایش از USB-C استفاده می کند. اما این کمپانی از سال 2012 تا به امروز، برای تلفن های همراه و محصولات مرتبط خود همچون AirPods Pro، همچنان از شارژرهای نورتاب استفاده می کند. شایعاتی وجود دارد مبنی بر این که شرکت اپل قصد دارد خروجی شاررژ را در دستگاه های خود به طور کلی کنار بگذارد و به جای آن، شارژرهای بی سیم عرضه کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 835

به "کاربران آیفون شاید مجبور به تغییر شارژرهای خود شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربران آیفون شاید مجبور به تغییر شارژرهای خود شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید