ایران از شرکت حضوری در نمایشگاه گردشگری انگلستان انصراف داد

به گزارش بالیو، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، ایران از شرکت حضوری در نمایشگاه گردشگری انگلستان انصراف داد.

ایران از شرکت حضوری در نمایشگاه گردشگری انگلستان انصراف داد

نمایشگاه انگلیس که به بازار جهانی سفر (World Travel Market) معروف است و سال گذشته چهل سالگی را مجازی برگزار کرد، سال جاری در دو بخش مجازی و حضوری در دو تاریخ مجزا برگزار می گردد که بنابر اعلام جامعه تورگردانان، ایران سال جاری غرفه متمرکزی در بخش حضوری این نمایشگاه نخواهد داشت.

جامعه تورگردانان ایران علت حضور نداشتن ایران به صورت متمرکز در بازار جهانی سفر را مقررات محدوده کننده این کشور برای سفر اتباع خارجی خاطرنشان کرد. در اطلاعیه این جامعه نیز آمد: با توجه به اینکه مقررات ورود به انگلیس درحال بازنگری است و با پیگیری کمیته امور نمایشگاهی جامعه تورگردانان معین شد ورود خارجی هایی که واکسن سینوفارم دریافت نموده اند، به انگلیس مستلزم رفتن به قرنطینه به مدت 10 روز بوده و مواردی از این قبیل، از این رو بعلت محدودیت های ورود و شرکت در نمایشگاه و نبود زمان کافی برای دریافت ویزا که برخی کشورها از جمله امارات را نیز از شرکت در این نمایشگاه منصرف نموده است، برپایی غرفه و حضور جامعه تورگردانان ایران در نمایشگاه به صورت جمعی منتفی است.

نمایشگاه توریستی انگلیس از اول تا سوم نوامبر برابر با 10 تا 12 آبان به صورت حضوری و در روزهای هشتم و نهم نوامبر (17 و 18 آبان) مجازی برگزار می گردد و شریک سال جاری آن عربستان سعودی است؛ کشوری که برنامه های جدی و گسترده ای را برای توسعه توریستی در پیش گرفته و رویای جذب 100 میلیون جهانگرد داخلی و خارجی را تا سال 2030 در سر دارد.

نمایشگاه لندن پس از آنکه سال گذشته به صورت مجازی برگزار گردید، با وجود ادامه محدودیت ها و تغییر شاخص ها و معیار سفرهای بین المللی، با این تعبیر که پتانسل تازه برای رقبا نفس گیر است، سال جاری درصدد است از نوآوری ها الهام گرفته و به بازسازی بازارها و اتصال دوباره به بازارهای جهانی بپردازد.

WTM یا بازار جهانی سفر یکی از مهمترین نمایشگاه ها برای ایران محسوب می گردد که هر سال، از ظرفیت آن برای جذب توریست استفاده می گردد. با این وجود از سال 1388 پس از تیره شدن روابط ایران و انگلیس، ایران رسما پاویونی در این نمایشگاه نداشت و حتی نام WTM از جدول نمایشگاه های توریستی که از سوی بخش دولتی برنامه ریزی سالانه میشد، حذف شد. با این وجود، بخش خصوصی کشورمان تا سال 2020 و پیش از همه گیری کرونا، هر سال غرفه متمرکزی با پرچم ایران در این نمایشگاه برپا کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1992

به "ایران از شرکت حضوری در نمایشگاه گردشگری انگلستان انصراف داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران از شرکت حضوری در نمایشگاه گردشگری انگلستان انصراف داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید