ایران و چین در زمینه مبارزه با جرائم فراملی همکاری می نمایند

به گزارش بالیو، خبرنگاران: موافقت نامه همکاری بین دولت ایران و دولت چین در زمینه مبارزه با جرائم فراملی در مجلس تصویب شد.

ایران و چین در زمینه مبارزه با جرائم فراملی همکاری می نمایند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار مجلسی خبرنگاران، نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز مجلس، لایحه موافقت نامه همکاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری خلق چین را در زمینه مبارزه با جرائم فراملی تصوب کردند.

در ماده واحده این لایحه آمده است که موافقت نامه همکاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری خلق چین در زمینه مبارزه با جرائم فرا ملی مشتمل بر یک مقدمه و 12 ماده به توضیح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می گردد.

در تبصره این ماده واحده نیز وکلای ملت مصوب کردند رعایت اصل 139 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اجرای ماده 11 و رعایت اصل 77 در اجرای ماده 12 این موافقت نامه الزامی است.

این لایحه با 180 رای موافق، 10 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 236 نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگاران، براساس این موافقت نامه، دولت های ایران و چین در زمینه فعالیت های تروریستی بین المللی، فراوری غیرقانونی و قاچاق موادمخدر، روانگردان و پیش سازهای شیمیایی، قاچاق کالا از جمله اشیاء تاریخی و فرهنگی، پول شویی، جعل اسکناس و اوراق بهادار و کارت های اعتباری، جعل گذرنامه، ویزا و سایر اسناد با ارزش، قاچاق سلاح های گرم، مهمات، مواد منفجره، مواد قابل اشتعال خطرناک، مواد شیمیایی برای آتش بازی، مواد سمی قوی، مواد هسته ای و سایر مواد رادیو اکتیو، سازماندهی یا انتقال غیر قانونی اشخاص از مرزهای ملی، قاچاق انسان، کلاهبرداری، جرائم رایانه ای و دیگر جرائم فرا ملی همکاری نمایند.

بر اساس این موافقت نامه نیز وزارت کشور از سوی جمهوری اسلامی ایران و وزارت امنیت عمومی از سوی جمهوری خلق چین مسئول اجرای این موافقت نامه در دو طرف هستند.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 488

به "ایران و چین در زمینه مبارزه با جرائم فراملی همکاری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و چین در زمینه مبارزه با جرائم فراملی همکاری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید