تور برزیل ارزان: دفتر اتاق مشترک ایران و برزیل در شهر سائوپائولو فعال شد

به گزارش بالیو، دفتر اتاق مشترک ایران و برزیل فعالیت خود را در شهر سائوپائولو شروع کرد؛ سفیر ایران در برازیلیا با اعلام این خبر ظرفیت تجاری بین دو کشور را بیش از فروش چند قلم کالای تعیین دانست و بر لزوم سرمایه گذاری مشترک تاکید نمود.

تور برزیل ارزان: دفتر اتاق مشترک ایران و برزیل در شهر سائوپائولو فعال شد

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

حسین قریبی، سفیر ایران در برزیل با اشاره به حجم بیش از چند میلیارد دلاری مراودات تجاری بین دو کشور خواهان حفظ، توسعه، پایداری و متنوع سازی روابط دو طرف شد.

او به نقش و صندلی دو کشور ایران و برزیل در منطقه خود و بعلاوه پتانسیل ها و هم پوشانی اقتصاد های دو کشور تاکید نمود و گفت: ظرفیت تجاری بین ایران و برزیل بسیار بالاتر از فروش چند قلم کالای اساسی کشاورزی بوده و می تواند علاوه بر حفظ و توسعه وضع کنونی به تعاملات متنوع بازرگانی با حضور شرکت های میانه و کوچک دو طرف توسعه یابد.

قریبی یادآورشد: برطرف موانع از جمله فراهم شدن بستر بانکی، خط مستقیم کشتیرانی و خط مستقیم هوایی تسهیل گر این اهداف خواهد بود.

سفیر ایران در برزیلیا، کشور برزیل را عضو موثر مرکوسور (کشورهای عضو بازار مشترک آمریکای جنوبی) معرفی و در مقابل ایران را بازار بزرگی در مجاورت آسیا، اوراسیا و خاورمیانه توصیف کرد و اضافه نمود: ایران می تواند تسهیل گر فعالیت بین دو حوزه مرکوسور و اورآسیا باشد. شرکای اصلی تجاری ایران شامل چین، روسیه، هند و آفریقای جنوبی که به همراه برزیل اعضای گروه بریکس هستند، شرکای مهمی برای برزیل محسوب می شوند و این نشانگر ظرفیت های با برای توسعه سطح مناسبات ایران و برزیل است.

در همین رابطه فخرالدین عامریان، رئیس اتاق مشترک ایران و برزیل هم هدف اصلی از گشایش دفتر این اتاق در برزیل را پس از فعالیت پنچ ساله در ایران، تسهیل تجارت برای تجار و بازرگانان در راستای ایجاد چشم اندازی مطلوب برای پایداری و توسعه تجارت بین دو کشور بیان کرد.

این فعال مالی برطرف موانع قانونی، تعرفه ای و غیرتعرفه ای موجود به منظور بهبود در تراز تجاری دو کشور را به عنوان درخواست اصلی از مقامات ذی ربط برزیلی برای رونق تجارت بین دو طرف بیان کرد و از لزوم تمرکز دولت ها برای تسهیل فرایند تجارت و سرمایه گذاری سخن گفت.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2000

به "تور برزیل ارزان: دفتر اتاق مشترک ایران و برزیل در شهر سائوپائولو فعال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور برزیل ارزان: دفتر اتاق مشترک ایران و برزیل در شهر سائوپائولو فعال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید