بازی های کوتاه برای نوروز: Celeste

به گزارش بالیو، سال 2018 یکی از برترین سال ها برای دنیای گیمینگ بود. در این سال عناوینی مثل خدای جنگ (God of War) و رد دد ریدمپشن 2 (Red Dead Redemption 2) عرضه شدند. در این میان یک بازی ایندی بود که توانست توجه همگان را به خود جلب کند. نام این بازی سلست (Celeste) بود. ساخت یک پلتفرمر دو بعدی به مقدار عناوین دیگر کار نمی برد. با اینحال سلست آنقدر کیفیت بالایی داشته که شما را مجذوب خود خواهد نمود.

بازی های کوتاه برای نوروز: Celeste

همانطور که گفتیم سلست یک بازی پلتفرمر دو بعدی است. داستان بازی نیز در خصوص یک دختر است که میخواهد کوه سلست را فتح کند. در میانه راه با چالش های بسیاری روبرو شده و از طرفی کرکترهای زیادی را نیز مشاهده می نماید. سلست از لحاظ مکانیک بازی به شدت قوی بوده و هر حرکت شما دقیقاً اجرا خواهد شد. به همین علت است که بازی بسیار لذت بخش است. از طرفی به علت اینکه به حالت دو بعدی بوده تقریباً روی هر دستگاهی قابل اجرا است. پس بهانه ای برای تجربه نکردن آن وجود ندارد.

سلست می تواند در بعضی مواقع بسیار سخت باشد. با اینحال به علت سبک خاص خود شما مدام یک قسمت را تجربه خواهید کرد تا از آن عبور کنید. در انتهای هر مرحله نیز یک آمار از تعداد مرگ به شما ارائه می دهد که به خودی خود جالب است. داستان بازی نیز چندان بلند نیز به همین علت اگر حرفه ای باشید می توانید در کمتر از 1 روز سلست را به اتمام برسانید.

در سلست چیزی به نام مبارزه وجود ندارد. با اینحال باید از دشمنان فرار کنید و از موانع بگذرید. یکی از عناصر مهم در این بازی وجود قابلیت چسبیدن به بعضی موانع است. همین یک مورد کوچک باعث می گردد تا سلست یکی از برترین گیم پلی ها را در سبک پلتفرمر داشته باشد. این عنوان کاندید برترین بازی سال در کنار خدای جنگ نهاده شد که بسیار تحسین برانگیز است. پس اگر در پی یک تجربه کوتاه و زیبا هستید، اصلاً سلست را از دست ندهید.

نام بازی: Celeste

تهیه کننده: Matt Makes Games

سازنده: Matt Makes Games

سبک: سکوبازی اکشن

پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ، کامپیوتر

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2172

به "بازی های کوتاه برای نوروز: Celeste" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی های کوتاه برای نوروز: Celeste"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید