ایران به ترکیه برق می فروشد (تور ترکیه ارزان)

به گزارش بالیو، وزیر نیرو گفت: با سرمایه گذاری طرف ترک، در شهر وان این کشور، تاسیساتی که امکان مبادله برق از سوی ایران به ترکیه را فراهم کند ایجاد شده و طبق توافق با وزارت انرژی ترکیه، با نصب و آزمایش این تاسیسات، بزودی امکان فروش برق ایران به ترکیه فراهم می گردد.

ایران به ترکیه برق می فروشد (تور ترکیه ارزان)

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، علی اکبر محرابیان در سفر یکروزه خود به ترکیه با فاتح دونمز، وزیر انرژی و منابع طبیعی و واحد کریشچی، وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه در آنکارا مرکز این کشور ملاقات و گفت و گو کرد.

وی پیگیری توافقات روسای جمهور ایران و ترکیه در سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور به تهران را مهم ترین محور مذاکرات با وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه مطرح نمود و گفت: در مورد مسائل آب های مشترک و رودخانه ارس مقرر شد کمیته ای دائمی برای آنالیز مسائل رودخانه ارس تشکیل و درباره مسائل مورد علاقه دو طرف، مذاکره گردد.

وزیر نیرو با موثر دانستن شروع گفتگوهای فنی و اجرایی درباره مسائل آب های مشترک، توضیح داد: مقرر شد نخستین جلسه کمیته فنی برای آنالیز موضوعات درباره آب های مشترک، ماه اول سال آینده میلادی در تهران برگزار گردد.

محرابیان پس از گفتگوهای چند ساعته با وزرای ترکیه ای، با اشاره به توافقاتی در زمینه انتقال برق ایران به ترکیه اعلام نمود: اخیرا با سرمایه گذاری طرف ترک، در شهر وان این کشور، تاسیساتی که امکان مبادله برق از سوی ایران به ترکیه را بصورت بک تو بک فراهم کند، ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: طبق توافق با وزارت انرژی ترکیه، با نصب و آزمایش این تاسیسات، بزودی امکان فروش برق ایران به ترکیه و بهره مندی از بازار صادراتی این کشور فراهم می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 مهر 1401 بروزرسانی: 2 مهر 1401 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2269

به "ایران به ترکیه برق می فروشد (تور ترکیه ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران به ترکیه برق می فروشد (تور ترکیه ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید