بند فسخ در قرارداد ستاره تیم استقلال، خیال راحت سعادتمند

به گزارش بالیو، در روز هایی که احمد سعادتمند گفته قصد دارد سراغ قرارداد های تیمش رفته و درباره تمدید یا فسخ آن ها با اعضا مذاکره کند دانستن برخی مسایل بسیار با اهمیت است.

بند فسخ در قرارداد ستاره تیم استقلال، خیال راحت سعادتمند

گروه ورزشی خبرنگاران، در همه سالهای گذشته بارها بازیکنانی را در جمع تیم های لیگ فزونی داشتیم که پس از پیوستن به باشگاه های خود با اولین مصدومیت روی سکو رفته و در ادامه با خروج از فوتبال کشورمان، راهی فیفا شده و علاوه بر طلب شان جریمه دیرکرد پولشان را هم می گیرند.

اتفاق مهمی که در طول سالهای اخیر در یکی دو باشگاه از جمله استقلال تهران رخ داده این است بازیکنان تازه وارد تحت دقیق ترین آزمایشهای خونی، تنفسی، ماهیچه ای و البته مفصلی و استخوانی قرار می گیرند. نمونه شاخص آن نیکولای بودوروف مدافع بلغارستانی استقلال بود که در زمستان 1398 به این تیم پیوست و البته قراردادی با او بسته شد که با دیگر قراردادهای قبلی تفاوت داشت.

بودوروف که در سوابق فوتبالی اش معین بود از ناحیه زانو تحت جراحی قرار داشته با این شرط به خدمت استقلال درآمد که اگر به هر دلیلی اعم از تمرین یا مسابقه از همان ناحیه دچار مصدومیت شود باشگاه نه تنها هیچ تعهدی در قبال مداوایش ندارد بلکه می تواند قراردادش را هم یکطرفه فسخ کند، بدون حتی یک دلار پرداختی! اتفاقی که البته شاید برای ما ایرانی ها کمی ناآشنا باشد ولی قطعا ایجنتهای فوتبالی و مدیربرنامه هایی که این روزها باز هم بازار کاری شان داغ است به خوبی به آن اشراف دارند.

**فدراسیون جهانی فوتبال در یک طرح حمایتی از باشگاه ها، این ویژگی را در نحوه بستن قرارداد با بازیکنانی که دچار مصدومیت های حاد بوده اند گذاشته که باشگاه حق دارد درباره یک عضو از اعضای بازیکنی که با آن قرار داد می بندد شرط بگذارد. البته یک عضو از اعضایی که پیش از آن در پرونده پزشکی بازیکن دارای جراحی یا آسیب دیدگی شدید بوده است.

به این ترتیب اگر بازیکن در طول فصل از همان ناحیه دچار مصدومیت شود، باشگاه می تواند قید همکاری بدون شرط با بازیکنش را بزند. این راه چاره البته به سود بازیکنان دارای جراحی هم هست تا به جای نشستن کنج خانه بتوانند با این ضمانت اجرایی، با عضویت در تیم های مختلف، به کسب درآمد مشغول باشند.

البته پیش از بودوروف، یکی دیگر از بازیکنانی که در باشگاه استقلال با همین شرایط قرارداد بسته علی کریمی است. هافبک شماره 6 استقلال که پیش از جام جهانی 2018 دچار مصدومیت های تکراری از ناحیه مهره های کمر بود و به گفته پزشکان، ساییدگی مهره داشت.

مصدومیتی که البته کریمی آن را برطرف کرده و در طول 2 فصل اخیر هم با قدرت بدون هیچ مسئله ای در ترکیب استقلال بازی کرده است. اما در قرارداد این بازیکن هم قید شده که اگر از ناحیه کمر دچار مصدومیت شود باشگاه می تواند قراردادش را فسخ کند!

شنیده ها درباره چرایی دیر امضا شدن قرارداد فصل جاری علی کریمی در تابستان 1398 حاکی از آن است که ابتدا او و مدیر برنامه اش حاضر به پذیرش چنین بندی نبوده اند ولی در نهایت این بازیکن با اطمینان از شرایط مطلوب جسمانی اش حاضر به تمدید قراردادی شده که در آن بندی جدید وجود داشته است.

بی گمان با بیشتر شدن سابقه و اطلاعات حقوقی باشگاه های حرفه ای کشورمان در فوتبال، این قبیل مسایل هم از دید مدیران پنهان نمی ماند و از طرفی لزوم حضور یک حقوقدان در هر باشگاه حرفه ای یا نیمه آماتوری را معین می کند.

احمد سعادتمند و دیگر سعادتمندهایی که در این هفته ها در کسوت مدیریت باشگاه های لیگ فزونی قصد دارند با بازیکنان شان قرارداد ببندند و یا آنها را تمدید کنند، قطعا با آگاهی از جزییات قوانین فیفا دستاوردی مطمئن تر برای خود، باشگاه و هواداران تیم شان خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1062

به "بند فسخ در قرارداد ستاره تیم استقلال، خیال راحت سعادتمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بند فسخ در قرارداد ستاره تیم استقلال، خیال راحت سعادتمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید