تبدیل پوست خرچنگ ها به یک دستگاه قدرتمند فراوری برق

به گزارش بالیو، Econews: دانشمندان دانشگاه پردو(Purdue University) آمریکا در مطالعه اخیرشان پیروز به توسعه وسیله ای قدرتمند برای فراوری نیرو از پوست خرچنگ ها شده اند.

تبدیل پوست خرچنگ ها به یک دستگاه قدرتمند فراوری برق

به گزارش خبرگزاری مالی ایرانبه نقل از تک اکسپلوریست، دانشمندان دانشگاه پردو با استفاده از مواد حاصل از پوسته های خرچنگ مانند کیتوسان(Chitosan) روش جدیدی را برای قدرت دهی به حسگرهای پزشکی صفحه نمایش تلفن و سایر دستگاه ها ایجاد نموده اند.

کیتوسان یک بیوپلیمر طبیعی فراوان حاصل از پوسته های سخت پوستان است. دانشمندان با استفاده از کیتوسان نانو ژنراتورهای برق مالشی را ایجاد کردند. نانو ژنراتورهای برق مالشی به حفظ انرژی مکانیکی و تبدیل آن به برق یاری می نمایند.

ونژو وو(Wenzhuo Wu) استادیار مهندسی صنایع در دانشکده مهندسی پردو و رهبر این مطالعه گفت: ما طی این مطالعه کار نوآورانه ای انجام دادیم و از مواد پوسته معمولی به طور خاص برای توسعه دستگاه های خودکششی(self-powered) استفاده کردیم. چنین استفاده مفید و کاربری از نانو ژنراتورهای برق مالشی مشتق شده از مواد بیولوژیکی طبیعی ممکن است راه را به سمت فراوری نانو ژنراتورهای برق مالشی مقرون به صرفه، بادوام و سازگار با محیط زیست و انعطاف پذیر که در حوزه زیست پزشکی و زیست محیطی کاربرد دارد، باز کند.

از این فناوری می توان در حسگرهای پزشکی برای نظارت بر فعالیت قلب یا مغز و یا یاری به فناوری های صفحه لمسی در دستگاه های پزشکی یا تلفن های همراه استفاده کرد.

فناوری نانو ژنراتورهای برق مالشی همچنین برای استفاده در فناوری های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نیز کاربرد خواهد داشت، زیرا این اختراع پژوهشگران می تواند حرکت بدن را تشخیص داده و انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل کند.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1079

به "تبدیل پوست خرچنگ ها به یک دستگاه قدرتمند فراوری برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل پوست خرچنگ ها به یک دستگاه قدرتمند فراوری برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید