تهران گران تر از شهرهای عظیم دنیا!

به گزارش بالیو، یکی از اصلی ترین و مهمترین هزینه های زندگی مردم در تمامی کشورها، هزینه اجاره آپارتمان است.

تهران گران تر از شهرهای عظیم دنیا!

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، مرکز جمع آوری داده های نومبیواطلاعاتی در خصوص متوسط قیمت اجاره یک آپارتمان 90 متری در نزدیکی مرکز شهر در شهرهای مختلف جهان تهیه نموده است . این مرکز برای اینکه امکان مقایسه قیمت اجاره آپارتمان را فراهم کند، هزینه اجاره آپارتمان در نیویورک را به عنوان شاخص در نظر گرفته است و شاخص قیمت اجاره آپارتمان را در این شهر برابر با 100 در نظر گرفت.اگر شاخص اجاره بهای آپارتمان در شهری کمتر از 100 باشد به این معنا است که هزینه اجاره در این شهراز نیویورک کمتر است در غیر این صورت بالاتر از نیویورک است .

نکته مهم اینجاست که این آمار محدوده زمانی نیمه اول امسال میلادی یعنی سال 2018 را در بر می گیرد. این آمار پیش از موج شدید گرانی در ایران و ریزش ارزش پول ملی تدوین شده است.این گزارش بر حسب قدرت خرید تدوین نشده است .

این مرکز داده پردازی دریافته است در میان 522 شهر جهان که مورد مطالعه قرار داد تنها در سان فرانسیسکوی امریکا است که هزینه اجاره آپارتمان بیش از نیویورک است. در این شهر شاخص اجاره آپارتمان برابر با 107.09 است به این معنا که به طور متوسط مردم برای اجاره یک آپارتمان 90 متری در نزدیکی مرکز شهر باید 7.09 درصد بیش از نیویورک هزینه نمایند .

آین آمار نشان داده است شاخص اجاره بهای آپارتمان در واشنگتن ، پایتخت کشور امریکا 70.36 ، در لندن 69.31 ،در سیدنی استرالیا 60.30 و در ونکور کانادا 49.02 است .

قطر رکورددار گرانی اجاره در خاورمیانه

در منطقه خاورمیانه کشور قطر رکورد دار است. در نیمه اول امسال دوحه پایتخت کشور قطر به عنوان شهری که بالاترین شاخص اجاره بهای آپارتمان را در خاورمیانه دارد انتخاب شده است. دراین بازه زمانی شهردوحه در میان 522 شهر جهان صندلی 36 را از نظر بزرگی شاخص اجاره بهای آپارتمان کسب کرد. شاخص اجاره بهای آپارتمان در این شهر برابر با 51.05 بود .

در این رده بندی دوبی به عنوان دومین شهر خاورمیانه که بالاترین قیمت اجاره بها را دارد معرفی گردید. شاخص اجاره بهای آپارتمان در این شهر برابر با 46.91 بود به این معنا که متوسط هزینه اجاره بهای آپارتمان در این شهر بیش از 53 درصد از نیویورک ارزان تر است. جالب این جاست که اجاره بهای آپارتمان در دوبی بیشتر از تورنتویکانادا،دالاس آمریکا و کمبریج بریتانیا است .

و اما تهران

در رده بندی شهرهای جهان بر مبنای شاخص هزینه اجاره بهای آپارتمان، تهران در میان 522 شهرصندلی 298 را دارد. شاخص اجاره بهای آپارتمان در این شهر برابر با 19.06 اعلام شده است که نشان می دهد قیمت اجاره آپارتمان در تهران تقریبا 80 درصد ارزان تر از نیویورک است. متوسط شاخص اجاره بهای اپارتمان در تهران تقریبا مشابه شهرهایی مانند والنسیای اسپانیا، بمبئی در کشور هند و پاتایا در کشور تایلند است ولی از واشنگتن 50 درصد پایین تر و از ونکور کانادا 30 درصد پایین تر است .

طبق این مطالعه شاخص اجاره بهای آپارتمان در کوالالامپور مالزی پایین تر از تهران و برابر با 16.20 است. متوسط هزینه اجاره آپارتمان در تهران بالاتر از کبک سیتی کانادا است .

در نیمه اول سال 2018 میلادی متوسط شاخص اجاره بهای آپارتمان در شهر آنتالیای ترکیه برابر با 4.30 ، در شهر آنکارا پایتخت ترکیه برابر با 4.58 بود . اما در قاهره پایتخت کشور مصر هم شاخص اجاره بهای اپارتمان کمتر از 6 بود و در اسلام آباد پاکستان در سطح 7.13 قرار داشت .

منبع: خبرآنلاین

،

منبع: تسنیم
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1101

به "تهران گران تر از شهرهای عظیم دنیا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران گران تر از شهرهای عظیم دنیا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید