جشنواره نوروز با حضور دیپلمات های مقیم مالزی برگزار گردید

به گزارش بالیو، جشنواره سال نو خورشیدی و نوروز با حضور دیپلمات های خارجی مقیم مالزی و مقامات محلی در کوالالامپور پایتخت این کشور جنوب شرق آسیا برگزار گردید.

جشنواره نوروز با حضور دیپلمات های مقیم مالزی برگزار گردید

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

جشنواره سال نو خورشیدی به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی و با همکاری رایزنی فرهنگی در محل این رایزنی در کوالالامپور برگزار گردید.

در این مراسم مرضیه افخم سفیر کشورمان ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان، توضیحاتی در خصوص تاریخ هجری شمسی، آداب و رسوم ایام سال نو و نوروز ارائه کرد و ثبت نوروز به عنوان یک مناسبت بین المللی و میراث معنوی فرهنگی از سوی مجمع عمومی سازمان ملل در سال 2010 را مورد اشاره قرار داد.

مجمع عمومی سازمان ملل سال 1383 با تصویب قطعنامه ای روز اول فروردین را تحت عنوان فرهنگ صلح به عنوان روز جهانی نوروز به تصویب رساند و در تقویم خود جای داد.

در جشنواره نوروز در مالزی با حضور دیپلمات های خارجی، دانش آموزان مدرسه جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور نیز با لباس های محلی ایرانی هفت سین را به زبان انگلیسی معرفی کردند که مورد استقبال حضار نهاده شد.

در این مراسم همچنین گروه موسیقی همنوازان فاخته چند قطعه موسیقی کلاسیک ایرانی را اجرا کرد و در سرانجام با غذاهای ایرانی از شرکت کنندگان پذیرایی شد.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 373

به "جشنواره نوروز با حضور دیپلمات های مقیم مالزی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره نوروز با حضور دیپلمات های مقیم مالزی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید