خبرنگاران متقاضیان فراوری ارز دیجیتال در خراسان رضوی منعی برای استقرار ندارند

به گزارش بالیو، مشهد- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: متقاضیان فراوری ارز دیجیتال در این استان از نظر ماده 11 قانون هوای پاک فاقد آلایندگی بوده و منعی برای استقرار در شهرک صنعتی یا اطراف آن ندارند.

خبرنگاران متقاضیان فراوری ارز دیجیتال در خراسان رضوی منعی برای استقرار ندارند

سید کمال الدین میرجعفریان روز یکشنبه در نشست کارگروه ماده 11 قانون هوای پاک با اشاره به سه تقاضای دریافت مجوز از این کارگروه برای فراوری ارز دیجیتال اضافه کرد: با این حال فرآیند تامین برق آنها احتیاج به کار کارشناسی بیشتری دارد که باید در این خصوص بحث و آنالیز بیشتری انجام گیرد.

وی راهنمایی صنایع جدید به سوی شرق مشهد و سایر شهرکهای صنعتی خراسان رضوی را ضروری دانست و ادامه داد: با توجه به حجم زیاد و ترافیک واحدهای صنعتی در غرب مشهد باید زمینه ای فراهم گردد تا واحدهای جدید در شرق این شهرستان مستقر شوند.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به آبخوانی که در غرب مشهد وجود دارد، توسعه صنایع به این سو بوده و ضروری است سمت و سوی فراوری را به سوی شهرکهای صنعتی شماره پنج مشهد، کلات و کاویان در فریمان راهنمایی کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: سازمان حفاظت محیط زیست با انتقال 30 درصد از صنایع اطراف مشهد به شهرک صنعتی شماره پنج این شهر که هزار و 400 هکتار زمین در اختیار دارد، تحت ضوابط خاص موافقت نموده است.

تورج همتی اضافه کرد: با اتخاذ سیاستهای کلی در صدد هستیم واگذاری زمین صنعتی به بخش فراوری را به سوی شرق مشهد سوق دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بعضی واحدهای فراوریی در خارج از شهرکهای صنعتی استقرار دارند، در صورت تصویب کارگروه امور زیربنایی استان می توان برای محل استقرار آنها یک پهنه صنعتی تعریف کرد که تحقق این مهم بسیاری از مسائل در این بخش را حل می نماید.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: این وزارتخانه از سال گذشته فراوری ارز دیجیتال را قانونمند نموده و برای متقاضیان آنها مانند سایر متقاضیان واحد فراوریی، جواز تاسیس صنعتی صادر می گردد.

جواد خزائی اضافه کرد: فراوری ارز دیجیتال در شرایط تحریم و مشکل نقل و انتقال مواد اولیه و ماشین آلات که شیوه قانونی آن مهیا نیست، بهترین راه چاره برای دور زدن تحریم ها است.

وی ادامه داد: طبق قانون استقرار واحد فراوریی ارز دییجتال در داخل شهرک صنعتی یا خارج از آن در صورتی که باری به شبکه برق تحمیل نکند، مجاز است.

در این نشست تقاضای 48 سرمایه گذار برای راه اندازی واحد فراوریی در زمینه های مختلف صنعتی و کشاورزی در شهرستان مشهد و بعضی شهرستانهای دیگر از نظر ماده 11 قانون هوای پاک و نداشتن آلایندگی آنالیز شد که با راه اندازی 29 واحد موافقت شد.

باقی واحدهای فراوریی متقاضی یا از دستور کار نشست خارج شد یا به آنالیز و کارشناسی بیشتر و طرح دوباره آن در کارگروه ماده 11 موکول شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1664

به "خبرنگاران متقاضیان فراوری ارز دیجیتال در خراسان رضوی منعی برای استقرار ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران متقاضیان فراوری ارز دیجیتال در خراسان رضوی منعی برای استقرار ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید