خوشمزه ترین و راحت ترین طرز تهیه پاناکوتای طالبی

به گزارش بالیو، یک دسر طالبی خوشمزه، خنک و پر آب طالبی، در این روزهای گرم تابستانی بسیار دلچسب و گوارا است. در دستور امروز یکی از ساده ترین و برترین روش های درست کردن دسر طالبی با عنوان پاناکوتای طالبی به شما در مجله اینترنتی خبرنگاران آموزش خواهیم داد.

خوشمزه ترین و راحت ترین طرز تهیه پاناکوتای طالبی

ما در دستور پاناکوتای طالبی امروز از طالبی سبز استفاده کردیم. با ما باشید تا طرز تهیه این دسر بسیار خوشمزه و پرطرفدار را مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم.

برای مشاهده دسر طالبی اینجا کلیک کنید.

  • مدت زمان تقریبی تهیه این دسر 5 تا 10 دقیقه است.
  • مدت زمان انتظار تا سرور نهایی 3 تا 4 ساعت است.
  • اندازه مواد اعلامی مناسب برای 4 تا 5 نفر است.
مواد مورد احتیاج جهت تهیه پاناکوتای طالبی:
طالبی میانه 1 عدد (نیم کیلو)
شیر یک دوم لیوان
خامه صبحانه 2 قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین 3 قاشق غذاخوری
شیر یک لیوان
وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
رنگ خوراکی سبز به دلخواه
شکر 2 قاشق غذاخوری (متناسب با اندازه شیرینی طالبی)

1- پودر ژلاتین را روی یک لیوان شیر بریزید و روی بخار کتری به روش بن ماری حل کنید، در این مرحله به جای شیر می توانید از آب نیز بهره ببرید. تکه های طالبی را داخل مخلوط کن بریزید.

2- خامه، شکر، شیر (ٰ یک دوم لیوان) و ژلاتین بن ماری شده را اضافه کنید و با مخلوط کن یا غذا ساز حسابی به هم بزنید تا مواد کاملاً یکسان و یک دست شوند. اگر تمایل داشتید که دسری با رنگ سبز پررنگ تری داشته اشید در این مرحله می توانید چندین قطره رنگ خوراکی سبز به مخلوط نهایی اضافه کنید. ته قالب را با یاری برس و اندازهی روغن مایع کمی چرب کنید و مواد را داخل قالب بریزید. 6 الی 7 ساعت درون یخچال بگذارید تا دسر شما کاملا از شکل مایع خارج گردد و اصطلاحا ببندد.

3- بعد از اطمینان از اینکه پودر ژلاتین به خوبی عمل نموده است با یاری چاقو اطراف دسر را از ظرف جدا کنید و آن را به ظرف دلخواه منتقل کنید. شما با میوه های مختلف می توانید این دسر تابستانی خوش رنگ را تزیین کنید و از طعم و عطر خنک آن لذت ببرید.

چگونه طالبی انتخاب کنیم؟

برترین راه برای انتخاب طالبی شیرین و اصطلاحا رسیده، آنالیز پوست طالبی است هرچقدر پوست طالبی زبرتر و بدون لکه های قهوه ای، با شکلی گردتر و متقارن باشد شما انتخاب بهتری داشته اید. اگر حتی بخشی از طالبی نیز نرم بود از خریدن آن خودداری کنید.

این دسر هواداران بسیاری دارد و حتماً به شما پیشنهاد می کنیم در روزهای گرم تابستان به عنوان دسر تابستانی از آن بهره ببرید.

اگر تمایل داشته باشید تا دسری با طعم های مختلف یا لایه های رنگی متفاوت داشته باشید. می توانید از لایه های ژله های رنگی یا حتی پاناکوتا با میوه های دیگر بهره ببرید.

امیدواریم که دستور امروز برایتان مثمرثمر باشد. حتما این دسر بسیار خوشمزه و مجذوب کننده را تجربه کنید. برای تماشا انواع دسرها نیز می توانید اینجا کلیک کنید.

منبع: marthastewart

منبع: اُکالا
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2019

به "خوشمزه ترین و راحت ترین طرز تهیه پاناکوتای طالبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشمزه ترین و راحت ترین طرز تهیه پاناکوتای طالبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید