دادگاه اروپا بازداشت یکی از رهبران کاتالان را غیرقانونی گفت

به گزارش بالیو، همزمان با بالا دریافت دوباره تنش میان استقلال طلبان کاتالونیا و دولت مرکزی اسپانیا، دادگاه اروپا امروز بازداشت یکی از رهبران کاتالان را غیرقانونی بیان کرد.

دادگاه اروپا بازداشت یکی از رهبران کاتالان را غیرقانونی گفت

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دادگاه اروپا روز پنج شنبه با صدور حکمی، بازداشت یکی از رهبران منطقه کاتالونیا توسط دولت مرکزی اسپانیا را غیرقانونی اعلام نمود.

به نوشته خبرگزاری رویترز، در حکم دیوان دادگستری اتحادیه اروپا عنوان شده است که اوریول جانکراس در حالی در سال 2017 بازداشت شده که عضو مجلس اروپا بوده و از مصونیت مجلسی بهره می برده است.

جانکراس که به دلیل ایفای نقش در پیشبرد همه پرسی استقلال کاتالونیا بازداشت شده بود، دو ماه پیش به 13 سال حبس محکوم شد و همچنان هم در زندان به سر می برد. مادرید وی را به فتنه گری و سوء استفاده از منابع عمومی متهم نموده است.

با این وجود، دیوان دادگستری اتحادیه اروپا در حکم خود تأکید نموده است که اگر مقام های اسپانیایی قصد بازداشت این رهبر کاتالان ها را داشتند، باید ابتدا از مجلس اروپا می خواستند که لغو مصونیت مجلسی او را آنالیز و تصویب کند.

حکم دیوان اروپا در شرایطی صادر شده است که تنش در منطقه استقلال طلب کاتالونیا بار دیگر بالا گرفته و تظاهرات هایی علیه ادامه بازداشت سران این منطقه برگزار شده است. شب گذشته هم بعد از مسابقه فوتبال دو تیم بارسلونا و رئال مادرید در شهر بارسلون، شمار زیادی از مردم این منطقه علیه دولت مرکزی شعار دادند. این اعتراضات با برخورد شدید پلیس ضدشورش اسپانیا روبرو شد و شماری هم بازداشت شدند.

دو سال پیش دولت محلی مادرید با وجود مخالفت دولت مرکزی همه پرسی استقلال برگزار کرد. هرچند بیش از 90 درصد شرکت کنندگان در این همه پرسی به استقلال رأی مثبت دادند، اما مادرید نه تنها نتیجه همه پرسی را نپذیرفت، بلکه مقام های ارشد دولت محلی را نیز برکنار و بازداشت کرد. سران این منطقه مجموعا به بیش از 100 سال زندان محکوم شده اند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 687

به "دادگاه اروپا بازداشت یکی از رهبران کاتالان را غیرقانونی گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادگاه اروپا بازداشت یکی از رهبران کاتالان را غیرقانونی گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید