دوره های زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

به گزارش بالیو، آمارهای اعلام شده از اداره آموزش و پرورش کشور کانادا حاکی از افزایش شمار دانشجویان بین المللی در این کشور است. سالانه بیش از 370 هزار دانشجو از خارج جذب موسسات آموزش عالی کانادا می شوند. البته متقاضیانی که رویای تحصیل در کانادا را در سر می پرورانند، با موانع و شرایطی نیز رو به رو می شوند؛ یکی از مقدماتی که پیش از اقدام برای دریافت پذیرش از موسسات آموزش عالی باید به آن توجه کرد، آماده سازی مدرک معتبر و بین المللی مبنی بر دانش زبان انگلیسی و فرانسه است.

دوره های زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

کشور کانادا در پیشینه پرفرازونشیب خود، حکم رانان گوناگونی را از سر گذرانده است؛ کانادا تا سال 1713 مستعمره کشور فرانسه بود تا این که در این سال انگلیس یا همان بریتانیای کبیر زمام کشور را در دست گرفت. در سال 1867 کانادا استقلال خود را به دست آورد، اما ردپای تاریخ و فرهنگ بریتانیا و فرانسه برجا مانده است و زبان های فرانسوی و انگلیسی تا به امروز بر این پهنه سایه افکنده اند.

برای زندگی در کانادا هرچند برای مدت کوتاه، بسته به شهر مقصد باید به یکی از زبان های انگلیسی و فرانسوی تسلط کافی پیدا کرد. بیشینه جمعیت و مراکز آموزش عالی کانادایی در نیمه جنوبی و غربی آن، یعنی در بخش انگلیسی زبان مستقر شده اند؛ از این رو، زبان تحصیل در کانادا به طور عمده زبان انگلیسی شناخته شده است و یکی از شروط دریافت پذیرش از موسسات آموزش عالی، مدرک زبان انگلیسی است، البته ناگفته نماند که در سطح فدرال، زبان های رسمی کانادا، انگلیسی و فرانسوی در سطح یکسان هستند.

پذیرش مشروط از موسسات آموزش عالی کانادا

برای دریافت پذیرش از کالج ها و دانشگاه های کانادا باید از شرایط مشخصی پیروی کرد که شرط معدل، شرط سن و مدرک زبان انگلیسی در میان آن ها مشترک است. بسیاری از متقاضیان تحصیل در این موسسات آموزش عالی تسلط کافی به زبان انگلیسی ندارند؛ برای دریافت مدرک بین المللی زبان اقدام ننموده اند یا نمره مدرک آن ها برای پذیرش رشته موردنظر کافی نیست.

طبق بیانیه ای که در سال 2019 ابلاغ شد، سیستم آموزش عالی کانادا برای حل مشکل مدرک بین المللی زبان انگلیسی اقدام به پذیرش مشروط نموده است؛ در پذیرش مشروط دانشجو موظف است ابتدا دوره زبان انگلیسی را بگذراند و با ارائه مدرک معتبر زبان با نمره موردنظر دانشگاه، دوره تحصیلی را در رشته تخصصی خود شروع کند.

دوره های زبان انگلیسی در کانادا

تقریبا تمام دانشگاه ها و کالج های کانادا اقدام به برگزاری دوره های زبان نموده اند. با در نظر دریافت موسسات آموزش زبان به صراحت می توان گفت در کانادا دوره های یک ماهه تا دوساله زبان در هزاران مرکز آموزشی ایجاد شده تا دانشجو با دستی پر دوره تخصصی خود را شروع کند، حتی اگر در زمان ورود به خاک کانادا توانایی درک زبان را نداشته باشد.

شرط پذیرش در دانشگاه های کانادا در مقطع کارشناسی، ارائه مدرک زبان انگلیسی به طور میانگین با نمره 6 آیلتس است. اگر دانشجو در مدرک آیلتس نمره 5.5 را برای این دانشگاه ارائه دهد، باید پیش از شروع دوره تحصیل، در دوره های زبان انگلیسی شرکت کند. بعضی دانشگاه ها برای مدرک زبان موردنظر، نمره مهارت های زبان را نیز در نظر می گیرد؛ با احتساب نمره دانشجو، اگر در مهارتی حداقل نمره موردنظر کسب نشده باشد، دانشجو موظف است با شرکت در دوره ای کوتاه، به حداقل اعلام شده از طرف دانشگاه برسد.

در طول دوره زبان، دانشجو می تواند از تمامی مزایایی که به دانشجویان دانشگاه اعطا می گردد، بهره ببرد؛ در نتیجه دانشجویی که با پذیرش مشروط وارد کانادا و دانشگاه موردنظر شده است، می تواند در سفرهای علمی شرکت کند، از کتابخانه و کتاب های مرجع استفاده کند، از خدمات مشاوره تحصیلی و اقامتی بهره ببرد، برای کار دانشجویی اقدام کند و از امکانات ورزشی و خوابگاه های دانشگاه نیز استفاده کند.

ویزای مورد احتیاج برای دوره زبان در کانادا

برای شرکت در کلاس های زبان با طول دوره کمتر از شش ماه احتیاجی به دریافت ویزای تحصیلی نیست؛ چراکه دوره های کمتر از شش ماه در سیستم آموزشی کانادا، دوره تخصصی تحصیلی محسوب نمی گردد. متقاضی برای شرکت در این دوره ها می تواند برای ویزای توریستی کانادا اقدام کند؛ البته تنها شرکت در دوره زبان نمی تواند افسر ویزا را قانع کند!

برای شروع دوره تحصیلی با دوره زبان انگلیسی، باید در مرحله درخواست پذیرش از دانشگاه یا کالج مقصد اقدام کرد. در این صورت با در نظر دریافت موارد دیگر از قبیل سن و گپ تحصیلی، دانشگاه با اعلام زمان شروع دوره زبان که معمولا پیش از شروع سال تحصیلی طراحی می گردد، پذیرش دانشجو را اعلام می نماید.

با دریافت پذیرش مشروط، ویزای مشروط تحصیلی نیز به دانشجو اعطا می گردد؛ با این ویزا دانشجو می تواند هم دوره زبان انگلیسی را در کانادا بگذراند و هم در دوره تحصیلی تخصصی خود شرکت کند. در این صورت، زمان اقامت در کانادا، تمامی مدت زمان تحصیل در این کشور (هم دوره زبان و هم دوره تحصیل در مقطع موردنظر) خواهد بود.

دوره های زبان فرانسه در کانادا

برای دریافت پذیرش بعضی دانشگاه های کانادا، احتیاج به ارائه مدرک زبان فرانسه است. معمولا دانشگاه های مستقر در شرق کانادا برای بیشتر رشته های تخصصی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا با مدرک زبان فرانسوی پذیرش دارند و به تبع آن زبان تدریس در این دانشگاه ها فرانسوی است. تحصیل در بعضی رشته ها مانند رشته های زیرمجموعه علوم پزشکی در بعضی ایالت های کانادا احتیاج به ارائه مدرک زبان فرانسوی است.

زبان فرانسوی، زبان مادری حدود 7 میلیون کانادایی است که بیشتر آن ها در ایالت کبک زندگی می نمایند و جمعیت کمتری در استان های انتاریو، نیوبرانزویک و دیگر نقاط این کشور ساکن شده اند. پس برای تحصیل در ایالت کبک به دانش زبان فرانسوی نیز باید اضافه کرد. در بعضی از دانشگاه های ایالت های همسایه کشور فرانسه، علاوه بر مدرک زبان معتبر انگلیسی، باید نمره خوبی هم در مدرک زبان فرانسوی ارائه داد. به همین دلیل علاوه بر دوره های زبان انگلیسی، دوره های فرانسوی نیز در دسترس دانشجویان با پذیرش مشروط قرار می گیرد.

موسسات آموزش عالی ارائه دهنده دوره زبان های انگلیسی و فرانسه در کانادا

از سال 2019 که قانون پذیرش مشروط در میان موسسات آموزش عالی رواج یافت، به شمار دانشگاه ها و کالج های ارائه دهنده دوره های زبان اضافه کرده شد. برای شرکت در این دوره ها کافی ست به موقع اقدام کنید تا زمان پذیرش از رشته و مقطع تحصیلی را از دست ندهید. برای آشنایی بیشتر با شرایط و ضوابط دوره زبان در کانادا، به عنوان مثال به یکی از کالج های کانادا اشاره می کنیم.

کالج متروپولیتن

مانند بیشتر دوره های زبان در کانادا، شرکت در کلاس های کالج مترو پولیتن برای تمامی افراد بالای 12 سال امکان پذیر است. این کالج در همیلتونِ آنتاریو واقع شده و در سطح های مختلف آموزشی، 5 ساعت کلاس در هفته ارائه می دهد. طول دوره های این مجموعه بسته به سطح دانش زبان متقاضی یک هفته ای تا 12 هفته ای برنامه ریزی شده است.

به طور کلی شرکت در کلاس های این مجموعه ماهانه 300 تا 700 دلار کانادا هزینه دارد. هزینه شرکت در دوره های زبان نسبت به سطح و طول دوره متغیر است. این هزینه به مبلغ شهریه دانشگاه اضافه کرده می گردد و همزمان امکان استفاده از دیگر امکانات دانشگاه را به دانشجو می دهد.

پیدا کردن کار پاره وقت به زبان انگلیسی

برای بهره بردن از برنامه های گوناگون تحصیلی دایر در کشور کانادا، باید در اولین قدم آشنایی کافی با زبان انگلیسی داشت. داشتن کار نیمه وقت حین تحصیل با درآمدی مناسب یکی از مزایای تحصیل در کاناداست؛ برای جلب نظر کارفرمایان، باید با زبان انگلیسی آشنا بود. پذیرش مشروط دانشگاه ها و کالج های کانادا راه ورود به دوره های تحصیلی را هموار نموده اما از ارائه مدرک معتبر و بین المللی زبان انگلیسی هیچ راه گریزی نیست.

منبع: نیلگام
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 833

به "دوره های زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا" امتیاز دهید

2 کاربر به "دوره های زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوره های زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید