دولت ایتالیا از مجلس رای اعتماد گرفت

به گزارش بالیو، خبرنگاران: نخست وزیر سابق ایتالیا که پیش از این تهدید به فروپاشی دولت نموده بود روز گذشته با حمایت از انریکو لتا نخست وزیر موجب شد تا دولت وی از مجلس رای اعتماد بگیرد.

دولت ایتالیا از مجلس رای اعتماد گرفت

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ سیلویو برلوسکونی نخست وزیر سابق ایتالیا در نشست روز گذشته مجلس این کشور از دولت انریکو لتا حمایت کرد تا زمینه لازم برای رای اعتماد مجلس به وزرای کابینه وی فراهم گردد.

چرخش سیاسی برلوسکونی و حزب وی در نشست روز گذشته مجلس ایتالیا بسیاری از تحلیلگران را متعجب نموده است. پیش از این 5 وزیر دولت ایتالیا استعفا داده بودند ولی این مساله با مخالفت انریکو لتا روبرو شده بود.

تعدادی از نمایندگان مجلس ایتالیا نیز تهدید نموده بودند که در صورت اخراج برلوسکونی از سنا همگی به صورت دسته جمعی استعفا خواهند داد.

برلوسکونی از سوی دادگاه عالی ایتالیا به جرم کلاهبرداری مالیاتی به 4 سال حبس محکوم شده است و کمیته ویژه سنا میخواهد در نشست 4 اکتبر خود در مورد آینده سیاسی برلوسکونی تصمیم گیری کند.

برلوسکونی در این باره تاکید نمود، ما تصمیم گرفته ایم که در شرایط کنونی از دولت ایتالیا حمایت کنیم. با انتشار این خبر بازارهای مالی واکنش مثبتی نشان دادند. البته هنوز سئوالات و ابهامات زیادی در مورد توانایی دولت ایتالیا برای حل و فصل مسائل و چالش های مالی وجود دارد.

ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو به شمار می رود که با بحران بدهی 2 هزار میلیارد یورویی روبرو است. ایتالیا با طولانی ترین رکود مالی پس از جنگ جهانی دوم روبرو شده و بحران بیکاری در بین جوانان نیز یکی از مهمترین چالش های دولت به شمار می رود.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 294

به "دولت ایتالیا از مجلس رای اعتماد گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت ایتالیا از مجلس رای اعتماد گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید