رشد بازار کسب و کارهای نوپایی که به کاهش تماس فیزیکی یاری می نمایند

به گزارش بالیو، به گزارش خبرنگاران، دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با عنوان درباره مقابله با شیوع ویروس کرونا؛ تأثیر شیوع ویروس کرونا بر بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات به آنالیز آثار شیوع ویروس کرونا بر بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات و مرور ظرفیت های این بخش برای کنترل و کاهش شیوع ویروس کرونا پرداخته است.

رشد بازار کسب و کارهای نوپایی که به کاهش تماس فیزیکی یاری می نمایند

در این گزارش آمده است: در سطح جهانی آثار شیوع ویروس کرونا بر بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) موقتی و با کاهش فراوری محصولات سخت افزاری در سه ماهه اول سال 2020 میلادی ظاهر خواهد شد و پیش بینی شده که این کاهش در ماه های بعدی سال جبران گردد.

اما در کشور ما ، کسب وکارهای نوپای حوزه فناوری اطلاعات بسته به مدل کسب وکارشان شرایط متفاوتی را تجربه می نمایند. به این معنی که کسب وکارهای نوپایی که بیشتر به کاهش تماس فیزیکی یاری می نمایند با افزایش فروش و رشد بازار روبرو شده اند و کسب وکارهایی که فعالیت های دارای تماس فیزیکی را ساماندهی می نمایند به نسبت وابستگی شان به فعالیت فیزیکی با کاهش فروش روبرو شده اند.

مثلاً کسب وکارهای نوپای فعال در زمینه دورکاری و برگزاری جلسات و کلاس های آنلاین افزایش 50 تا 400 درصدی تراکنش و فروش و برعکس، شرکت های تسهیل نماینده رویدادها و مجامع و جلسات حضوری کاهش 75 تا 100 درصدی تراکنش های خود را گزارش نموده اند.

گزارش مرکز پژوهش های مجلس می افزاید: فناوری اطلاعات این ظرفیت را دارد که با کاهش تماس فیزیکی به وسیله ظرفیت های دورکاری، آموزش الکترونیکی، بانکداری الکترونیکی و خرید الکترونیکی با شیوع ویروس کرونا مقابله کند. دیگر ظرفیت فناوری اطلاعات یاری به ترویج اطلاعات درست و مبارزه با اطلاعات جعلی است. اما استفاده از این ظرفیت ها نیازمند سیاستگذاری از جنس برطرف موانع و تسهیل سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت ها است.

در گزارش مرکز پژوهش های مجلس با آنالیز موارد مختلف پیشنهاد شده که برای آمادگی کشور در روبروه با بحران های مشابه، با توجه به تجربه های جهانی و برای برخورداری از مزایای دورکاری، الزامات دورکاری تعریف و تدارک تجهیزات رایانه ای جدید برای تسهیل دورکاری در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد. همچنین تدارک زیرساخت های حقوقی و سخت افزاری بانکداری الکترونیکی، آموزش الکترونیکی و فروش الکترونیکی فراهم گردد.

جزئیات این گزارش در این لینک در دسترس است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1075

به "رشد بازار کسب و کارهای نوپایی که به کاهش تماس فیزیکی یاری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد بازار کسب و کارهای نوپایی که به کاهش تماس فیزیکی یاری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید