برطرف گرفتگی بینی با روش های ساده

به گزارش بالیو، گرفتگی بینی عارضه ای است که به سبب التهاب رگ های خونی در ناحیه سینوس ها و تورم بافت های بینی ایجاد می گردد.

برطرف گرفتگی بینی با روش های ساده

درمان گرفتگی بینی

گرفتگی بینی به سبب التهاب رگ های خونی در ناحیه سینوس ها و تورم بافت های بینی ایجاد می گردد. سرماخوردگی، آنفولانزا، آلرژی ها و عفونت های سینوس از جمله دلایل شایع بروز التهاب در رگ های خونی این عضو بدن به شمار می فرایند. در ادامه این مطلب با چند روش ساده برای رفع گرفتگی بینی آشنا می شویم. با خبرنگاران همراه ما باشید.

ترب کوهی

ترب کوهی یک گزینه درمان قدیمی برای رفع گرفتگی بینی و پاکسازی مخاط اضافه سینوس ها است. مقداری ریشه ترب کوهی را رنده کنید و یک چهارم قاشق چای خوری از آن را در دهان خود بگذارید؛ برای 30 ثانیه در دهان تان نگه دارید و سپس آن را بیرون بریزید.

کمپرس داغ زنجبیلی

کمپرس مرطوب روی پیشانی، چشم ها و گونه ها می تواند به تخلیه سینوس های پر شده یاری کند. استفاده متناوب از کمپرس گرم و سرد با فاصله زمانی پنج دقیقه را امتحان کنید. برای کسب نتیجه بهتر و یاری به تسکین درد از چای زنجبیل یا آب مورد استفاده برای جوشاندن زنجبیل تازه بهره ببرید. زنجبیل خواص ضدالتهابی دارد و فراوری سیتوکین ها را که موجب درد و تورم می شوند مهار می نماید.

طب فشار

از انگشت های شست و اشاره دست چپ خود برای فشار آوردن بر کنار بخش داخلی چشم ها در دو سمت بینی بهره ببرید. به طور همزمان، انگشتان و کف دست دیگر خود را، برای دریافت عضلات دو سمت ستون فقرات در پشت گردن به کار گیرید. روی هر چهار نقطه برای حدود یک دقیقه فشار وارد کنید. این کار می تواند به رفع گرفتگی بینی یاری کند.

ماساژ صورت

ماساژ سینوس ها با انگشت دست، می تواند به افزایش گردش خون به این قسمت و کاهش درد یاری کند. از انگشت های اشاره خود برای فشار آوردن روی لبه های خارجی سوراخ های بینی بهره ببرید. برای 30 ثانیه فشار را حفظ نموده و سپس انگشتان خود را بردارید و این کار را سه یا چهار بار تکرار کنید.

استفاده از دستگاه رطوبت ساز

استفاده از دستگاه رطوبت ساز روش خوبی برای رفع شدن مخاط و رفع گرفتگی بینی است؛ زیرا به افزایش رطوبت هوا یاری می نماید. دوش آب گرم نیز می تواند اثری مشابه به همراه داشته باشد.

آبرسانی به بدن

نوشیدن مایعات زیاد و هیدراته نگه داشتن بدن به رقیق شدن مخاط در مسیرهای بینی و تخلیه راحت تر سینوس های دچار گرفتگی یاری می نماید و فشار ناشی از گرفتگی بینی را کاهش می دهد. همچنین مایعات گرم مانند چای، در رفع سریع تر گرفتگی سینوس ها موثر است.

نوشیدن چای نعناع

یک روش مفید برای رفع گرفتگی بینی نوشیدن چای نعناع است. گرمای چای همراه با منتول تسکین دهنده موجود در نعناع می تواند به تنفس بهتر یاری کند.

مصرف سیر

سیر از خواص آنتی اکسیدانی قوی برخوردار است و تکثیر گلبول های سفید و فراوری آنتی بادی در سیستم ایمنی را تحریک می نماید. سیر خام خرد شده بهترین گزینه برای مصرف محسوب می گردد.

پیشنهاد مطالعه: برای درمان فوری سرماخوردگی، راهکارهای فوری برای درمان سرماخوردگی را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1401

به "برطرف گرفتگی بینی با روش های ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف گرفتگی بینی با روش های ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید