زعفران کاران محصول خود را به تدریج وارد بازار کنند

به گزارش بالیو، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: زعفران کاران استان با هدف جلوگیری از ضرر، محصول تولیدی خود را به تدریج وارد بازار کنند.

زعفران کاران محصول خود را به تدریج وارد بازار کنند

غلامحسین ساربان گفت: براین اعتقاد داریم که کشاورزان خود باید با تنظیم ورود محصول برداشتی به بازار، اقدام به مدیریت دسترنج خود کرده و از وارد کردن کلی محصول خود در حجم بالا به بازار خودداری کنند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال، کشاورزی که مجموعا 10 کیلوگرم برداشت زعفران دارد باید به تدریج تا عید و بعد از آن اقدام به وارد کردن محصول خود به بازار کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهارکرد: از مجموع 121 هزار هکتار سطح زیر کشت زعفران در کشور، میزان 91 هزار هکتار در حدود 76 درصد متعلق به این استان است.

وی با بیان اینکه امسال در تمامی شهرستانهای استان زعفران کشت شده است، اضافه کرد: طبق حالت عادی در خراسان رضوی بین 300 تا 320 تن برداشت محصول داریم که امیدواریم امسال شاهد برداشت مطلوبتر نسبت به سال گذشته باشیم.

ساربان شرح داد: سال گذشته از این سطح زیر کشت با 50 درصد کاهش به میزان 150 تن محصول زعفران در استان تولید شد که بسیار فاجعه آمیز بود اما امسال امیدواریم با توجه به شرایط اقلیمی بهتر نسبت به پارسال شاهد برداشت در حد مطلوب باشیم.

وی گفت: هر هکتار سطح زیر کشت محصول زعفران برای 220 نفر شغل ایجاد می کند و به این ترتیب طبق بررسی ها در خراسان رضوی رضوی 119 هزار خانوار از محل این محصول ارتزاق می کنند.

بیش از یک هفته از آغاز برداشت محصول زعفران در خراسان رضوی گذشته است؛ در حال حاضر بیش از 90 درصد زعفران تولیدی کشور در این استان و مهد تولید این محصول در شهرستان تربت حیدریه است.

خبرنگاران خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مهر 1401 بروزرسانی: 23 مهر 1401 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2279

به "زعفران کاران محصول خود را به تدریج وارد بازار کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زعفران کاران محصول خود را به تدریج وارد بازار کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید