زلزله 7.2 ریشتری شمال ژاپن را لرزاند

به گزارش بالیو، خبرنگاران: یک زلزله قوی با قدرت 7.2 ریشتر جزایر واقع در شمال ژاپن را به شدت به لرزه درآورده است.

زلزله 7.2 ریشتری شمال ژاپن را لرزاند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ وقوع این زلزله 7.2 ریشتری در شمال ژاپن در حالی است که تا کنون هیچ گونه هشداری در مورد وقوع سونامی در این مناطق از سوی مقام های ژاپنی اعلام نشده است.

سازمان زمین شناسی آمریکا نیز بیان کرد این زلزله در ساعت 3 و 5 دقیقه امروز آدینه به وقت گرینویچ در نزدیکی مجمع الجزایر کوریل واقع در 1490 کیلومتری شمال توکیو پایتخت ژاپن اتفاق افتاده است.

بر اساس گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا این زلزله در عمق 122 کیلومتری زمین اتفاق افتاده است. این زلزله همچنین موجب به لرزه درآمدن ساختمان ها در شهر هوکایدوی ژاپن شده است. سخنگوی پلیس هوکایدو در این رابطه تاکید نمود، تا کنون هیچ گزارشی در مورد خسارات احتمالی این زلزله به دست ما نرسیده است.

روز شنبه نیز وقوع زلزله 6.3 ریشتری در نزدیکی جزیره آواجی ژاپن موجب زخمی شدن ده ها نفر شده بود. وقوع زلزله در ژاپن مساله ای عادی است چرا که ژاپن بر روی کمربند آتشفشانی اقیانوس آرام قرار گرفته است.

11 مارس 2011 میلادی نیز وقوع زلزله 9 ریشتری و امواج سهمگین سونامی خسارات شدیدی را بر شمال شرق ژاپن وارد کرد. امواج سونامی به نیروگاه اتمی داییچی خسارات زیادی وارد کرد و موجب وقوع بدترین فاجعه اتمی دنیا در 25 سال اخیر شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 914

به "زلزله 7.2 ریشتری شمال ژاپن را لرزاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زلزله 7.2 ریشتری شمال ژاپن را لرزاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید