زن در خانه، بیشترین و سخت ترین و ظریف ترین کار ها را انجام می دهد

به گزارش بالیو، در راستای پرونده ویژه آنالیز ابعاد نقشِ خانه داری و مادریِ زنان براساس بیانات رهبر انقلاب، صفحه اینستاگرام ریحانه، مطلبی مهم و پرنکته را منتشر کرد.

زن در خانه، بیشترین و سخت ترین و ظریف ترین کار ها را انجام می دهد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگار ، صفحه مجازی ریحانه منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت اللّه خامنه ای که به نشر دیدگاه رهبرمعظم انقلاب در حوزه زن، خانواده و سبک زندگی می پردازد، چند روزی است پرونده ویژه ای را با موضوع خانه داری برای آنالیز ابعاد نقشِ خانه داری و مادریِ زنان براساس بیانات رهبر انقلاب اسلامی منتشر می نماید.

در ادامه مطلبی مهم و پرنکته که به تازگی در صفحه اینستاگرام ریحانه منتشر شده است، می خوانید:

کسالت یا افسردگی؟!

پرونده ویژه خانه داری

خانم های خانه دار به کدامیک مبتلا هستند؟ کسالت یا افسردگی؟ اهمیت این پرسش وقتی به چشم می آید که بدانیم بعد از انگیزه های اقتصادی و احتیاج های معیشتی، یکی از مهم ترین دلایل خانم ها برای اشتغال خارج از خانه، فرار از کسالت، کرختی، بی انگیزگی یا چیزی شبیه اینهاست که معمولا به اشتباه، آن را افسردگی می نامیم.

در حالی که ما خانم ها در خانه کار های بسیار مهمی انجام می دهیم که به مرور زمان از نگاه خودمان هم مغفول می ماند و اهمیت شان را فراموش می کنیم. رهبر گرانقدر انقلاب نیز در بیانات خود می فرمایند: زن در خانه بی کار نیست. یک عده ای خیال می نمایند زن در خانه بی کار است. نخیر! زن توی خانه، بیشترین و سخت ترین و ظریف ترین کار ها را انجام می دهد. 76/12/18،

1️ - واقعا به چه چیزی مبتلا هستیم؟! بیایید به خودمان انگ نزنیم و برچسب نچسبانیم؛ حالت بی حوصلگی، احساس پوچی، کسالت روحی یا... که با آن درگیر هستیم، در بیشتر مواقع، افسردگی نیست. افسردگی حالت پیچیده ای است که ریشه ها و تعاریف علمی خاص خود را دارد و برخی از علائم آن ممکن است بی حوصلگی، کرختی و... باشد. نشان به آن نشان که وقتی چند روزی به کار مفید و جدیدی مشغول می شویم یا سر خودمان را با سرگرمی های به دردبخور گرم می کنیم، دیگر نشانی از آن به اصطلاح افسردگی در خودمان نمی بینیم. پس بیایید ریشه احساس ناخوشایند خود را پیدا کنیم و راه حلی برایش بیندیشیم...

2️ - چرا حال مان خوش نیست؟!

این حس ناخرسندی، به صورت مقطعی و بعضا مزمن، در بسیاری از ما خانم های خانه دار به وجود می آید؛ اما دلیلش چیست؟!

ساده ترین علت ایجاد این حالت ها در روحیه خانم های خانه دار، ابتلا به روزمرگی است؛ بسیاری از ما تمام روز خود را صرف کار های تکراری و روزمره ای می کنیم که بدون کوچک ترین چالش ذهنی انجام می شوند، و مابقی زمان مان را به کار های بی فایده و بی فایده (مثل تماشای سریال، گردش بی هدف در فضای مجازی و...) اختصاص می دهیم و در خاتمه روز، چون خروجی مفیدی از فعالیت هایمان دست مان را نمی گیرد، ناخوش می شویم.

3️ - چکار کنیم حال مان خوب گردد؟!

پاسخ ساده است! غنی سازی برنامه روزمره و گنجاندن کار های مفید در فعالیت های روزانه. اگر در طول روز در کنار وظایف روزمره مادری و همسری، کار های مفیدی برای اغنای روحی خود انجام دهیم، حال مان هر روز بهتر می گردد.

در یادداشت بعدی برخی از این کار ها را برایتان مثال می زنیم...

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 720

به "زن در خانه، بیشترین و سخت ترین و ظریف ترین کار ها را انجام می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زن در خانه، بیشترین و سخت ترین و ظریف ترین کار ها را انجام می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید