هفت نکته اثبات شده برای تغذیه سالم

به گزارش بالیو، اگر مقوله ای وجود داشه باشد که علم رژیم غذایی آن را روشن نموده باشد آن است که خوردن مواد غذایی مملو از چربی های اشباع شده، قند و نمک حفظ وزن سالم را سخت می سازد و می تواند خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های عمده را افزایش دهد. به همین دلیل است که اجتناب از خوردن غذاهای ناسالم از جمله خوراکی های چرب، شیرین و نمک دار از نوشابه گرفته تا چیپس و آب نبات که به شدت به وسیله صنایع غذایی به بازار عرضه می شوند در صدر لیست توصیه های مرتبط با تعذیه سالم بیشتر متخصصان تغذیه و سایر متخصصان پزشکی قرار می گیرند.

هفت نکته اثبات شده برای تغذیه سالم

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیوزویک، در ادامه به هفت نکته اثبات شده از نظر علم درباره تغذیه سالم خواهیم پرداخت:

1-بیش تر غذاهای خانگی بخورید: آشپزی در خانه با نتایج سالم تری مرتبط است حتی اگر دانشمندان در خصوص دلیل آن اختلاف نظر داشته باشند.

2-سبزیجات، میوه ها و غلات کامل را بیش تر مصرف کنید: این مواد غذایی همگی سرشار از مواد مغذی مهم هستند و می توانند به کاهش وسوسه خوردن غذاهای چرب، شیرین و شور یاری نمایند. علاوه بر این، این مواد غذایی نیز برخلاف بسیاری از مواد غذایی دیگر منجر به افزایش قند خون نمی شوند افزایش قند خونی که می تواند بدن را تخریب کند.

3-حواس تان به کالری مصرفی باشد: علیرغم این ادعا که اغلب شنیده می گردد کالری ها اهمیتی ندارند بیشتریت قریب به اتفاق متخصصان تاکید دارند که افرادی که کالری بیش تری نسبت به فعالیت خود مصرف می نمایند در نهایت با وزن ناسالم روبرو خواهند شد. اگرچه ردیابی دقیق کالری برای بیشتر افراد کار راحتی نیست اما آگاهی از این که نوشابه، مواد غذایی سرخ شده و برگرهای چرب سرشار از کالری هستند می تواند یاری نماینده باشد.

4-مراقب رژیم های غذایی شدید باشید: از پیروی از آن دسته از رژیم های غذایی که هواداران آن شما را تشویق می نمایند تا میزان زیادی از مواد غذایی خاص را مصرف نموده و مواد غذایی دیگری را به طور کامل حذف نمایید یا دقیقا دیکته می نمایند که مواد غذایی چه زمانی باید خورده گردد و یا دوز زیادی از مکمل های اثبات نشده را شامل می شوند خودداری نمایید. بیشتر افراد نمی توانند به این نوع از رژیم های غذایی پایبند باشند. از بعضی از رژیم های غذایی افراطی مانند رژیم به اصطلاح پاکسازی نماینده بدن که صرفا نوشیدن مایعات را شامل می شوند جدا خودداری نمایید چرا که ممکن است برای بدن تان خطرناک باشند.

5-مصرف گوشت قرمز و گوشت فرآوری شده را کاهش دهید: به گفه کارشناسان گوشت قرمز معمولا سرشار از چربی های اشباع شده است. مواد غذایی سرد بسته بندی شده از جمله مرغ نیز حاوی نمک، شکر و چربی هستند.

6-بر روی عادات و سبک زندگی و نه اراده تمرکز کنید: بهتر است تغییرات کوچکی ایجاد کنید که به راحتی با روال روتین و روزمره زندگی تان همراه شوند و سپس به مرور زمان تغییرات کوچک و سالم بیش تری را اضافه کنید.

قدم برداشتن: راه رفتن به خودی خود به طور قابل توجهی منجر به کاهش وزن نمی گردد اما مطمئنا منجر به بهبود سلامتی فرد خواهد شد و اگر با تغییرات سالم در رژیم غذایی همراه باشد به دستیابی فرد به وزن سالم یاری می نماید. هر روز با کمی پیاده روی آرام آغاز کنید و به آرامی مسافت و سرعت را در طول زمان افزایش دهید.

منبع: فرارو
انتشار: 25 شهریور 1402 بروزرسانی: 25 شهریور 1402 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2417

به "هفت نکته اثبات شده برای تغذیه سالم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفت نکته اثبات شده برای تغذیه سالم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید