موهای زائد را به آسانی و بدون درد از بین ببرید

به گزارش بالیو، موهای زائد را با مواد طبیعی می توان از بین برد. بهترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد استفاده از پوست گردو و مخلوط شکر و آب لیمو است.

موهای زائد را به آسانی و بدون درد از بین ببرید

بسیار بعید است که خانمی از وجود موهای زائد روی پوستش احساس رضایت داشته باشد. این موهای اضافی تا زمانی که به اندازه کافی ضخیم و پررنگ نشوند مشکل زیادی ایجاد نمی نمایند اما زمانی که این موها ضخیم تر بشوند قطعا زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار می دهند. روش های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد که خیلی از آن ها مثل اپیلاسیون بدن با درد شدید همراه بوده و بعضی از آن ها هم مثل لیزر موهای زائد بدون عوارض نبوده و ممکن است مشکلاتی برای فرد به وجود آورد. در این مقاله از مجله خبرنگاران به ذکر روش های خانگی و بدون درد برای برطرف این موهای اضافی بدن می پردازیم.

رشد مو و وجود موهای زائد در تمامی انسان ها مشترک می باشد و پس از بلوغ رشد موها در سراسر بدن افزایش می یابد. دلیل رشد بیش از حد مو عدم تعادل هورمون بدن، بی نظمی چرخه قاعدگی، استفاده از داروهای خاص و یا حاملگی است که این موارد باعث افزایش سطح هورمون های مردانه در خون (آندروژن) می گردد. اگرچه همه زنان آندروژن فراوری می نمایند اما افزایش بیش از حد سطح آن منجر به هیرسوتیسم (رشد موهای اضافی) می گردد. مومک یا اپیلاسیون از روش های رایج برای برطرف موهای اضافی است که ایراد آن را می توان دردآور بودن دانست اما در عوض با استفاده از این روش می توانید سریع به نتیجه مطلوب برسید. برای مومک انداختن به موم اپیلاسوین و پارچه احتیاج دارید. در صورتیکه نحوه تهیه موم اپیلاسیون را نمی دانید به لینک زیر رجوع کنید.

روش های آسان و بدون درد برای برطرف موهای زائد

قبل از اینکه به سراغ این روش ها بروید باید بگوییم برای نتیجه دریافت از آن ها باید کمی حوصله به خرج دهید و تا مدت زمانی به صورت مداوم انجام این روش ها را ادامه دهید تا به نتیجه مطلوب خود برسید. نکته مثبتی که در ارتباط با این روش ها وجود دارد این است که این درمان های طبیعی بدون هیچ عوارض جانبی هستند و به نسبت روش های کلینیک های زیبایی خیلی ارزان تر تمام می شوند.

پوست گردو

این راه درمانی روی هر نقطه از بدن قابل امتحان است. برای این کار تعداد زیادی پوست گردو را بسوزانید و سپس خاکستر حاصل شده را داخل آب بریزید (یک قاشق غذاخوری خاکستر به همراه یک لیتر آب). بعد از آن اجازه دهید مخلوط به دست آمده 12 ساعت بماند. یک پنبه را به این ماده آغشته نموده و به محل موهای زائد بزنید. این کار را چندین بار در روز (هر بار به مدت 15 دقیقه) تکرار کنید.

عرق رازیانه و لانولین

اگر می خواهید از شر موهای زائد صورتتان خلاص شوید، این کرم خانگی را امتحان کنید. یک قاشق غذاخوری لانولین (چربی پشم یا موم زردرنگی است که از غدد چربی پشم حیوانات گرفته می گردد) را روی حرارت ملایم قرار داده و پس از نرم شدن هم بزنید، سپس 100 گرم عرق رازیانه را به آرامی به آن اضافه کنید و هم بزنید تا تمام عرق رازیانه جذب لانولین بگردد و به رنگ سفید درآید. برای مصرف این کرم ابتدا پوست را تمیز شسته و سپس لایه ای از آن را به صورت بمالید. یک ساعت صبر نموده، سپس صورت را با پنبه یا دستمال کاغذی پاک کنید. می توانید هفته ای سه مرتبه از این کرم بهره ببرید. مصرف این ماسک، پوست را شفاف و موهای اضافی صورت را سست نموده و از بین می برد.

ترکیب شکر و لیمو

مخلوط 30 گرم شکر را با 10 میلی لیتر آب لیموی تازه در 150 میلی لیتر آب حل کنید و خوب به هم بزنید و سپس آن را بر روی صورت روی موهای زائد بمالید. بعد از 15 دقیقه صورت را با آب سرد بشویید و بعد به آرامی مالش دهید این کار را روزی یک بار در هفته انجام دهید.

زردچوبه

خمیر زردچوبه دارای یک خاصیت عالی و کاملا گیاهی بوده و علاوه بر آنکه باعث تسکین درد می گردد پاک نماینده مفید برای کبد می باشد. با یاری زردچوبه به راحتی می توانید موهای زائد خود را از بین ببرید و همچنین برای پوست صورت هم می توانید از آن بهره ببرید. مقدار قند موجود در این مخلوط می تواند به پاکسازی پوست یاری کند. از دیگر مواد تشکیل دهنده این خمیر شیر می باشد که باعث نرمی و صافی پوست می گردد.

منبع: setare.com
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1415

به "موهای زائد را به آسانی و بدون درد از بین ببرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موهای زائد را به آسانی و بدون درد از بین ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید